Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pobór prądu Siena 1.4 - lampki w aucie nie świecą po dołączeniu radia, itd.

25 Sty 2014 11:07 1698 17
  • Poziom 7  
    Witam wczoraj pytałem jak mierzyć pobór pradu ale dzisiaj mam jeszcze jeden problem zwiazany z poborem pradu aczkolwiek mialem pobor pradu 0.75 po dołaczeniu wszystkiego m.in. radio, wzmacniacz, cb radio wszystkie lampki nawet w bagazniku nie swieca sie mam nadal pobor 0.15 i nie wiem gdzie dalej szukac moze jakies propozycje?
  • Poziom 20  
    0,15A to nie jest wcale dużo.
    Może się na to składać :
    - zegarek
    - alarm
    - sterownik silnika
    etc.
  • Poziom 7  
    czyli mam odłączyc zegarek? alarm bez roznicy czy zamkne z alarmem czy kluczykiem nadal pobor jest taki sam. A może zaczne inaczej czy 0.15 juz moze byc? Czy bede normalnie odpalał bo powoli wykańcza mnie to odpalanie na kable
  • Poziom 29  
    Może sprawdź ładowanie, stan akumulatora. Na jakich dystansach użytkujesz samochód?
  • Poziom 7  
    ładowanie mam 14.05 przy maksymalnym obciążeniu typu radio, wzmacniacz, podgrzewanie tylnej szyby , swiatła, cb radio, spada do 13.80 wiec myślę że nie jest źle dystanse do pracy mam z 5 km aku juz wymieniłem jak pisałem wyżej mialem pobór 0.75 i myślę że to mogło być przyczyną lecz nie wiem czy 0.15 moge juz zostawić
  • Poziom 29  
    Przy 0,15 ucieknie Ci jakieś 3,6Ah prądu na dobę, więcej zabierze mróz więc nie powinno być problemu jeżeli akumulator naładowany. Poza tym jak go wydoiłeś i musiałeś odpalać na kable to się nie naładuje przez 5km.
  • Poziom 7  
    teraz go naładowałem pradem 5 Ah do maksa zobaczymy co bedzie
  • Poziom 42  
    Gajep napisał:
    mam nadal pobor 0.15
    Czybyszew napisał:
    0,15A to nie jest wcale dużo.
    elemen_th napisał:
    Przy 0,15 ucieknie Ci jakieś 3,6Ah prądu na dobę, więcej zabierze mróz więc nie powinno być problemu

    Panowie jeśli tu cały czas mówimy o poborze 0.15A to to jest bardzo dużo
    Praktycznie w każdym aucie pobór maksymalny to ok.
    0.05A...
  • Poziom 20  
    autoas napisał:

    Praktycznie w każdym aucie pobór maksymalny to ok.
    0.05A...


    U mnie w fordzie ciągnie 130mA dopiero po 20-30 minutach spada do 70mA ... nawet w ASO twierdzą, że w tym czasie w zależności od wersji wyposażenia auta może być nawet 200mA.

    150mA to przecież 1,8W jak to podzielisz na ilość układów elektronicznych pozostających w stanie czuwania to wyjdzie niewiele.

    Ile czasu czekasz na ustabilizowanie się prądu ? Zwróć uwagę czy w tym czasie nie masz podświetlonej tablicy/licznika przebiegu.

    I przede wszystkim czym mierzysz prąd ? Amperomierzem szeregowo czy jakimiś cęgami ?
    I zrób test - włącz amperomierz i wyciągaj bezpieczniki obserwując w którym momencie pobór spadnie.
  • Poziom 7  
    czyli jednak 0.15 to duzo ok jutro bede wyciagal bezpieczniki po kolei i bede napisze przy czym mi spadło bo dzisiaj juz ciemno to nie bede nic grzebał

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeżeli chodzi o podświetlenie jakichkolwiek podzespołów to nie ma o czym gadac w tym samochodzie bo tam wszystko gaśnie po wyłączeniu zapłonu
  • Moderator Samochody
    150mA to dużo ale bez tragedii. Jeździsz na krótkich odcinkach i to jest problem. Samochód nominalnie ma pobór 30mA, ale przeciętny alarm to kolejne 20-40mA, radio w stanie czuwania to jakieś 10-20mA. Żeby sobie uzmysłowić o prądach jakiego rzędu mówimy to jedna dioda LED to 15-20mA.

    Ja bym zaczął od poprawienie ładowania ma być 14,3-14,4V, 13,8V to już praktycznie brak ładowania. Problem standardowy w FIATach - obsadki kabli. Proponuję pociągnąć dodatkowy kabel z alternatora do akumulatora (oryginalny idzie przez rozrusznik).
  • Poziom 20  
    Warto jeszcze sprawdzić spadki napięcia- zmierz napięcia przy zapalonym silniku między :
    - obudowa alternatora a "-" aku.
    - zacisk "+" alternatora a "+" aku.
  • Poziom 42  
    Czybyszew napisał:
    Ile czasu czekasz na ustabilizowanie się prądu

    Takie pytanie w Sienie???..proszę cię to s klasa czy bmw...co tam ma się "usypiać"?
  • Moderator Samochody
    W 1.2 MPI dopiero 120s po wyłączeniu zapłonu puszczał główny przekaźnik zasilania, jak jest w 1.4 - nie wiem.
  • Poziom 42  
    No to przydałby się rocznik tej sieny...
  • Poziom 7  
    ale tylko na swiatłach mam ładowanie 14.05-10 rocznik to 1998 el szyby autoalarm centralny 2x airbag
  • Poziom 25  
    Sprawdź jaki będzie pobór prądu z odpiętym alternatorem i czy kontrolka od ładowania się nie żarzy, ale jak będzie ciemno bo w dzień nie ma szans.
  • Poziom 7  
    ok juz doszedłem szczerze mówiąc nie chciało mi sie stac na mrozie ale wziełem sie w garść i postałem prąd mi pobierał jakiś przekażnik ktory po czasie do 5 min "cyknął" prawdopodobnie sie wyłączył i teraz już mam pobór 0.02 czyli wszystko ok. Więc prąd pobierało mi radio na czuwaniu oraz cb radio Wielkie dzieki wszystkim za pomoc mam nadzieję że bede mógł sie jakoś odwdzięczyć