Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.4 '00 - angielka, brak komunkacji diagnostycznej

Berni-lg 06 Wrz 2013 22:50 2760 9
  • #1 06 Wrz 2013 22:50
    Berni-lg
    Poziom 10  

    Sorry za odkop, ale temat pasuje prawie idealnie. W hondzie civic 1.4 (angielka) 2000r skasować błąd check engine, myślę że działa na protokole ISO 9141-2 - poprawcie mnie jeśli się mylę, próbowałem połączyć się przy pomocy skanera AGV4500 i Launch Creader V, oba niby obsługują te protokoły, z ciekawości przetestowałem skanery też podłączając się pod toyotę corolle 2005 na protokole ISO 9141-2 (czyli niby tak sam) i oba "załapały", a z hondą ani jeden się nie połączy, jest to gniazdo 5pin więc dokupiłem przejściówkę, której rysunek z opisem pinów załączam do postu. Ma ktoś pomysł w czym tkwi problem? Chciałem podpiąć się pod podobny temat, ale jest zamknięty. Pomożecie?

    0 9
  • #2 06 Wrz 2013 23:42
    ste
    Poziom 17  

    W takiej Hondzie błędy się kasuje poprzez wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika, lub odłączenie akumulatora. Zresztą z tego co pamiętam check sam zgaśnie po usunięciu usterki.

    Jeżeli się nie myle oba skanery, które wymieniłeś obsługują pojazdy zgodne z EOBD a sterownik w hondzie z 2000r raczej nie obsluguje EOBD. Protokół o którym piszesz to protokół warstwy niższej (określa np format ramki). Jeżeli diagnoskop i sterownik się nim poslugują to nie znaczy że sie "dogadają".

    0
  • #3 07 Wrz 2013 06:47
    Berni-lg
    Poziom 10  

    Właśnie problem w tym że nie wem który bezpieczk trzeba wyciągnąć, wyciągałem sprawdzałem wszystkie, kilka było przepalonych to wymieniłem, akumulator też był rozłączony na 5-6 godzin, gorzej że nie da sie też zdiagnozować usterki tą małą kostką która po zwarciu niby powinna "wymgiać" błąd, chyba że trzeba by pojeździć z wyciągniętym bezpiecznikiem? Tylko właśnie którym, ja ten bezpiecznik wymieniałem na rozłączonym akumulatorze. Zastanawiam sie też nad zakupem interfejsu MVCI, czy on obsłużyłby HDS'a lub jakimś innym programem dałby jej rade?

    0
  • #5 07 Wrz 2013 09:33
    diodabg
    Poziom 29  

    Witam
    Robiłem w tym tygodniu Honde Accord '00 z tym samym problemem i można było wygenerować kody błyskowe, w nogach pasażera pod plastikami jest 2 pinowa niebieska kostka trzeba ją zmostkować i kontrolka check zacznie generować kod liczbowy... Pózniej to już tylko z górki ... ;-)

    0
  • #6 07 Wrz 2013 10:35
    Berni-lg
    Poziom 10  

    kerownica jest po lewej stronie, auto było kupione przez poprzedniego właściciela w polskim salonie, kostke 2 pinową zwarłem ale nie wywołało to błysków. A ta "angielka" to jakaś nazwa wersji bo podobno na początku one szły na anglie i np. przy zakupie części zawsze sie pytali.

    0
  • #7 07 Wrz 2013 10:45
    diodabg
    Poziom 29  

    A nie miałeś tam dwóch kostek 2 i 3 pinowe ? Wtedy 3 pinowa jest od silnika...
    Jak nie ma jak odczytać błędów z kompa to musisz szukać problemu ręcznie czujniki badać multimetrem i oscyloskopem ...

    0
  • #8 07 Wrz 2013 10:57
    Berni-lg
    Poziom 10  

    od strony pasażera znalazłem taki kabel zakończony dwiema niebieskimi kostkami 5 i 2 pinową, 3 pinowej nie znalazłem, a nie kojarzysz jak robiłeś akordke jakie tam było wyprowadzenie styków na gnieździe diagnostycznym? Chciałbym sie upewnić co do tej mojej przejściówki, chyba że tam jest inne gniazdo np. to 3 pinowe?

    0
  • #9 07 Wrz 2013 11:28
    diodabg
    Poziom 29  

    Nie mam tu komputera żeby sprawdzić ale 3 pinowe były w starszych modelach a jak ty masz 5-cio to będzie pewnie nowszy system. Ważne też że kiedy robisz zworke w 2 pinowym musi być wyłączony zapłon...

    ste napisał:
    Zresztą z tego co pamiętam check sam zgaśnie po usunięciu usterki.

    Dokładnie tak, jak usuniesz problem to ściągniesz klemę i sam zgaśnie... Więc mierniki i działaj problem znajdziesz na piechotę bo to prosty silnik. ;-)
    Powodzonka

    0
  • #10 07 Wrz 2013 15:37
    Berni-lg
    Poziom 10  

    Na piechotę też pewnie będe musiał sie rozejrzeć, a wracając do tych wyprowadzeń na złączu diagnostycznym, połączył sę ktoś z tym autem?

    0