Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO III 1.3 LPG 1995 - Brak hamulca pedał twardy dziwny przypadek

witek271 07 Wrz 2013 17:45 8640 24
  • #1 07 Wrz 2013 17:45
    witek271
    Poziom 20  

    Tak jak w temacie VW POLO III 1.3 LPG 1995
    Brak hamulca i twardy pedał, wymieniłem serwo 3 razy i nic, pompkę hamulcową dwa razy i nic, wszystko odpowietrzone nowy płyn wlany dalej nic.
    Po odkręceniu wszystkich przewodów hamulcowych od pompki sprawdzam pedał, jest opór i tak kombinuje że jak odpalę samochód to pedał powinien chodzić delikatnie a tu opór jak poprzednio, wiec kombinuje że podciśnienie słabe, sprawdzam wężyk jest ok, podmieniam jeden drugi dalej nic pedał twardy.
    Sprawdzam może nie ma podciśnienia na kolektorze? Ale jest.
    Więc jadę sprawdzić jak to wygląda na drodze. Po przejechaniu kilku kilometrów nagle tak jak by hamulec był, wciskam po raz drugi pedał twardy więc deptam hamulec do oporu ile się da no i samochód się zatrzymał.
    Pomyślałem że może wężyki gumowe zatkane, ale przy odpowietrzaniu płyn przepływał normalnie.
    Nie mam już pomysłów co mogło się stać, jeszcze pojadę w poniedziałek na rolki zobaczymy co w którym kole siedzi.

    0 24
  • Pomocny post
    #2 07 Wrz 2013 18:08
    Pkamil
    Poziom 12  

    A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. A powiedz jeszcze czy ta dolegliwość wystąpiła nagle czy stopniowo narastała.

    0
  • #3 07 Wrz 2013 18:22
    witek271
    Poziom 20  

    Robię około 150 km dziennie i to się stało w ciągu jednego dnia

    Aha zapomniałem dodać że jeżdżę po górach i zauważyłem jakiś czas temu że po kilkukrotnym przycisniciu pedału hamulca pedał robił si twardy i nie było hamulca

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Wrz 2013 18:52
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Jakie ciśnienie panuje w układzie podczas wbicia pedału hamulca?
    Jaka pewność, że serwo i pompy zostały wymienione na sprawne?

    Pkamil napisał:
    A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale.
    Przy sprawnej pompie i reszcie to prędzej nie odpuści jakby miał nie zacisnąć.

    0
  • Pomocny post
    #5 08 Wrz 2013 13:17
    endriu233
    Poziom 21  

    Trzeba sprawdzić wartość podciśnienia jak napisał kolega wyżej i wężyki podciśnieniowe prawdopodobnie któryś się przetarł i gubi podciśnienie.

    0
  • Pomocny post
    #6 08 Wrz 2013 21:00
    josephmike
    Poziom 15  

    Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Wrz 2013 21:20
    balonika3
    Poziom 36  

    josephmike napisał:
    Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.
    Biorąc pod uwagę fakt, że odkręcenie przewodów od pompy nie spowodowało różnicy, to może to być prawidłowy trop. Zakładam oczywiście, że części wymieniłeś na sprawne!

    1
  • #8 10 Wrz 2013 19:59
    witek271
    Poziom 20  

    Z Pedałem hamulca wszystko w porządku Dziś wymieniłem węże gumowe przy przednich zaciskach i pojechałem w teren i hamulca dalej nie ma ale stawiam na zaciski bo zauważyłem że tarcze strasznie się zagrzały po przejechaniu jednego kilometra

    Dodam że pedał jest wysoko i nie wpada a po bardzo mocnym naciśnięciu pedała samochód zahamował Miałem wrażenie że przez chwilę hamulec był bo pedał opadł tak jak dawniej ale po drugim naciśnięciu dalej pedał twardy i jest wysoko

    0
  • Pomocny post
    #9 10 Wrz 2013 22:52
    josephmike
    Poziom 15  

    W takim razie sprawdż zaciski i prowadnice zacisków. Nie pamiętam, czy jest tam zawór obciążenia do tylnich hamulców. Jeśli jest, to też można sprawdzić, czy nie zapieczony i czy sprężyna nie spadła.

    0
  • #10 12 Wrz 2013 18:18
    witek271
    Poziom 20  

    No i byłem u mechaników Mechanicy - SERWO wiec przywiozłem kolejne serwo podpinam na sucho do kolektora i kolejne serwo ciężko chodzi. Ale kolejny raz kombinuję że podciśnienie powinno iść z czwartego tłoka tak? (nie jestem pewien) więc jeśli odepnę wąż podciśnienia auto nie powinno chodzić równiutko jak zegarek Mam wrażenie jak by było słabe podciśnienie z kolektora ale niestety nie mam czym zmierzyć

    Sąsiad wpadł na genialny pomysł z odkurzaczem (też podciśnienie) Podpinamy pod każde serwo i każde jedno działa poprawnie A co najlepsze podpinam pod serwo które siedzi w samochodzie i co się okazuje? Ze hamulec działa Więc przyczyną jest brak podciśnienia Teraz pytanie czym jest spowodowany brak podciśnienia

    1
  • Pomocny post
    #11 12 Wrz 2013 20:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Przecież masz tam po prostu coś zapchane.

    witek271 napisał:
    jeśli odepnę wąż podciśnienia auto nie powinno chodzić równiutko

    Przy tak dużej ilości lewego powietrza powinien wkręcić się na wysokie obroty albo falować mocno obrotami lub nawet zgasnąć.

    0
  • Pomocny post
    #12 12 Wrz 2013 20:52
    PERO
    Poziom 11  

    Miałem raz taki przypadek i wine ponosiła uszczelka pod kolektorem ssącym.

    1
  • Pomocny post
    #13 12 Wrz 2013 21:08
    dabu
    Poziom 31  

    Przewód do serwa zatkany, może zawór zwrotny zacięty, miałem przypadek w brerze że pajączek w środku rurki zrobił sobie kokon i załatwił wspomaganie :lol:

    0
  • #14 13 Wrz 2013 00:46
    gumijagoda12345
    Poziom 12  

    Witam, Pierwsze pytanko czy to autko posiada ABS, iż miałem przypadek z identycznymi objawami w Golfie II i tam winowajcą byl ABS.........

    0
  • #15 13 Wrz 2013 12:53
    dybsonek
    Poziom 6  

    po 1 czy założone serwo nie było zardzewiałe w środku jeżeli tak to jest uwalone na 100% miałem kilka przypadków... PASSAT B5 POLO 6n i GOLF II
    po 2 zaciski czy na prowadnicach chodzą lekko
    po 3 cylinderki sprawdzić mało prawdopodobne ale zawsze
    jeżeli to wszystko hula to pompa jest uwalona na 99%

    0
  • #16 13 Wrz 2013 17:04
    witek271
    Poziom 20  

    Serwo 100 %
    Hamulce (cylinderki zaciski prowadnice) 100 %

    Nie posiada ABS-u

    Przewód do serwa ok zawór zwrotny ok

    Po podpowiedzi kolegi PERO jestem w trakcie wymiany uszczelki pod kolektorem ssącym

    0
  • Pomocny post
    #17 14 Wrz 2013 08:41
    KAMIX85
    Poziom 2  

    I jak kolego udało się wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym.

    0
  • #18 14 Wrz 2013 12:18
    witek271
    Poziom 20  

    Szanowni Panowie problem rozwiązany! Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ale tylko ze względu na to ze kosztuje parę złotych a jak już miałem kolektor ściągnięty to wymieniłem.

    Ale duże piwo dla kolegi Pedro po jego poście postanowiłem ściągnąć kolektor.
    Oraz duże piwo dla kolegi ociz ponieważ po ściągnięciu kolektora pomyślałem przeczyszczę go no i przy wlocie podciśnienia od serwa było zapchane taką mazią jak np w odmie
    Nie było po prostu przepływu powietrza silnik nie wariował bo nie dostawał większej ilości powietrza.
    Serwo nie pracowało ponieważ było za małe podciśnienie

    Hamulce teraz są na dotyk samochód pracuje poprawnie

    Nurtuje mnie tylko pytanie skąd ta maź się tam wzięła?

    Pozdrawiam wszystkich mechaników którzy chcieli mi wymienić połowę samochodu (komplet hamulców nowe serwo a nawet jeden pokusił by się wymianie pierścieni)

    25.09.2013
    No i minął jakiś czas sytuacja się powtórzyła przetkałem znów kolektor i znowu jakieś syfy go zatkały ale skąd one się tam biorą?

    0
  • #19 28 Wrz 2013 20:27
    karamba38
    Poziom 9  

    witam wyczyść cały układ hamulcowy i będzie ok.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jakie syfy może woda dostaje ci się do oleju i się zatyka tak samo jak odma.

    0
  • Pomocny post
    #20 28 Wrz 2013 21:33
    TM85
    Poziom 25  

    Może masz jakiś problem z odmą? I zbierasz olej w kolektorze.

    0
  • #21 30 Wrz 2013 18:47
    witek271
    Poziom 20  

    Odma w tej chwili jest odpięta bo czekam na nowego węża

    1
  • #22 04 Gru 2013 09:42
    gorzalinek
    Poziom 8  

    Witam ja mam inny problem z takim samym polo wczasie jazdy blokuja mi tylne hamulce i wtedy pedal hamulca robi sie twardy czy to moze byc wina serwa czy pompy hamulcowej albo korektora sily hamowania czy raczej cylinderkow i szczek hamulcow tylnych??

    1
  • #23 04 Gru 2013 10:51
    Golf90
    Poziom 23  

    Kiedy zaglądałeś do tylnych hamulców? Zciągnij bębny i sprawdź w jakim stanie są szczęki i bębny. Podejrzewam że są prawie całkiem zużyte, a wtedy cylinderki wysuwają się za daleko i je kośi(tłoczek w celinedrku) Jeszcze jedno, gdy już Ci zablokuje hamulce, w jaki sposób je zwalniasz?

    0
  • #24 05 Gru 2013 11:30
    gorzalinek
    Poziom 8  

    Musze kopnac pare razy w kolo albo po jakims czasie same puszczaja :P

    0
  • #25 05 Gru 2013 12:30
    Golf90
    Poziom 23  

    Lepiej weź się szybko za te hamulce zanim komuś i sobie zrobisz krzywdę. Możliwe też że to same sprężynki są temu winne, ale trzeba najpierw rozebrać.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo