Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

siemens sterbox - wybór sterownika PLC do prostych operacji w mieszkaniu

ddawidd9 08 Apr 2013 16:47 5316 9
SterControl
    ddawidd9
    Level 9  
    mam kilka pytań do osób biegłych w temacie sterowników PLC. Jestem trochę zielony jeśli chodzi o rodzaje sprzętu... Szukam taniego rozwiązania do wdrożenia w instalacje (instalacje będzie robiona od zera) mieszkania. Ilość wejść wyjście jakie będę potrzebował to około 20/20. Chciałbym sterować np światłem, roletami. Do sterowania chciałbym używać tabletu. (łącząc się przez ethernet).

Znalazłem dość tanie rozwiązanie sterowania sterbox-a, za 1000 zł zestaw startowy obsługa internetowa ... niby wszystko co chciałbym osiągnąć ale, może lepiej kupić używany sterownik s7-200 z modułem ethernet-owym lub LOGO z podonym modułem za około 1000zł ? (czy w tych przypadkach będzie można sterować z funkcji tabletu? jeśli tak to na jakiej zasadzie ?)
  • SterControl
    Ravender
    Level 20  
    S7-1200 + moduł we/wy. Ma wbudowany webserwer i gniazdo ethernetowe. Dodatkowo są wersje zasilane z 230V oraz z wyjściami przekaźnikowymi więc do sterowania gniazdkami w sam raz. Do tego dwa wejścia analogowe 0-10V. Koszt trochę większy niż 1000zł ale sterownik ma wszystko co potrzebujesz.
    Marek_Pe
    Level 23  
    No i do tego trzeba dokupić jakiś wyświetlacz oraz kabel i program.

Koszta szybują w kosmos.....

Do małych domowych zastosowań proponuję coś naprawdę małego, programowanego bezpośrednio z jednostki, nie wymagającego dodatkowych wyświetlaczy.

Alfa 2, Easy itd.

S7-1200 to naprawdę potężny PLC do zastosowań w przemyśle..., będzie się w domu marnował.

Pozdrowienia
  • SterControl
    Klakier74
    Level 15