Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 Cabrio 3B 2.2 turbo Montaż quatro

18 Wrz 2013 20:48 12813 30
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Bez schematu ani rusz.
    A nie ma tam połączenia między sterownikiem a skrzynią pt "żądanie obniżenia momentu" ? Sterownik silnika opóźnia zapłon / zmniejsza dawkę paliwa w chwili przełączania biegu celem zminimalizowania szarpnięć.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Audi 80 z 1991r ma gniazdo diagnostyczne OBD I, umiejscowione w bezpiecznikach w komorze grodziowej. Poprzez te gniazdo czytamy silnik, skrzynię biegów i np.ABS. Audi 80 Cabrio 3B 2.2 turbo Montaż quatro
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Czyli ten silnik nie pracował nigdy z automatem -> sterownik może nie współpracować z automatem. Bo jak rozumiem w późniejszej wersji był inny sterownik skoro była zmiana aparat -> cewka zespolona.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Czyli schemat do skrzyni masz.To podłacz się z diagnozą przy sterowniku. I już będziesz więcej wiedział czego jej brakuje.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    W AAN bodajże 4 przewody służą do komunikacji ECU ze sterownikiem skrzyni.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    To jak nie ma połączenia, wynika z tego że brakuje czegoś samej skrzyni. Przekładałem coś takiego na manual, lata do dziś. Szukaj w kablotece skrzyni.
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Znalazłem u siebie tylko ten schemat do Audi 100, A6 rocznik 1991-1997. Jest to schemat instalacji skrzyni ZF4HP18FL i FLA. FL - przedni napęd wzdłużny a dodatkowo literka A - allroad (quattro). Audi 80 Cabrio 3B 2.2 turbo Montaż quatro
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Przepustnica nie ma bezpośredniego połączenia z komputerem skrzyni biegów (TCM). Komputer skrzyni biegów informacją tą ma od komputera silnika (ECM).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Liczniki sie roznia charakterystyka impulsów, Zalezy jakie masz zegary. Co do ograniczen skrzyni, jedynie prędkość maksymalna/przyspieszenie gra role. Zbuduj hybryde ze skrzyn od 1.6 - 1.8 z głównym oryginalnym wtedy zobaczysz przyspieszenie. n75 w "starych" sterownikach jest wysterowany ciągle (brak zmiennej geometrii). Co to znaczy "brak" mocy ? :) - Podziwiam projekt/temat ciekawy, sam buduje crx'a z hybrydą od 1.3 - 1.4 plus T
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    dafit906 napisał:
    Liczniki sie roznia charakterystyka impulsów


    Prędkościomierz nie różni się niczym czy to R4 czy V6 czy TDI jest to samo, jedynie jest podział obrotomierza bo są inne impulsy R4/R5 , V6 , TDI choć w TDI są takie same impulsy jak w R4/R5 tylko zmniejszona skala..


    falubaz1 napisał:
    pytanko w przypadku gdy membrana w zaworze jest uszkodzona i zawór nie jest otwarty to ....... brak mocy ? przeładowanie ? zaraz po odpaleniu zawór musi zostać wysterowany i otwarty a podczas dalszej pracy jak się zachowuje ?


    Jak sama nazwa wskazuje Bypass Valve czyli zawór obejściowy. W przypadku uszkodzenia membrany może w pewnych sytuacjach nastąpić przeładowanie. Zasada prosta zawór po odpaleniu nie zmienia pozycji tylko w przypadku kiedy doładowanie ciśnienia będzie poza granicami zadziała zawór i upuści ciśnienie do żądanego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    falubaz1 napisał:
    do zaworu podłączony jest wężyk na którym po odpaleniu pojawia się podciśnienie ( chyba że nie powinno ? )



    Nie powinno zaworek N75 może być uszkodzony lub źle wysterowany.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W audi 80????
    To proste.
    Tniesz budę za tylnym słupkiem i wstawiasz taką, która była od quattro.
    Podłoga i zawieszenie tylne jest zupełnie inne.
    Czyli raczej nie do wykonania.
    Bezproblemowe dokładanie quattro zaczyna się od modelu a4 B6.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Cytat:
    JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny

    Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu)
    W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie gdy turbina zaczyna pompować, zawór jest zamknięty.
    Gdy zdejmujemy nogę z gazu celem wbicia wyższego biegu w kolektorze panuje podciśnienie, które otwiera DV i powietrze tłoczone przez turbo trafia z powrotem do jej dolotu, a nie odbija się od zamkniętej przepustnicy.
    Spotyka się też wersje "tuningowe" DV, które upuszczają nadmiar powietrza na zewnątrz, często są wyposażone w tubę akustyczną, aby lepiej było słychać charakterystyczne "parskanie" zaworu
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    masz skrzynie od quattro i piasta od wału wisi w powietrzu?
    Działanie turbiny najlatwiej sprawdzić manometrem w czasie jazdy - wężyk do kabiny i jazda.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    pisałeś ze zamontowałeś skrzynie od quattro, taka skrzynia ma "wyjście" na wał napędowy.
    Pisałeś też ze nie masz quattro zamontowanego - czyli piasta wisi w powietrzu? moze się swobodnie obracać?

    Tam z tego co pamiętam jest centralny mechanizm różnicowy, a blokowany tylko tylni most - może stąd domniewany brak mocy?