Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik elektryczny zużywający najmniejszą ilość energii

tobi_biel 26 Kwi 2013 14:13 1731 8
  • #1 26 Kwi 2013 14:13
    tobi_biel
    Poziom 2  

    Witam,

    Jesteśmy w trakcie budowy bardzo lekkiego koncepcyjnego, jednoosobowego pojazdu elektrycznego, który z założenia ma zużywać jak najmniejszą ilość energii. Problem w tym, ze nasza ekipa składa się tylko z inz mechanikow. Jaki silnik polecacie?

    0 8
  • #2 26 Kwi 2013 14:19
    PtasiorWro
    Poziom 27  

    Jakie będzie zasilanie??? Czy tego jeszcze nie wiecie? Jaka masa pojazdu i jaką prędkość chcecie uzyskać?

    0
  • #3 26 Kwi 2013 14:37
    tobi_biel
    Poziom 2  

    Zasilanie akumulatorowe prawdopodobnie akumulatory litowo-jonowe, chcemy uzyskać jak najmniejszą masę, prawdopodobnie będzie to przedział 35/50kg + kierowca ok. 50kg. Pojazd jest 3-kołowy, napęd na tył.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Zapomniałem o prędkości - przedział 20/30 km/h.

    0
  • #4 26 Kwi 2013 16:57
    kortyleski
    Poziom 41  

    Potrzebną moc wyliczycie sobie sami, szukajcie pod hasłem silnik bezszczotkowy lub silnik bldc. Bardzo mało elementów trących o siebie więc wysoka sprawność, tyle że wymaga sterownika elektronicznego który też część energii przerobi na ciepło.

    0
  • #5 26 Kwi 2013 20:11
    felekfala
    Poziom 19  

    Szukajcie silników BLDC lub PMSM z magnesami trwałymi. Oczywiście wszystko zależy od prędkości z jakimi będzie poruszał się pojazd. Gdy potrzebne będzie odwzbudzanie silnika wtedy silnik indukcyjny z klatką miedzianą może mieć wyższą sprawność od tych z magnesami trwałymi. Oczywiście do każdego z nich niezbędny jest falownik i to od jego konstrukcji i sposobu sterowania w dużej mierze będzie zależała sprawność całego układu napędowego.

    0
  • #6 27 Kwi 2013 14:55
    INTOUCH
    Poziom 30  

    Szukajcie silników z dużym momentem obrotowym przy niskiej prędkości obrotowej.
    W pojeździe ważniejszy jest moment obrotowy niż moc silnika.

    0
  • #7 27 Kwi 2013 15:09
    2222198
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 27 Kwi 2013 15:49
    INTOUCH
    Poziom 30  

    giepetto napisał:
    Co Ty za bzdury opowiadasz ? Do zasilania żarówki ważniejszy jest prąd niż napięcie... Ten sam bezsens...
    Silnik to nie żarówka.
    Zresztą różne źródła światła dają taki sam strumień światła przy mniejszym poborze prądu.
    Do napędu samochodu najlepszym rozwiązaniem były by silniki tarczowe. Posiadają duży moment obrotowy w stosunku do poboru pądu. Do tego są lekkie.

    0
  • #9 27 Kwi 2013 17:36
    2222198
    Użytkownik usunął konto