Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT 1.8T - Przebieg sygnału na czujniku halla wałków

02 Lip 2013 23:36 2751 4
  • Poziom 13  
    Podczas pomiarów czujników w samochodzie natrafiłem na dziwny sygnał wychodzący z czujnika halla wałków rozrządu.
    Czujnik halla zasilany jest napięciem 5V (zmierzone) i posiada jedno wyjście jak wiadomo. Mierząc przebieg wyjściowy wychodzi prawie prawidłowy lecz amplituda nie zgadza mi się. Z pomiarów wychodzi 14V. I rodzi się pytanie :
    1) Skąd taka amplituda, bo przecież czujnik halla nie indukuje ?
    2) Jeżeli jest jakiś pull-up do 12V to do czego miałoby służyć +5V ??
    3) Dlaczego na przebiegu są 4 szpilki w stanie wysokim ? Czy przez komputer przenosi się np sygnał cewek ?

    A to film z pomiaru
  • Poziom 9  
    Hej, wygląda na to że ecu ma rezystor pociągający do +.
    Mi dzisiaj wyskoczył błąd 00515 zwarcie do + bądź przerwa w obwodzie. Nie zgadzały mi się napięcia na wtyczce 5-0-gnd a u mnie 5-12-gnd. Po połączeniu środkowego z masą napięcie spadło do 0 prąd płynący nie zmierzalny moim miernikiem. Czyli tak ma być.(chyba)
  • Poziom 13  
    Winnym okazał się czujnik halla, który bez powodu podciągał sygnał. Po wymianie sygnał jest GND <-> 12V :)
  • Poziom 9  
    Tak u mnie także, po wymianie błędy zniknęły.
  • Moderator Samochody
    Czujnik halla (każdy) ma na wyjściu tranzystor w układzie OC, czy jego kolektor jest podciągnięty rezystorem do +5 czy +12V to już zależy od budowy wewnętrznej sterownika