Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Deutz f3l912 wibracje na biegu jalowym.

rzemyk90 05 Jun 2013 21:32 4935 10
  • #1
    rzemyk90
    Level 20  
    Witam.

    Mam problem z tym silniczkiem. Przy 670 obr/min rwie mi poduchy. Caly lata i skacze. Przy 800 jest ok, przy 900 jeszcze lepiej,ale jeszcze nie jest to co powinno byc. Widzialem wczesniej dwa takie silniki zamocowane na ramie bez poduch i na 700 obr pracowaly tak rowno ze szklanke mozna bylo postawic. Czy inne 3 cyl diesle na zamocowane na poduszkach, tez tak skacza i telepia??
  • #2
    mtracz
    Level 29  
    Powinien równo pracować. Silniki 3 cylindrowe nie powinny generować takich wibracji.
    Na którymś cylindrze kuleje.
    Na wolnych obrotach luzuj pojedynczo przewody od wtrysków i obserwuj pracę okaże się który to.
  • #3
    rzemyk90
    Level 20  
    Mam zestawy naprawcze nowe z serwisu deutz. Zawory nowe - szczelnosc na nafte. Mam problem z dwigienkami zaworowymi, bo one maja poprzeczny spory luz(okolo 1 mm )tak ze w jednej pozycji jest 0.15 na zaworze, a w dolnej 0.05. I tak na kazdym cylindrze wiec tu regulacja mi nic nie daje. Drugi problem to jest taki ze mam wal korbowy ktory posiada przeciwagi przykrecane. Po numerze seryjnym silnika w serwisie powiedzieli mi ze powinien byc nowy typ walu ktory ma przeciwagi zintegrowane. Ale wyslalem do nich wal, i stwierdzili ze bedzie dobrze. Z drugiej strony silnik mam teraz co prawda na palecie, gdzie sa drewniane klocki, a na klockach poduszki silnika.
  • #4
    kkknc
    Level 43  
    Nie te tłoki do tego wału. Wał jest wyważony do określonej masy tłoka. Dasz tłok o innej masie i całe wyważenie na nic. A silnik skończy swój żywot po 1500h.
  • #5
    rzemyk90
    Level 20  
    Dopiero teraz posiedziałem przy motorku i tak:

    Założyłem nowe dźwigienki zaworowe, i jest poprawa pracy. Chodzi równiej, ale zaczął stukać, pukać . Okazało się, że pod jedną głowicą w GMP była inna odległość między tłokiem a głowicą(przed montażem byłem pewien że wszystkie cylindry nowe są idealnie co do wysokości). Ustawiłem wszystkie na 0.95mm. Jest różnica ogromna, w końcu stoi samodzielnie na palecie, na samej misce olejowej i nawet nie ucieka :) Ale...widziałem inne f3l912 które jeszcze lepiej pracują...

    Mianowicie, podejrzewam u siebie zużyty regulator obrotów w pompie wtryskowej. Objawia się to tak :
    Kiedy odpalam zimnego, to przez parę sekund strasznie falują obroty, potem jest spokój. Teraz pracuje dobrze na obrotach 900, ale niżej jest słyszalne charakterystyczne szarpanie, i czuć że pompa manipuluje obrotami i w tym momencie znowu telepie.

    W pompie wtryskowej znalazłem drugi problem , który mnie niepokoi. Pod pokrywą , która jest zamocowana na dwie śrubki i znajduje się nad pompką paliwa, są widoczne 3 elementy tłoczące. W podstawie tulei regulacyjnej znajduję się wieniec zębaty, który jest sterowany listwą zębatą w celu ustawienia odpowiedniej dawki paliwa poprzez obrót tłoczka. Na 1 i 2 wieńcu jest wyczuwalny palcem i uchem luz względem listwy zębatej, na 3 nie ma żadnego. Podczas pracy te wieńce pewnie drgają delikatnie a 3 stoi. I teraz moje pytanie:
    Warto wymieniać te wieńce i listwę zębatą w celu pozbycia się jakiegokolwiek luzu na tych elementach czy to nie ma sensu i nic nie zmieni w czasie pracy silnika na biegu jałowym i wyższych obrotach ??
  • #6
    mtracz
    Level 29  
    Uważam, że na pewno zmieni bo w tym momencie nie jest uzyskiwana jednakowa dawka paliwa na sekcjach.(Wada pomp rzędowych) A to ma na pewno wpływ na kulturę pracy silnika. Nierówna praca silnika ma wpływ na jego kondycję. Warto było by z nią pojechać do pompiarza na sprawdzenie.
    Pompa może mieć wysłużone sekcje które nie wytwarzają już odpowiedniego ciśnienia i przy dobrze ustawionych wtryskiwaczach zaczynają się problemy.
  • #7
    rzemyk90
    Level 20  
    Też jestem takiego zdania. Każdy pompiarz mi mówi, że to nie wpływa na pracę silnika. Wyciągam więc pompe i jadę z nią na stół. Wcześniej mialem wymienione 3 sekcje na nowe.
  • #8
    rzemyk90
    Level 20  
    Pompa jest sprawdzana. Jakie powinno być ciśnienie otwarcia wtryskiwacza?? Mam instrukcje obsługi do Deutza , tam jest 175 bar(tak jak na obudowie wtryskiwacza ), natomiast w instrukcji serwisowej dla tego silnika jest 250 + 8 bar. Teraz mam ustawione na 175 bar.
  • #9
    rzemyk90
    Level 20  
    Odebrałem pompę wtryskową. Co prawda pompiarz obliczył ze listwa i wieńce zębate są ok, wymiana na nowe na pewno nic nie pomoże.W pompie skorygował tylko dawki paliwa. Na 900 obr/min chodzi dużo lepiej niż wcześniej. Ale jak spadną poniżej 900 to szczeka ten motorek i lata na palecie :)
    Możliwe że te ustrojstwo od wyprzedzenia kąta wtrysku może szwankować?? Bo nigdzie tego nie opisują jak to sprawdzać.

    W sumie listwa zębata może być zużyta właśnie bardziej na niższych obrotach. Co sądzicie o tym?
  • #10
    kkknc
    Level 43  
    rzemyk90 wrote:

    Możliwe że te ustrojstwo od wyprzedzenia kąta wtrysku może szwankować?? Bo nigdzie tego nie opisują jak to sprawdzać.
    ?

    Kont wtrysku podany na tabliczce znamionowej silnika. Sprawdza się tak jak to opisują w książce. Metodą kroplową lub na czujnik zegarowy.
    Swoją drogą to długo trzymasz ten silnik na palecie.
  • #11
    rzemyk90
    Level 20  
    Był założony w ładowarce, niedawno go wyciągnąłem znowu na paletę, bo naprawiam inne podzespoły w niej. Co do silnika to dam sobie już, i tak jest dużo lepiej niż przed naprawa. A co do kąta wtrysku załatwię sobie lampę stroboskopową z czujnikiem piezoelektrycznym, i sprawdzę co się dzieje przy niższych obrotach.

    Puszka od piwa prawie pusta stoi na pokrywie zaworów, trzyma ją na boki ta śrubka od dekla , bo tak to by się zsunęła, tym bardziej że silnik stoi bezpośrednio na misce.

    Nagrałbym filmik, ale niestety na telefonie komórkowym tych drgań nie widać. Musi być dobra kamera.