Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl MS180 - Gaśnie na ciepłym silniku

wally19781 27 Dec 2013 20:50 9558 39
  • #1
    wally19781
    Level 10  
    Witam. Jak w temacie.
    Krótko opisze co się dzieje. Odpalam pilarkę, pracuję nią kilka minut i gaśnie. Po kilku minutach słychać ulatniające się powietrze jakby z gaźnika lub ze zbiornika paliwa. Co może być przyczyną? Dodam, że pilarka ma ok. 8-miu lat. Aha, odpowietrzenie zbiornika paliwa nic nie dało. Będę wdziędcny za podpowiedzi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam administratorów za pomyłke tematu.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    wally19781
    Level 10  
    Na razie podziękował. Jutro dam znać czy się udało.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    wally19781
    Level 10  
    @ojdyr. Nie można jej odpalić. Zaraz ide na warsztat sprawdzić podpowiedzi poprzedników.
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #7
    Tomekk06
    Level 12  
    Jak zgaśnie zalej pod świecę benzynę i spróbuj odpalić jak nie odpali to sprawdź pod tłumik w jakim stanie jest tłok. Ale obstawiam uszczelniacze po 8 latach pracy mogły puścić sprawdź czy nie masz luzu na łożyskach.
  • #8
    shinto
    Level 18  
    A ja sądze że zatarłeś silnik. I teraz trochę trzepnie po kieszeni, albo nie. Odstaw ją i nie tnąc na pewno zaoszczędzisz. Benzyna, olej do mieszanki, olej do łańcucha, łańcuch,prowadnica. Policz ile to i odstaw ją na rok, licząc zaoszczędzoną kasę.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    wally19781
    Level 10  
    Witam i odpowiadam. @ojdyr. Iskra jest. Świeca sucha (nowa). Filtr paliwa jak i powietrza nowe. Jednak "poszła" membrana pod gaźnikiem i łapała "lewe" powietrze.

    @Tomekk06 sprawdzę jeszcze uszczelniacze wału. Dzięki za podpowiedź.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W poniedziałek dam znać.

    Dodano po 10 [minuty]:

    @shinto. Silnika chyba nie zatarłem, bo jak wystygnie to pali, ale po kilku minutach gaśnie. Odkręce tłumik i zobaczę jak wygląda tłok. Na razie podziękował.
  • #11
    wally19781
    Level 10  
    Witam i zdaje relacje. Otóż przyczyną niedomagań pilarki było to co powyżej. Do tego doszły jeszcze uszczelki pod korkiem wlewu paliwa. Dzisiaj maszyna pracowała bez najmniejszego zarzutu przez cztery zbiorniki paliwa. Dzięki za porady.
  • #12
    wally19781
    Level 10  
    Witam i mam dwa pytania. Jak zdemontować cylinder w ms180?, i drugie pytanie: co to jest?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    shinto
    Level 18  
    Witam.Dlaczego musisz wyjmować silnik?Co się dzieje z pilarką na chwilę obecną?
  • #15
    wally19781
    Level 10  
    Zauważyłem na tłoku "niebezpieczne" rysy i chciałbym wymienić ów tłok icylinder, tylko nie mogę zdjąć uchwytu kabłąkowego.
    A co do ostatniego mojego postu z pytanie - co to jest to - po południu zamieszczę zdjęcia.
  • #16
    shinto
    Level 18  
    Co znaczy określenie "niebezpieczne rysy"?Na gładzi tłoka?Czyżbym mimowolnie,trochę żartem,trafił w sedno sprawy?Tam nie ma prawa być ŻADNYCH rys!Zdjąć cylinder i tłok da się bez demontażu uchwytu.Zamieść koniecznie zdjęcia.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Samo zdjęcie uchwytu też jest proste.Uchwyt jest mocowany śrubami przechodzącymi przez cylinderki amortyzatorów.Wyjmujesz z nich plastikowe korki(zabezpieczenia),odkręcasz śruby w środku nich i masz uchwyt.
  • #17
    wally19781
    Level 10  
    Witam ponownie. @shinto, te "niebezpieczne rysy" na tłoku to miałem na myśli głębokie (na moje oko) I te właśnie rysy są od strony tłumika. A co do uchwytu to bałem się, żeby czegoś nie połamać. Zdjęcia będą pod wieczór, bo szczerze mówiąc nie chce mi się iść na warsztat. Ale dzięki za podpowiedź. Jak coś mi się uda to dam znać. Pozdrawiam.
  • #18
    shinto
    Level 18  
    Witaj.Niebezpieczne rysy..i od strony tłumika?Tłok w cylindrze ulega zatarciu niemal zawsze od strony tłumika..To tak na marginesie..

    Dodano po 12 [minuty]:

    I prawie zawsze objawia się to tak..Na mój gust szukaj tłoka i cylindra,nie baw się nawet w ich szlifowanie papierem ściernym.Względnie dobre są AIP-y,i względnie tanie.Ale i tak po wymianie na tańszy(i gorszy nie oszukujmy się)zamiennik zmniejsz obroty maksymalne i częściej dawaj jej odpocząć.
  • #19
    wally19781
    Level 10  
    Części mam już zamówione. I jak pisałeś - zamienniki. Zobaczymy czy zdadzą egzamin. A na szlifowanie tłoka nie mam czasu. Do tego jeszcze szlif cylindra. To nie dla mnie. Wieczorkiem się odezwę. Ze zdjęciami oczywiście. A co obrotów silnika, to jak odpalę na ssaniu, to czekam chwilę, żeby się trochę rozgrzała.
  • #20
    shinto
    Level 18  
    Tych tłoków ani cylindrów się NIE SZLIFUJE! Są pokryte bardzo cienką powłoką utwardzoną,nikasilem.Pod spodem masz zwykłe aluminium.
  • #21
    wally19781
    Level 10  
    Witam ponownie i dodaje zdjęcia tłoka. Przepraszam za jakość. Stihl MS180 - Gaśnie na ciepłym silniku Stihl MS180 - Gaśnie na ciepłym silniku
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    wally19781
    Level 10  
    Zdjęcia są z jeszcze nie zdemontowanym cylindrem. Jutro postaram się go wymontować w/g wskazówek.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro jak się będe nudził to pogrzebie. Dam znać i podeślę zdjęcia. Na razie podziękował.

    Dodano po 14 [minuty]:

    I jeszcze jedno, bo zapomniałem. Co to jest? Podejrzewam , że Stihl Ms 181. Jeżeli się nie myle. Pilarka jest znajomego. Przepraszam za jakość zdjęć. Stihl MS180 - Gaśnie na ciepłym silniku Stihl MS180 - Gaśnie na ciepłym silniku
  • #24
    shinto
    Level 18  
    Witam.To co zamieściłeś to są zdjęcia samego cylindra.Na moje oko cylinder,tłok i pierścienie do wyrzucenia.Posprawdzaj też stan uszczelniaczy wału,a najlepiej wymień je i łożyska wału na nowe.Nie robi się samej góry silnika nie wymieniając dołu.Nowy cylinder,tłok,pierścienie czyli większe sprężanie.A większe sprężanie to większe obciążenie dla już osłabionych łożysk.W efekcie zaraz masz powtórkę z rozrywki,czyli znów zatarty silnik,plus wał do wymiany.
  • #25
    wally19781
    Level 10  
    Przesyłam zdjęcia tłoka: Stihl MS180 - Gaśnie na ciepłym silniku Stihl MS180 - Gaśnie na ciepłym silniku

    Oczywiście do wymiany. Cylinder zresztą też. Podobnie łożyska, które mają luz, jak i uszczelniacze, w których popękały sprężynki oraz troche zesztywniały.
  • #26
    shinto
    Level 18  
    No to już masz diagnozę.Łożyska,uszczelniacze,tłok i cylinder do wymiany.Źart okazał się trafiony..Jak będziesz zakładał tłok,załóż go strzałką w stronę wydechu.I składaj na pastę Dirko,nic innego.Powodzenia.
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    shinto
    Level 18  
    Witaj ojdyr.Tak,masz rację.Ale do tłoka,cylindra,łożysk i uszczelniaczy dodaj teraz nowy wał..i policz ile wyjdzie.To już niemal nowa pilarka.Zresztą nowy zamiennik wytrzyma tyle samo albo jeszcze krócej.Jeśli kolega zmniejszy obroty i będzie dbał o sprawny i ostry układ tnący,pilarka dużo jeszcze wytrzyma.
  • #29
    wally19781
    Level 10  
    Żart nie żart, czyli czeka mnie remont. Pomyśle też o wale. Podpowiedzcie - jeżeli wiecie - coś o dobrych, niedrogich zamiennikach.
  • #30
    User removed account
    User removed account