Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy

19 Paź 2010 16:57 24355 23
  • Poziom 9  
    Mam silnik f4l912 zamontowany w kombajnie zbożowym z zapaleniem zimnego silnika nie ma problemu.
    Problemy pojawiają się w następujących sytuacjach:
    1. po zapaleniu ciśnienie oleju wzrasta pow.1.2Mpa dalej brakuje skali i przez chwilę trzymam na bardzo niskich obrotach bo boję się że coś pęknie, wraz ze wzrostem temp. ciśnienie spada do (w zależności od nagrzania silnika) 0.15-0.3 Mpa---czy jest to normalna sytuacja?
    2. w miarę rozgrzewania się silnika zaczyna coraz bardziej dmuchać z odmy aż w końcu dymi tak bardzo jakby się zaczynało palić, dym ma kolor niebieski
    3. uruchomienie gorącego silnika jest utrudnione gdyż rozrusznikowi bardzo ciężko zakręcić, na zimnym kręci lekko
    Zamierzam kupić zestawy naprawcze jednak poszukuję momentów dokręcenia głowicy korbowodów.
    Czy mógłby mi koś pomóc w zdobyciu tych danych, szukałem w internecie, jednak nie udało mi się nic znaleźć.
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
    Czy wymiana zestawów naprawczych pomoże,czy coś jeszcze muszę zrobić.
    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Coś dużo nieprawidłowości. Pozostaje kompletny przegląd silnika. Nasuwa się pytanie jaki masz olej w silniku (czy aby nie smoła). Przedmuchy świadczą o padnięciu któregoś cylindra lub wszystkich. Ale silniki w kombajnach pracują niewiele więc sytuacja podejrzana. A ciężki rozruch to chyba bardziej słaby akumulator. Co rozumiesz pod pojęciem zestaw naprawczy? Jeśli pierścienie tłokowe i uszczelki to może się okazać za mało. Przy takich cudach z ciśnieniem oleju może być marnie z panewkami. Za konieczne uważam kompletną weryfikację silnika.
  • Poziom 14  
    kolega pewnie kupił kombajn . a ktoś podszykował silnik tylko na sprzedaż.
  • Poziom 9  
    Olej w silniku nowy mobil diesel mineralny, akumulator nowy-wygląda to tak jakby tłoki napuchły i ciężko jest mu obrócić,zestaw naprawczy to tłok tuleja sworzeń,tylko nie wiem z jakiej firmy zakupić.
    Silniki w kombajnach w brew pozorom pracują w ciężkich warunkach tzn.cały czas na wysokich obrotach i w godzinach najbardziej gorących.
  • Poziom 39  
    Ja nie pisałem o warunkach pracy ale o czasie. A co powiesz o warunkach w maszynach budowlanych? A różnica jest taka, że maszyna budowlana może pracować ponad 2000 godzin w roku a kombajn może 200. Ponadto jeśli chłodzenie sprawne i olej w normie to silnik jest przystosowany do takich warunków. Takie silniki pracują także w tropiku i to bez żadnej ulgowej taryfy. A praca na podwyższonych obrotach wynika z konieczności wykorzystania optymalnej charakterystyki silnika (zakres miedzy maksymalną mocą i maksymalnym momentem obrotowym). O jakich tulejach (cylindrowych) piszesz? Z pewnością musisz dokonać weryfikacji i chyba nie obejdzie się bez demontażu. Aż obawiam się, że panewki już zatarte i obrócone. I być może jeśli silnik popracował bez smarowania pierścienie tłokowe zablokowane.
  • Poziom 9  
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-silnika-deutz-typ-fl-912-khd-i1281992010.html http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-deutz-fl912-4r-100mm-f2l-f3l-f4l-i1264575936.html to są zestawy nad którymi się zastanawiałem,nie wiem który wybrać,panewki też kupię, zobaczę jak zdejmę stare tuleje mam nadzieję że wału nie trzeba będzie wyciągać.Czy ten silnik posiada czujnik temp.oleju jeżeli tak to w którym miejscu?to czy silnik pracował bez smarowania nie jestem w stanie powiedzieć -co robił poprzedni właściciel.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Czujnik temperatury oleju jest w tym silniku opcjonalny ( w podstawie filtra oleju ) tylko wersje z termostatem miały ten czujniczek w standardzie. W glowicy powinieneś mieć czujnik przegrzania do kontrolki i sygnału opcjonalnie jest tam miejsce na czujnik temperatury.
    Co do podanych obiawów to puchną tłoki z powodu braku chłodzenia zapchane dysze natryskowe i prawdopodobnie masz zatarte pierscienie tłokowe i ktoś grzebał przy zaworze regulacyjnum na pompie olejowej, ciśnienie minimalne jest ok. Wygląda na to że musisz rozebrać cały silnik na drobne i dokonać dokładnej weryfikacji. Co do tych zestawów to lepiej dłuż troszkę kaski i kup oryginalne zamienniki firmy Kolben Smith.
  • Poziom 9  
    dzięki za podpowiedzi może uda mi się zrobić ten remont bez wyciągania silnika-dostęp jest dobry no chyba że trzeba będzie wał wyjąć to nic nie poradzę i wyjmę
    jak coś pogrzebię to dam znać
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    jeszcze jedno pytanie
    gdzie jest zawór regulacyjny ciśnienia oleju
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Zawór regulacyjny znajduje się w pompie. Wieczorkiem wstawie zdjęcia.

    Oto zdjęcie
    Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy

    Ręka trzyma odrzutnik oleju zaworu regulacyjnego pompy. Pod blaszką jest zawleczka która trzyma srube regulacyjną zaworu.
  • Poziom 9  
    dziękuję za zdjęcie
    czy jest określona wstępna nastawa zaworu regulacyjnego,bo trzeba jednak odkręcić parę śrubek aby się dostać do pompy i nie wiadomo czy ustawiona wartość będzie prawidłowa (5.5-6),gdyż po dokonaniu regulacji aby sprawdzić ciśnienie należy ponownie zmontować elementy.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Niestety nie element przychodzi kompletny gotowy, wyregulowany. Na twoim miejscu ja bym ten element wymienił. Ale jak chcesz się bawić to polecam montaż bez przedniego dekla silnika i regulacje na bieżąco bez demontażu, nie bój się olej nie wychlapie
  • Poziom 9  
    Ok dzięki.
    Mam instrukcje napraw silnika ,niestety nie po polsku i z tłumaczeniem jest cienko. Próbowałem poprzez Google , lecz jakość tłumaczenia mierna .Wiadomo język techniczny ,ale już pomocna.
    Może masz po polsku?
    Jak możesz opisz prawidłowy demontaż dysz olejowych.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy małym ciśnieniu. Dysz wkręcona w podstawę panewek głównych.
    Wieczorem ci to opiszę ze zdjeciami. Pytanie czy masz dyszę w kształcie kalemitek (z pytania wnioskuje że nie) , czy w kształcie palcy wchodzących z bloku?

    Witam oto obrazki i opis
    1.dysze natryskowe wkręcane w podstawy łożysk głównych.
    2. poziome dysze natryskowe występujące tylko w F4L 912 oraz FL i BFL 913/
    montaż i demontaż za pomocą specjalnego przyrządu, który łatwo dorobić.
    3. demontaż zniszczeniowy opornych dysz wziąć przyrząd o numerze podanym na rysunku i zwiercić trzpień zawleczki zabezpieczającej i część dyszy średnica 6.7mm.
    4. wiercić max na 12mm
    5. nagwintować M8 i za pomocą pokazanego przyrządu wyciągnąć dysze.
    6. montując nowe dysze nie zapomnij o oringach
    7. montaż tym samym przyrządem.

    Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy Deutz Fahr f4l 912 przedmuch z odmy
  • Poziom 9  
    dziękuję za szczegółowy opis
    gzie można kupić ten przyrząd do montażu dysz jak również inne narzędzia do napraw po numerze katalogowym

    następnym problemem który się nasunie będzie prawidłowy dobór grubości uszczelek pod cylinder i głowice,aby uzyskać odpowiednie ciśnienie- jak to zmierzyć?

    ps.widzę że ten temat przegląda dużo osób może ktoś jeszcze podzieli się swoimi doświadczeniami z tego typu silnikami
  • Poziom 43  
    Jeżeli nie prowadzisz autoryzowanego serwisu nikt ci tych narzędzi nie sprzeda. Część to typowe rzeczy dostępne w handlu, ale nie wszystkie. Co do pomiaru grubości podkładek prościzna bierzesz ołowiany ciężarek wędkarski układasz na tłoku skręcasz głowice, kręcisz wałem i po wyciągnięciu mierzysz grubość ciężarka i wiesz, jakie podkładki trzeba dać.
  • Poziom 9  
    Rozkręciłem głowicę zdjąłem cylindry i oto pozytywne zaskoczenie - silnik w środku czyściutki nie to co 60-tka/
    Za przedmuch prawdopodobnie winne pierścionki w jednym cylindrze,żadne nie były zapieczone,podejrzewam że jedna dysza olejowa jest coś nie tego,gdyż denko tłoka jest lekko brązowe a pozostałe idealnie czyste.
    Szanowny kolego kkknc jeżeli masz schemat układu smarowania to zamieść na forum lub opisz w jakiej kolejności płynie olej z pompy.Spróbuję te dysze sprawdzić sprężonym powietrzem bez ich wyjmowania.
    Tuleje zmierzę średnicówką lecz myślę iż wymiana samych pierścieni będzie wystarczająca. pierścieni na tłoku jest cztery.
    tak z ciekawości co myślicie o dodatkach typu ceramizer ???
  • Poziom 43  
    Rodowód tego silnika sięga lat 20 ubiegłego wieku. Wartość remontowa tego silnika według Deutza to 10000h. Niedbane zajeżdżane silniki osiągają 8000h, dbanie i chuchane ponad 20000h, więc, po co ceramizer?
    Schemat olejowy Pompa oleju z zaworem -> Wał korbowy z korbowodami ( w 913 korby drążone do smarowania główek korbowodowych) -> Wałek rozrządu i szklanki popychaczy ( szklanki drążone laski popychaczy również celem zapewnienia smarowania klawiatury) -> dysze natryskowe tłoków.
  • Poziom 39  
    Demontaż i montaż tego silnika to jedna dniówka włączając w to śniadanie i palenie. Tobie zajmuje to już bodajże trzeci miesiąc i dalej rozwijasz wątpliwości. Być może zupełnie niepotrzebnie rozbierasz go. A on ma być zwyczajnie smarowany, chłodzony i pracuje bez narzekania. Wygląda na to, że studiujesz ten silnik, ale pośpiesz się bowiem niedługo żniwa. I nie wiem, czy konieczny pomiar cylindra skoro stopień zużycia widać gołym okiem w postaci obecności i wielkości progu w górnej części gładzi. Obawiam się także, że niewłaściwie oceniłeś na poczatku owo dymienie z odmy. Z racji, że silnik chłodzony powietrzem mogło chodzic o odparowywanie lub spalanie paliwa, oleju lub innych wilgoci z powierzchni silnika. Chyba nie wiemy, czy silnik był suchy. Jaki stan uszczelnień osłon popychaczy zaworów itp?
  • Poziom 9  
    Masz rację.Przez ostatnie tygodnie starałem się zdobyć jak największą wiedzę o budowie tego silnika,aby uniknąć niepotrzebnych niespodzianek i nerwów jak inni użytkownicy na forum.
    Przedmuch z odmy był na pewno zbyt duży-niestety nie mam filmiku.Silnik nie miał żadnych wycieków na zewnątrz,a oleju w ciągu paru godzin wypluwał 3 litry(przez odme) z tłumika dymu żadnego nie było.Uszczelnienia są ok.
    Mam nadzieję że informacje zawarte w tym temacie pomogą innym użytkownikom.
    DO ŻNIW NA PEWNO ZDĄŻĘ
  • Poziom 9  
    witam
    złożyłem silnik i muszę przyznać że ten "remont" okazał się udany
    przyczyną tego przedmuchu były pierścienie na jednym z cylindrów
    niestety do pompy olejowej się nie dostałem,gdyż musiałbym wyjąć cały silnik na zewnątrz,mam tylko nadzieję że mi nic nie pęknie po zapaleniu,jak to opisałem wcześniej,prawdziwy test odbędzie się w żniwa.

    POZDRAWIAM WSZYSTKICH KTÓRZY MI POMOGLI W DIAGNOZIE

    mam nadzieję również że temat był pomocny innym użytkownikom forum
  • Poziom 1  
    Witam .
    potrzebuje skan z instrukcji obsługi silnika deutz f3l 912 bo nie wiem jak założyć nowe korby.Dostałem silnik w rozsypce bez tulei,tłoków i korbowodów i teraz zakupiłem nowe i nie mam pojęci w którą stronę mają być obrócone.jeśli ktoś ma serwisówkę to proszę o pomoc.
  • Poziom 14  
    Witam!
    Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc, który wiele pomaga w silnikach Deutz. Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg na cylindrze, lecz bardzo utopione zawory, chciałem dać głowicę do regeneracji i kupić nowe pierścienie. Moje pytanie - które lepsze - Bepco, NPR japońskie (najdroższe sprzedaje na allegro firma AGE-Power z Milanówka) lub jakieś Techno? Po 35zł na 1 tłok lub jakieś inne lepsze? Na tłoku jest po cztery pierścienie.
  • Poziom 43  
    marian7k napisał:
    Witam!
    Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc.

    Umiesz liczyć licz na siebie :)

    marian7k napisał:

    Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika.

    Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie.

    marian7k napisał:

    ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg na cylindrze, lecz bardzo utopione zawory, chciałem dać głowicę do regeneracji i kupić nowe pierścienie.


    Tuleja złom!!! Pierścienie pomogą jak laxigen na sraczkę. Ten silnik ma dość niską tolerancję zużycia cylindrów jak nie widzisz śladów honowania to tuleja poza zakresem montażowym. Jeżeli są drobne ostatnie rysy to można ją przechorować i będzie działać. Ty masz tam mały próg wiec do montażu nie nadaje się absolutnie. Chcesz zamontować nowe pierścienie ( ja normalnie nie wiem, co to za moda, że wymiana pierścieni ożywi silnik i to będzie kapitalka tanim kosztem), Po czym te nowe pierścienie maja niby chodzić? Honowanie powoduje trzymanie się oleju wewnątrz cylindra, dzięki czemu pierścienie tłokowe ślizgają się po warstwie oleju nie zużywają się. Jak nie ma honowania to pierścienie drą cylinder i siebie, co w krótkim czasie doprowadzi cię do stanu z przed wymiany pierścieni. Ja stawiam na max 500h. Pierwsze 100h silnik nie będzie miał mocy, bo pierścienie muszą się ułożyć do zużytych i jajowatych tulei cylindrowych. Silnik będzie pracował dobrze po takiej robocie miedzi 150h-250h po tym czasie będzie słabnął, aby na koniec przy 500h mieć ten sam stan, co przed wymianą. Oczywiście tuleje mają dwa nadwymiary naprawcze, ale nie opłaca się tego robić, bo nominalny komplet tuleja, tłok, sworzeń, pierścienie. Jest tak około 50-100zł droższa niż sam nadwymiarowy tłok na pierwszy szlif. Na drugi jest ta sama cena. Więc się nie opłaca.

    marian7k napisał:

    AGE-Power z Milanówka.

    Tam kupisz w miarę przyzwoite części. I zrób całą kapitalkę silnika, bo jak masz progi na cylindrach i wpadnięte zawory to dół silnika będzie w równie opłakanym stanie.
    Silnik, 912 więc tani do tego tylko 3 cylindry. Części i obróbka wyniosą cię jakieś 4k z własną pracą.