Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II - trzepanie kierownicy, glosna praca

09 Lip 2013 14:04 5004 11
  • Poziom 14  
    Witam,
    Posidam Renault Laguna 1,8
    1. Podczas jazdy po (nawet lekkich nierownosciach) auto trzesie strasznie kierownica, mam wrazanie ze tyl auta ucieka na boku. Byłem na stacji diagnostycznej stwierdzono iz mam tylko problem z jednym łącznikiem stabilizastorów nigdzie więcej luzów nie widać. Jednak po wymianie łącznika brak jakiej kolwiek poprawy.

    2. Kiedy jest wilgotno (lekko chlodno) podczas pracy na jalowym biegu auto przez pewien czas pracuje na ok 2 tys obrotow. Po pewnym czasie problem ustepuje i auto pracuje poprawnie.... Mam wrazenie iz auto pracuje glosno (jak diesel)

    Proszę o jakies podpowiedzi, sposob diagnozy itp ;]
  • Poziom 27  
    urbizdw napisał:
    Podczas jazdy po (nawet lekkich nierownosciach) auto trzesie strasznie kierownica, mam wrazanie ze tyl auta ucieka na boku


    To warto by sprawdzić jeszcze raz silentblocki na wahaczach. I amortyzatory do kontroli obowiązkowo. Poza tym końcówki kier. do sprawdzenia.
  • Poziom 14  
    Szczerze powiem ze amortyzatory tylne mam wrazenie ze sa wybite jeden mam wrazenie ze jest mokry (przy wymianie opon dojrzalem)
    Czy wedlug Was slabe amory moga byc przyczyna trzepania kierownica? (jesli jak to jak najlepiej to zdiagnozowac? )
  • Poziom 27  
    Sprawdź wycieki z amortyzatorów, jak piszesz że cieknie to do wymiany, oczywiście parami. A jak chcesz sprawdzić tak na szybko rozbujaj każdy bok z osobna i patrz po ilu razach się wytłumi. Jak się buja za długo wymieniaj. A drgania jak masz amory wybite mogą mieć wpływ na drżenie kierownicy no i całego auta oraz przyczepność kół.
  • Poziom 14  
    Jakiej firmy amortyzatory polecacie?
  • Poziom 14  
    A na 2 pytanie ma ktos jakas podpowiedz, rozwiazanie?
  • Poziom 23  
    A lampka zapala się. W tych silnikach są często problemy z cewkami i z wariatorem. trzeba co nieco posprawdzać. Nikt nie poda ci gotowego rozwiązania po takim opisie usterki
  • Poziom 14  
    Byłem u mechanika wspomnial o takim czyms jak "kolo zmiennych faz rozrzadu" czy wedlug Was to moze byc to? ;)


    Poprosilem kolege zeby za mna jechal i patrzyl na amortyzator i mowi ze troche bardziej pracuje ale nie widac zeby jakos skakalo czy cos? Czy to moze byc amortyzator?


    Filmik z tego jak trzesie kierownica ;] Niestety lepiej nie udalo mi sie uchwycic ;] Musialem trzymac statyw ;]
    Link


    Filmik z praca laguny 1,8 benzyna (jak diesel)
    Link



    Czy teraz jestescie w stanie cos podpowiedziec z zawieszeniem i praca silnika? ;]
  • Poziom 23  
    Wariator to koło zmiennych faz rozrządu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gdzie tam kierownicą trzęsie to ja nie wiem.

    Autem powinna się przejechać kompetentna osoba i sam zauważyć o co chodzi.

    Jak wyszedł test amortyzatorów? Jak wyglądają tuleje tylnej belki? Sprężyna z tyłu nie jest pęknięta? Sprawdzisz wreszcie coś sam? Jak nie umiesz oddaj auto do ASO, tam pół kartki A4 Ci wypiszą i będziesz widział co masz do wymiany.

    Koło zmiennych faz rozrządu do wymiany.
  • Poziom 14  
    Wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu i głośna praca ustąpiła...Wymieniłem też amortyzatory tylnie jednak problem nadal występuje z trzepaniem kierownicy (na paru diagnostykach twierdzą że niema w zawieszeniu luzów)....Mam jeszcze taki problem że kiedy auto postoi w chłodny dzień i rano odpalam to strasznie wzrastają obroty (do ok 2 tys) Proszę o jakieś sugestie odnośnie zawieszenia i wysokich obrotów na zimnym silniku