Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW POLO III 1.3 LPG 1995 - Brak hamulca pedał twardy dziwny przypadek

witek271 07 Sep 2013 17:45 12015 24
Automation24.pl
  • #1
    witek271
    Level 20  
    Tak jak w temacie VW POLO III 1.3 LPG 1995
    Brak hamulca i twardy pedał, wymieniłem serwo 3 razy i nic, pompkę hamulcową dwa razy i nic, wszystko odpowietrzone nowy płyn wlany dalej nic.
    Po odkręceniu wszystkich przewodów hamulcowych od pompki sprawdzam pedał, jest opór i tak kombinuje że jak odpalę samochód to pedał powinien chodzić delikatnie a tu opór jak poprzednio, wiec kombinuje że podciśnienie słabe, sprawdzam wężyk jest ok, podmieniam jeden drugi dalej nic pedał twardy.
    Sprawdzam może nie ma podciśnienia na kolektorze? Ale jest.
    Więc jadę sprawdzić jak to wygląda na drodze. Po przejechaniu kilku kilometrów nagle tak jak by hamulec był, wciskam po raz drugi pedał twardy więc deptam hamulec do oporu ile się da no i samochód się zatrzymał.
    Pomyślałem że może wężyki gumowe zatkane, ale przy odpowietrzaniu płyn przepływał normalnie.
    Nie mam już pomysłów co mogło się stać, jeszcze pojadę w poniedziałek na rolki zobaczymy co w którym kole siedzi.
  • Automation24.pl
  • Helpful post
    #2
    Pkamil
    Level 12  
    A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. A powiedz jeszcze czy ta dolegliwość wystąpiła nagle czy stopniowo narastała.
  • Automation24.pl
  • Helpful post
    #4
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Jakie ciśnienie panuje w układzie podczas wbicia pedału hamulca?
    Jaka pewność, że serwo i pompy zostały wymienione na sprawne?
    Pkamil wrote:
    A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale.
    Przy sprawnej pompie i reszcie to prędzej nie odpuści jakby miał nie zacisnąć.
  • Helpful post
    #5
    endriu233
    Level 21  
    Trzeba sprawdzić wartość podciśnienia jak napisał kolega wyżej i wężyki podciśnieniowe prawdopodobnie któryś się przetarł i gubi podciśnienie.
  • Helpful post
    #6
    josephmike
    Level 16  
    Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.
  • Helpful post
    #7
    balonika3
    Level 37  
    josephmike wrote:
    Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.
    Biorąc pod uwagę fakt, że odkręcenie przewodów od pompy nie spowodowało różnicy, to może to być prawidłowy trop. Zakładam oczywiście, że części wymieniłeś na sprawne!
  • #8
    witek271
    Level 20  
    Z Pedałem hamulca wszystko w porządku Dziś wymieniłem węże gumowe przy przednich zaciskach i pojechałem w teren i hamulca dalej nie ma ale stawiam na zaciski bo zauważyłem że tarcze strasznie się zagrzały po przejechaniu jednego kilometra

    Dodam że pedał jest wysoko i nie wpada a po bardzo mocnym naciśnięciu pedała samochód zahamował Miałem wrażenie że przez chwilę hamulec był bo pedał opadł tak jak dawniej ale po drugim naciśnięciu dalej pedał twardy i jest wysoko
  • Helpful post
    #9
    josephmike
    Level 16  
    W takim razie sprawdż zaciski i prowadnice zacisków. Nie pamiętam, czy jest tam zawór obciążenia do tylnich hamulców. Jeśli jest, to też można sprawdzić, czy nie zapieczony i czy sprężyna nie spadła.
  • #10
    witek271
    Level 20  
    No i byłem u mechaników Mechanicy - SERWO wiec przywiozłem kolejne serwo podpinam na sucho do kolektora i kolejne serwo ciężko chodzi. Ale kolejny raz kombinuję że podciśnienie powinno iść z czwartego tłoka tak? (nie jestem pewien) więc jeśli odepnę wąż podciśnienia auto nie powinno chodzić równiutko jak zegarek Mam wrażenie jak by było słabe podciśnienie z kolektora ale niestety nie mam czym zmierzyć

    Sąsiad wpadł na genialny pomysł z odkurzaczem (też podciśnienie) Podpinamy pod każde serwo i każde jedno działa poprawnie A co najlepsze podpinam pod serwo które siedzi w samochodzie i co się okazuje? Ze hamulec działa Więc przyczyną jest brak podciśnienia Teraz pytanie czym jest spowodowany brak podciśnienia
  • Helpful post
    #11
    ociz
    Moderator of Cars
    Przecież masz tam po prostu coś zapchane.
    witek271 wrote:
    jeśli odepnę wąż podciśnienia auto nie powinno chodzić równiutko

    Przy tak dużej ilości lewego powietrza powinien wkręcić się na wysokie obroty albo falować mocno obrotami lub nawet zgasnąć.
  • Helpful post
    #12
    PERO
    Level 12  
    Miałem raz taki przypadek i wine ponosiła uszczelka pod kolektorem ssącym.
  • Helpful post
    #13
    dabu
    Level 32  
    Przewód do serwa zatkany, może zawór zwrotny zacięty, miałem przypadek w brerze że pajączek w środku rurki zrobił sobie kokon i załatwił wspomaganie :lol:
  • #14
    gumijagoda12345
    Level 12  
    Witam, Pierwsze pytanko czy to autko posiada ABS, iż miałem przypadek z identycznymi objawami w Golfie II i tam winowajcą byl ABS.........
  • #15
    dybsonek
    Level 9  
    po 1 czy założone serwo nie było zardzewiałe w środku jeżeli tak to jest uwalone na 100% miałem kilka przypadków... PASSAT B5 POLO 6n i GOLF II
    po 2 zaciski czy na prowadnicach chodzą lekko
    po 3 cylinderki sprawdzić mało prawdopodobne ale zawsze
    jeżeli to wszystko hula to pompa jest uwalona na 99%
  • Helpful post
    #17
    KAMIX85
    Level 2  
    I jak kolego udało się wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym.
  • #18
    witek271
    Level 20  
    Szanowni Panowie problem rozwiązany! Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ale tylko ze względu na to ze kosztuje parę złotych a jak już miałem kolektor ściągnięty to wymieniłem.

    Ale duże piwo dla kolegi Pedro po jego poście postanowiłem ściągnąć kolektor.
    Oraz duże piwo dla kolegi ociz ponieważ po ściągnięciu kolektora pomyślałem przeczyszczę go no i przy wlocie podciśnienia od serwa było zapchane taką mazią jak np w odmie
    Nie było po prostu przepływu powietrza silnik nie wariował bo nie dostawał większej ilości powietrza.
    Serwo nie pracowało ponieważ było za małe podciśnienie

    Hamulce teraz są na dotyk samochód pracuje poprawnie

    Nurtuje mnie tylko pytanie skąd ta maź się tam wzięła?

    Pozdrawiam wszystkich mechaników którzy chcieli mi wymienić połowę samochodu (komplet hamulców nowe serwo a nawet jeden pokusił by się wymianie pierścieni)

    25.09.2013
    No i minął jakiś czas sytuacja się powtórzyła przetkałem znów kolektor i znowu jakieś syfy go zatkały ale skąd one się tam biorą?
  • #19
    karamba38
    Level 10  
    witam wyczyść cały układ hamulcowy i będzie ok.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jakie syfy może woda dostaje ci się do oleju i się zatyka tak samo jak odma.
  • Helpful post
    #20
    TM85
    Level 27  
    Może masz jakiś problem z odmą? I zbierasz olej w kolektorze.
  • #22
    gorzalinek
    Level 10  
    Witam ja mam inny problem z takim samym polo wczasie jazdy blokuja mi tylne hamulce i wtedy pedal hamulca robi sie twardy czy to moze byc wina serwa czy pompy hamulcowej albo korektora sily hamowania czy raczej cylinderkow i szczek hamulcow tylnych??
  • #23
    Golf90
    Level 23  
    Kiedy zaglądałeś do tylnych hamulców? Zciągnij bębny i sprawdź w jakim stanie są szczęki i bębny. Podejrzewam że są prawie całkiem zużyte, a wtedy cylinderki wysuwają się za daleko i je kośi(tłoczek w celinedrku) Jeszcze jedno, gdy już Ci zablokuje hamulce, w jaki sposób je zwalniasz?
  • #24
    gorzalinek
    Level 10  
    Musze kopnac pare razy w kolo albo po jakims czasie same puszczaja :P
  • #25
    Golf90
    Level 23  
    Lepiej weź się szybko za te hamulce zanim komuś i sobie zrobisz krzywdę. Możliwe też że to same sprężynki są temu winne, ale trzeba najpierw rozebrać.