Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 1.8i - Słaba klimatyzacja

Mihas66 07 Lip 2013 19:35 3441 9
  • #1 07 Lip 2013 19:35
    Mihas66
    Poziom 22  

    Panowie pacjent tak jak w temacie BMW E36 silnik m43b18 czyli 1.8i 8v 115hp wersja sedan 1994rok,klima wersja z dwoma gałkami(pseudo dwu strefowa). Klima słabo chłodzi aby aucie się nie zagotować nadmuch na 2-3stopień, gałki klimy na minimum i nadmuch na twarz tak więc bez rewelacji. Gdy się stoi w cieniu kilma daje rade lecz jeśli stoimy w korku szału nie ma...

    Auto ma nabitą klimę 820gram czynnika 25gram oleju, odessano 680gram czynnika i 52gramy oleju. Gościu od automatu mówił że oleju wg instrukcji ma być 25gram i prawdopodobnie ktoś wcześniej nie odessał a tylko dobił i przez za dużą ilość mogła słabo dawać... Wentylator z przodu auta się włącza, sprężarka też(dostała nowy pasek i napinacz), ciśnienia 10.9bara i 2.5bara(nie jestem pewien bo zapomniałem tego drugiego). Na podniesionych obrotach pierwsze ciśnienie wzrasta do 11.4bara. Nieszczelności nie były wykryte...

    Czemu klima słabo chłodzi co trzeba sprawdzić i naprawić?

    0 9
  • #2 07 Lip 2013 19:44
    kwantor
    Poziom 38  

    Wymień filtr p. pyłkowy.
    Nikt nie wymienia, bo rzadko kto wie gdzie jest i czy w ogóle jest.
    Ja tu nie widzę obciążenia cieplnego- wysokie ciśnienie powinno rosnąć na upale powyżej 15Bar.
    Co to za spekualcje na temat oleju- olej można sprawdzic tylko poprzez kontrolę poziomu w sprężarce, a to co zostało odessane, powinno zostać oddane.
    Nigdy nikt nie odessie całego oleju, którego jest ze 200g. Akurat nie wiem dokładnie.

    0
  • #3 07 Lip 2013 20:02
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Mihas66 napisał:
    Gościu od automatu mówił że oleju wg instrukcji ma być 25gram

    Najprawdopodobniej nie układnie robi ciśnienia, albo za mało czynnika.
    Ale automat tego nie naprawi niestety.

    0
  • #4 07 Lip 2013 21:26
    kwantor
    Poziom 38  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Najprawdopodobniej nie układnie robi ciśnienia

    Nie będzie robił, jeśli nie zostanie obciążony- zabity filtr pyłkowy jest temu winien.
    Jeśli naturalnie wierzyc, że jest właściwa ilość czynnika.

    Do autora: czy rura ssąca jest wyraźnie zimna?

    0
  • #5 07 Lip 2013 21:40
    mazi0000
    Poziom 19  

    Zapewnię jest za dużo oleju.

    0
  • #6 07 Lip 2013 21:55
    kwantor
    Poziom 38  

    Ciekawe, po czym to poznałeś.
    Ilość oleju odessanego wraz z czynnikiem nie jest wartością stałą i nie zależy ściśle od ilości oleju w sprężarce, chyba że jest napełniona po brzegi :D .
    Należało by odessać czynnik i opróżnić sprężarkę.
    Potem zalać wg.instrukcji.

    0
  • #7 08 Lip 2013 11:32
    Mihas66
    Poziom 22  

    Filtr przeciw pyłkowy wymieniony na jesieni w tamtym roku auto od tamtego czasu zrobiło max 5tys km-mogę zmienić jeszcze raz ale wg mnie filtr nie miał czasu się zabić a dmuchawa dobrze daje bo nawet jak damy nawiew na maxa i zostawimy auto na słońcu to we wnętrzu lodówki nie zrobi, dobrze będzie jak będzie trochę chłodniej niż otoczenie... Od razu uprzedzam auto ma kolor czerwony(hellrot) tak więc nagrzewa się umiarkowanie do czarnego mu daleko...

    Tak więc co proponujecie sprawdzić?

    0
  • #8 08 Lip 2013 17:32
    kwantor
    Poziom 38  

    Ciśnienie ssania, powinno być w granicach +5st, do 0st.C po dłuższej pracy.
    Jeśli tak jest, to trzeba wszystko opróżnić jak pisałem i zalać olej wg. danych do pustej sprężarki uwzględniając zgromadzony w pułapkach: skraplacz, parowacz osuszacz, węże.
    Nadmierna ilość oleju faktycznie zmniejsza efektywność, to fakt.
    Tylo pytanie skąd tam się wziął?
    Chyba, że jakiś nadgorliwiec wlał liter w dobrej wierze.
    Jeszcze jedna sprawa, być może oczekujesz za wiele..
    Wsiadając do auta stojącego na słońcu, to doczekasz się prawdziwego chłodu dopiero po 20-30 min.
    Pytałem czy zimna jest rura ssania, zimna tzn ok 0-2stC.

    0
  • #9 08 Lip 2013 18:52
    Mihas66
    Poziom 22  

    Rurki obmacam i napisze ale co do ilości oleju w układzie wg mnie nie ma co się przyczepić ponieważ auto od ok 7lat jest w polsce z czego 5lat należało do wcześniejszego własciciela/znajomego któremu słaba klima nie przeszkadzała i nigdy przez 5lat jej nie nabijał, dopiero ja po 2 latach wziąłem się za to tak więc bankowe jest że przez 7lat auto nie widziało automatu i dobijania oleju. Jedynie rok temu razem ze znajomym pracując na serwisie maszyn ciężkich mieliśmy dostęp do butli czynnika, manometrów wężów i wagi-znajomy zaproponował po wcześniejszym pomiarze temperatury z nawiewów dobić na pałę 500gram i tak zrobiliśmy jednak nie dawalismy oleju. Klima działała lepiej ale bez szaleństwa...

    Wg mnie coś może być pochrzanione z sterownikiem czytaj czujnikami które nie łapią potrzeby takiego schładzania...

    0
  • #10 08 Lip 2013 22:43
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Mihas66 napisał:
    pochrzanione z sterownikiem czytaj czujnikami

    Jeśli sprężarka bije ciśnienie to praw fizyki nie oszukasz żadnym czujnikiem sterownikiem.

    I fakt ręka powinna przymarzać do rurki niskiego ciśnienia po przyłożeniu.
    Z drugiej strony parownik jest w głównym obiegu i jak wentylator dmucha to podgrzeje parownik choćby nie wiem co.
    Przez co powietrze będzie schłodzone.
    Inna inszość to puszczające ciecz gorącą zawory nagrzewnicy.

    0