Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em

mruz12e 06 Cze 2013 13:30 4563 26
  • #1 06 Cze 2013 13:30
    mruz12e
    Poziom 9  

    Witam, proszę o pomoc w konfiguracji:
    1) Livebox 2.0
    2) Access Point TP-link TL-WA501G
    Chciałbym aby AP łączył się z LiveBoxem przez sieć Wi-fi – a do tego AP podłączony będzie dekoder orange (który wymaga podłączenia do Internetu).
    AP ustawiłem w trybie client – niby widzi Liveboxa, ale połączenia nie ma – sprawdzane na komputerze, który podłączyłem kablem z AP.
    Nie wiem czy problem polega na źle skonfigurowanym szyfrowanie w AP - próbowałem różnych opcji, zmieniałem również adres IP AP (z 192.168.1.1 na 192.168.1.2).
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em


    Proszę o pomoc

    Proszę stosować się do instrukcji dodawania obrazów na forum. Posty proszę poprawić. [piterus99]

    0 26
  • Pomocny post
    #2 06 Cze 2013 13:52
    gunnpa
    Poziom 9  

    Dekoder TV SAT musisz podłączyć do Liveboxa tylko podczas pierwszego uruchomienia, wtedy aktualizuje oprogramowanie i chyba wgrywa altualną listę kanałów. Potem możesz go spokojnie odłączyć bo uprawnienia do odbioru przekazywane są bezpośrednio z satelity. Przy uruchamianiu TV SAT będziesz miał komunikat o braku połączenia ale po jego pominięciu normalnie będziesz odbierał wszystkie programy. Oczywiście chyba nie będziesz miał wtedy dostępu do VOD (chociaż nie mam pewności bo tego nie sprawdzałem, ale raczej uprawnienia do konkretnego filmu raczej przesyłają po sieci). Podłączenie dekodera łatwiej byłoby ci skonfigurować przez router a nie AP - nie znam tego modelu AP, którego używasz ale w takim układzie to raczej niestandardowa konfiguracja tego urządzenia i możliwe, że akurat w tym modelu nie da się tego zrobić. Może ktoś z forumowiczów będzie bardziej zaprzyjaźniony z takim wykorzystaniem AP i coś Ci podpowie.
    Pzdr. E.

    0
  • Pomocny post
    #3 06 Cze 2013 15:14
    voitek1
    Poziom 39  

    gunnpa napisał:
    Dekoder TV SAT musisz podłączyć do Liveboxa tylko podczas pierwszego uruchomienia...

    1. Nie musi podłączać się wcale do LiveBox'a - może to zrobić przez dowolny router.
    2. Do net'a musisz mieć zawsze podłączenie przy każdym wyłączeniu dekodera.
    3. No i warunek - jeśli to dekoder do IPTV (a nie SAT), to przez zwykłego APeksa tego nie zrobisz - musisz przekierować odpowiednie porty.

    Natomiast, jeśli to dekoder SAT. to:

    gunnpa napisał:
    Dekoder TV SAT musisz podłączyć do Liveboxa tylko podczas pierwszego uruchomienia...

    1. Nie musi podłączać się wcale do LiveBox'a - może to zrobić przez dowolny router.
    2. Do net'a musisz mieć zawsze podłączenie przy każdym wyłączeniu dekodera.
    3. No i warunek - jeśli to dekoder do IPTV (a nie SAT), to przez zwykłego APeksa tego nie zrobisz - musisz przekierować odpowiednie porty.

    Natomiast, jeśli to dekoder SAT. to:

    AP ustawiasz tak samo jak LB, ale:
    1. Odłączsz się od wszystkich sieci (wyłącz WiFi w kompie).
    2. Podłączasz się do LAN APeka
    3. Przyznajesz mu inne IP z podsieci LB.
    4. DNS, subnet/maska, Gateway/brama - te same co w LB.
    5. Łączysz je LAN-LAN.
    6. Wyłączasz DHCP w APeku (OFF).
    7. SAVE i restart (nie reset!) prądowy APeka.
    8. W LB możesz ew. na stałe przyznać IP do MAC z LAN APeka
    9. W AP wybierasz "universal repeater" i wpisujesz MAC z LAN LB
    10. SAVE i restart (nie reset!) prądowy APeka.
    Podłączasz teraz go po LAN do dekodera,

    0
  • #4 06 Cze 2013 20:59
    mruz12e
    Poziom 9  

    Macie rację - nie muszę mieć podłączenia do netu w dekoderze. Niestety czasem pojawia się problem gdy chwilowo zabraknie prądu lub od tak sobie (najczęściej po dłuższej bezczynności) - otóż dekoder przechodzi w stan czuwania, a gdy go włączę pojawia się czarne tło z napisem WITAMY W ŚWIECIE ORANGE i tak mnie wita te tło przez nieskończoność. Wtedy muszę kilkakrotnie (kilkudziesięciokrotnie) włączać/ wyłączać dekoder z pilota i/ lub sieci aż załapie.
    Serwismeni powiedzieli, że przyczyną jest prawdopodobnie brak stałego połączenia z internetem - więc staram się to nadrobić z Waszą pomocą. A może dekoder zautkualizuje oprogramowanie i błąd zniknie.
    Dodam jedynie, że posiadam dekoder uhd 88 (czarny) - wcześniej miałem shd 85 i on potrzebował KONIECZNIE podłączenia do inter. po restarcie czyt. mignięciu światła. Chociaż, jako ciekawostkę, powiem, że shd 85 (mimo połączenia z LB) zawieszał sie równie często - o ile nie częściej.

    Teraz spróbuję skonfigurować Ap według podpowiedzi @woitek1 - tylko nie wiem co dokładnie masz na myśli mówiąc: "AP ustawiasz tak samo jak LB".
    Aha i jeszcze pkt. 3 czyli adres IP nadany AP może być np. 192.168.1.149 (początkowy adres IP:192.168.1.150; końcowy adres IP: 192.168.1.150 - spisane ze strony konfiguracyjnej LB).

    -Pkt. 5. Łączysz je LAN-LAN. - jeżeli połączę LB i AP portami LAN to jak wykonam pkt. 6 - Ap ma tylko jeden port LAN.

    Ps. Proszę Was o cierpliwość - jestem laikiem w tych sprawach

    Jeszcze dwa pytania:
    czy LiveBox 2.0 wspiera funkcję WDS?
    jaką metodę uwierzytelniania wybrać w LB i jaką w AP, aby one się łączyły? Do tej pory miałem tak LiveBox i AP.

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Cze 2013 10:08
    voitek1
    Poziom 39  

    Daj zrzut z LAN/DHCP LB, bo coś mi się wydaje niemożliwe żeby miał tylko jeden adres w zakresie...
    Po pkt.5 bez problemu wykonasz 6.
    LB nie wspiera WDS.
    Szyfrowanie takie same, np. WPS2K- AES

    0
  • #6 07 Cze 2013 11:30
    mruz12e
    Poziom 9  

    Dzięki za pomoc - dzisiaj podłączyłem AP (wcześniej skonfigurowanego jako client) do PC i wszystko działa jak powinno! - chociaż wczoraj nie działało.
    Mam jeszcze jeden problem: gdy podłączyłem AP pod dekoder i wszedłem w tryb serwisowy - pokazuje, że jest on podłączony do internetu. Ale gdy uruchamiam ponownie dekoder wyskakuje błąd połączenia z siecią, i nie mogę wykonać ponownie testu połączenia - przycisk OK na pilocie "działa" jedynie na wariancie "przejdź dalej".
    Oczywiście AP jest widoczny w wykazie urządzeń podłączonych do sieci Wi-Fi LiveBoxa - w przeglądarce pod adresem IP LiveBoxa.
    Co może być przyczyną tego stanu - adres IP AP-eka to 192.168.1.2

    0
  • Pomocny post
    #7 07 Cze 2013 11:38
    voitek1
    Poziom 39  

    j.w.:

    voitek1 napisał:
    Daj zrzut z LAN/DHCP LB...
    Oprócz tego pokaż z cmd wynik arp -a

    0
  • #8 07 Cze 2013 12:23
    mruz12e
    Poziom 9  

    Teraz zauważyłem, że AP raz pojawia się w wykazie urządzeń podłączonych do sieci WiFi, a raz nie - zrzuty robiłem gdy był widziany przez LB

    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em

    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em

    0
  • #10 08 Cze 2013 09:56
    mruz12e
    Poziom 9  

    Dzięki za pomoc - zrobiłem tak jak radziłeś i na razie AP jest cały czas w sieci Wifi.
    Jeszcze jedno pytanie: jak sprawdzić czy AP na pewno komunikuje się z dekoderem bo teraz restartowałem dekoder, zaczął on się logować i teraz jest jakby nieaktywny - mam nadzieję, \ze się aktualizuje, ale czy na pewno?

    Edit
    Okazuje się że dekoder zawiesza się gdy podłączę AP (tryb client) i zrobię reset prądowy. Przyczyna?

    0
  • #11 08 Cze 2013 14:37
    voitek1
    Poziom 39  

    Wybierz "Universal repeater" i wpisz MAC LAN LB, sprawdź najpierw czy DHCP jest wyłączone... I z kolei przypisz MAC TPlink z WiFi do jego IP w LB

    0
  • #12 10 Cze 2013 13:08
    mruz12e
    Poziom 9  

    Zrobiłem tak jak mówiłeś - universal repeater i wtedy AP w ogóle nie łączy się z WiFi

    Proszę poprawić błędy pisowni w swoich wypowiedziach! Niewykonanie polecenia nagrodzę ostrzeżeniem. 3.1.13. (Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. [DriverMSG]

    0
  • #13 10 Cze 2013 15:42
    voitek1
    Poziom 39  

    Wybierając "repeater" masz funkcję połączenia - czy łączysz się z siecią LB?

    Jeśli nie to zresetuj APek'a, podłącz go do kompa i wyłącz WiFi w kompie. Nie podłączając się do routera konfugurujesz APeka w funkcji repeater. Po konfiguracji i połączeniu z LB, wyłączasz w nim DHCP. SAVE i restart APeka. Podłączasz go do dekodera i konfigurujesz dekoder do sieci LB - powinno zadziałać z automatu. na elektrodzie było kilka wątków o podłączaniu WiFi do dekodera - poszukaj...

    0
  • #14 12 Cze 2013 00:29
    mruz12e
    Poziom 9  

    Tak - AP łączy się z LB, co więcej pojawia się adres IP (192.168.1.13) i MAC dekodera w zakładce DHCP (LB).
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em

    Tak więc niby dekoder łączy się z siecią (widoczne w trybie serwisowym), przechodzi nawet test połączenia, niestety zawiesza się na kroku "łączenie z usługą" błąd S04- czas oczekiwania nie powinien być dłuższy niż 5 min., a czekałem 3 razy o wiele wiele dłużej.

    Ostatnie pytania - tak z czystej ciekawości:
    - czy dobra jest wartość Gateway
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em

    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em

    - dlaczego w AP w opcji Wireless - Security Settings aktywne są tylko opcje: brak zabezpieczeń i WEP. Dwie pozostałe opcje WPA/WPA2 są nieaktywne chociaż w trybie Klient były aktywne - aktualnie w LB i Ap mam ustawione bez zabezpieczeń.

    0
  • #16 13 Cze 2013 11:59
    mruz12e
    Poziom 9  

    Zmieniłem tą wartość (Gateway) na 192.168.1.1 i dalej nic.


    Teraz jeszcze raz zresetowałem AP i zrobiłem tak:
    - odłączyłem LB od kompa (był połączony z kompem kablem Ethernet) i pozostawiłem go włączonego (z włączoną siecią WiFi)
    - podłączyłem AP kablem LAN do kompa (PC z kartą sieciową bez WiFi)
    - zmieniłem we właściwościach karty sieciowej prot. TCP/IP jak poniżej
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em
    - wszedłem przez przeglądarkę na adres 192.168.1.1 na stronę konfiguracji AP
    - zmieniłem adres IP AP-eka na 192.168.1.149
    - restart kompa i AP-eka
    - wszedłem przez przeglądarkę na adres 192.168.1.149 na stronę konfiguracji AP
    - w opcjach ustawiłem Client, zrobiłem Survey i połączyłem się z siecią LB
    - zmieniłem wartość Gateway z 0.0.0.0 na takie
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em
    - DHCP było domyślnie wyłączone i tak pozostało
    - restart kompa i AP

    - teraz wpisując w przez przeglądarce adres
    a) 192.168.1.1 wchodzę na stronę konfiguracji LB (AP jest widoczny)
    b) 192.168.1.149 wchodzę na stronę konfiguracji AP
    c) brak internetu

    - zmieniłem we właściwościach karty sieciowej prot. TCP/IP tak:
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em
    - teraz wpisując w przez przeglądarce adres
    a) 192.168.1.1 brak połączenia
    b) 192.168.1.149 wchodzę na stronę konfiguracji AP
    c) brak internetu

    - wypinam kabel LAN z Ap-eka i podpinam do LB
    - teraz wpisując w przeglądarce adres
    a) 192.168.1.1 wchodzę na stronę konfiguracji LB (AP jest widoczny)
    b) 192.168.1.149 brak połączenia
    c) mam internet

    Co robię źle?

    0
  • #17 13 Cze 2013 12:29
    voitek1
    Poziom 39  

    Czy LB połączony z TPlin kiem portami LAN<->LAN czy LAN<->WAN?
    Czy MAC LAN TPlinka przyznany jest w LB do jego IP (192.168.1.149 ?

    0
  • #18 13 Cze 2013 12:46
    mruz12e
    Poziom 9  

    Co ciekawe w tej chwili mam kompa podpiętego kablem LAN do LB i gdy wpiszę
    a) 192.168.1.1 wchodzę na stronę konfiguracji LB (AP jest widoczny)
    b) 192.168.1.149 wchodzę na stronę konfiguracji AP
    c) mam internet

    Tak MAC IP jest na sztywno przyznany w LB
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em
    Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale LB nigdy nie łączyłem bezpośrednio kablem z AP.
    Mój Livebox 2.0 ma 4 porty (LAN?): czerwony, żółty, zielony, szary. Do połączenia jego z kompem używam portu czerwonego, do połączenia z dekoderem używałem żółtego, pozostałych nigdy (chyba ) nie używałem.
    Statystyka Wifi
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em

    0
  • #19 13 Cze 2013 16:45
    voitek1
    Poziom 39  

    Każdy lokalany adres zobaczysz z każdego miejsca Twojej sieci jeśli będą skonfigurowane j.w. i podłączysz LB z TPlink LAN-LAN. Nie chodzi o "KABLE LAN". A porty do jakich skrętka jest wciśnięta. No i po każdej zmianie i ich zapisaniu trzeba zrestartować (nie resetować!) prądowo router.
    Jeśli zaś chodzi o WiFi to na obydwu (LB i TPlink) mogą być te same SSID, szyfrowanie i hasło, byle kanały radiowe były odsunięte od siebie o min. 4ry...

    Pozdrawiam

    0
  • #21 13 Cze 2013 21:03
    mruz12e
    Poziom 9  

    Pisząc abym zmienił pulę adresową masz na myśli to żebym zmienił Adres IP AP-eka na np. 192.168.0.149? Ale wtedy musiałbym zmienić Gateway - a wogóle wtedy LB by nie widział AP bo ma inny zakres adresów IP serwera DHCP.

    0
  • #22 13 Cze 2013 21:04
    voitek1
    Poziom 39  

    Nie wiem po co zmieniać pulę...
    Ustawiłeś sieć tak jak pisałem?

    0
  • #23 13 Cze 2013 21:31
    mruz12e
    Poziom 9  

    Nie wiem jak długo to potrwa, ale na razie Internet działa. W tej chwili piszę tj. PC jest podłączony kablem Karta sieciowa --- AP.
    LB jest podpięty do linii tel i ma włączone WiFi.

    Chętnie zrobiłbym tak jak pisałeś - niestety jako, że jestem laikiem w tych sprawach często jedynie domyślam się w niewielkim stopniu co mówisz, abym zrobił :)
    Np. pisałeś, że kanały radiowe powinny być odsunięte o min. 4 - a były takie same (10) zmieniłem więc w LB kanał (na 5), odświeżyłem stronę konf. AP-eka, a on automaycznie przeszedł na kanał 5 (z 10).
    Także, jeżeli można, proszę o bardziej łopatologiczne wskazówki.

    Internet CAŁY CZAS DZIAŁA - nie wiem czy to nie jest dziwne, ale protokół tcp/ip mam skonfig. tak:
    AP i LiveBox - Access Point nie Łaczy sie z LiveBox'em

    No i skończył się Dzień Dziecka - internet przestał działać - "nie można znaleźć serwera"

    0
  • #24 13 Cze 2013 22:29
    voitek1
    Poziom 39  

    voitek1 napisał:
    Czy LB połączony z TPlin kiem portami LAN<->LAN czy LAN<->WAN?
    Czy MAC LAN TPlinka przyznany jest w LB do jego IP (192.168.1.149 ?

    0
  • #25 13 Cze 2013 23:21
    mruz12e
    Poziom 9  

    Tak MAC TPlinka jest przyznany w LB do jego IP.
    W moim AP (TP-link TL-WA501G) jest tylko jeden port (z napisem LAN).
    Ostatnim razem (gdy działał Internet) AP był połączony kablem z kartą sieciową kompa.
    LB ma 4 porty (w instrukcji określane jako Ethernet) - żaden z nich nie był podłączony; włączone było WiFI.

    0
  • #26 14 Cze 2013 10:09
    voitek1
    Poziom 39  

    Adres MAC 00xxxA5 jest przyznany w obydwu i TPlilnk i LB. Sprawdź te adresy jeszcze raz...

    0
  • #27 23 Cze 2013 09:11
    mruz12e
    Poziom 9  

    Witam, sprawdziłem chyba już wszystko i wydaje się że jest OK. Niestety sieć jest, ale dostępu do internetu jak nie było, tak nie ma.
    Dzięki wszystkim za pomoc (zwłaszcza dla voitek1), ale coś jest chyba nie tak z moim AP - przemawia za tym również to, że raz łączy się z siecią lokalną (dioda WAN świeci się), a nagle traci połączenie - nie wiadomo czemu.
    Jeszcze raz DZIĘKI WSZYSTKIM za pomoc.

    0
  Szukaj w 5mln produktów