Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napięcie ładowania-Renault Espace 2,2 benzyna

19 Mar 2005 08:30 3983 4
  • Poziom 10  
    Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie.
    Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno być 14,2V). Napięcie akumulatora 11,8V bez obciążenia.
    Czy regulator nie powinien obniżać napięcia ładowania przy pracy na biegu jałowym?
    Wymontować alternator z regulatorem do dalszego sprawdzenia czy nie?
    Oczekuję porady
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 22  
    Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
  • Poziom 21  
    Witam
    Z tego co piszesz to wynika, że masz coś z akumulatorem nie tak jego włąściwe napięcie gdy jest nie obciążone powinno wynosić 12,7V a ciebie jest 11,8V.Skoro napięcie ładowania sprawdzałęś mam nadzieje, że włąściwie i jest tak jak piszesz to jest ono troszkę za duże powinno być około 14,2 - 14,3V i przez to masz uszkodzony akumulator ponieważ jest stale przełądowywany co znacznie obniżyło jego sprawność.Wymień regulator i akumulator.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Wszystko sie zgadza. Napięcie akumulatora mierzyłem po dłuższym postoju samochodu, ponadto sam akumulator nie jest pierwszej młodości. Po kilku minutach pracy silnika nieopbciążony posiada napięcie właściwe tj,. 12,6V.
    Sprawdziłem także napięcie ładowania na biegu jałowym przy włączonym oświetleniu i ogrzewaniu szyby tylnej - jest 14,55V i nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Po wyłączeniu oświetlenia i ogrzewania szyby wynosi ok. 14,75V.
    Oczywiście sprawdzę jeszcze multimetr (pomyłka 0,3V ?).
    Problemów z przeładowywaniem akumulatora nie mam.
    Chęć sprawdzenia alternatora i regulatora wynika z tego, że silnik w trakcie schodzenia z wysokich obrotów przekracza 800obr/min, dochodzi chwilowo do ok.500obr/min. Następuje w tym momencie obniżenie napięcia w całej instalacji i jadąc w nocy przez ok. o,5s "ciemność widzę". Pomijając krótkie falowanie obrotów, przygasanie świateł jest niebezpieczne.
    Z dotychczasowych odpowiedzi wnoskuję że z alternatorem i regulatorem wszystko jest OK.
    Dziękuję
  • Poziom 10  
    Odpowiadam na temat ładowania, ponieważ znalazłem włąściwą usterkę. Następna próba pomiarów napięcia akumulatora potwierdziła lekkie przekroczenie naięcia na wysokich obrotach, natomiast w trakcie nagłego przyśpieszania występował chwilowy spadeknapięcia, a następnie znaczne chwiloweprzekroczenie napięcia.
    Po demontażu okazało się że pierścienie wymagają przetoczenia, a szczotki wymiany( cena szczotek 7zł). Wyjęcie i włożenie alternatora to koszmar.
    Po naprawie napięcie wróciło do właściwych wartości.
    Ponadto falowanie obrotów na biegu jałowym, o czym pisałem wcześniej ustąpiło.
    Dziękuję wszystkim za fachowe rady.