Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 3 2004r - Automatyczny włącznik świateł nie uruchamia przetwornic xenon

29 Cze 2013 11:09 3498 9
  • Poziom 14  
    Witam!

    W mojej Mazdzie mam założony automatyczny włącznik świateł mijania - światła zapalają się kilka sekund po uruchomieniu zapłonu co sygnalizowane jest przez charakterystyczne cyknięcie - podejrzewam że jest to jakiś przekaźnik. Sprawa wyglądała bezproblemowo dopóki nie założyłem sobie xenonów. Teraz po uruchomieniu zapłonu słychać cyknięcie, światła dosłownie mrugną ale się nie zapalają. Po chwili znów słychać cyknięcie i czasem światła zapalą się za drugim, trzecim cyknięciem. Jeżeli światła chwilę popracują to później włącznik działa bez problemu. Wydaje mi się że to występuje tylko wtedy gdy auto jest "zimne"? Dodam że przy uruchomieniu świateł mijania za pomocą standardowego włącznika wszystko jest ok.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    Ksenony na starcie czyli odpaleniu potrzebują sporo prądu który wraz z ich "rozświeceniem" maleje.Prawdopodobnie w tym automacie do świateł dziennych jest malutki przekaźnik i przewody o zbyt małym przekroju na których ten prąd jest tracony.Mógłbyś spróbować dołożyć zewnętrzny przekaźnik,taki 30/40A który poda prąd na ksenony.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    pondik napisał:
    Na ostatniej stronie instrukcji jest schemat na którym widać jak podłączyć xenon. Wywnioskowałem z niego, że muszę poprowadzić oddzielne kable do lampy prawej i lewej?

    Dokładnie tak powinno to wyglądać jak na ostatnim schemacie.
  • Poziom 14  
    Sprawa się trochę skomplikowała. Założyłem te przekaźniki i okazało się że jest trochę lepiej. Xenon startuje za drugim razem. Rozebrałem pół deski rozdzielczej i dobrałem się do tego włącznika. Prześledziłem wszystkie połączenia czy wszystko jest zgodnie ze schematem. I tu moje zaskoczenie gdyż kable zielone które chciałem podłączyć do przekaźników są podłączone do... MASY! odczepiłem je, odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie - ok 14V. Podłączyłem pod zielone kable przetwornice, lecz nic to nie dało - światła w ogóle się nie uruchamiają. Zmierzyłem napięcie na zielonych kablach przy podłączonych przekaźnikach - ok 3,5V. O co w tym wszystkim chodzi?! Dlaczego napięcie tak spada przy podłączeniu przekaźników?
  • Poziom 43  
    Otwarto na prośbę Autora.
  • Poziom 39  
    Względem czego mierzysz te zielone kable.
  • Poziom 14  
    bestboy21 napisał:
    Względem czego mierzysz te zielone kable.


    Proszę o sprecyzowanie pytania :) Nie bez przyczyny ten temat jest w dziale początkujący :)
  • Poziom 39  
    pondik napisał:
    bestboy21 napisał:
    Względem czego mierzysz te zielone kable.


    Proszę o sprecyzowanie pytania :) Nie bez przyczyny ten temat jest w dziale początkujący :)


    Mierzy się np. względem masy pojazdu, więc stąd pytanie.
  • Poziom 14  
    Jednym pinem miernika (czerwonym) dotykam zielonego kabla a drugim (czarnym) dotykam do śruby karoserii