Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat 1,8 1999r - Migająca kontrolka oleju

pawliszon1981 06 Feb 2014 20:27 5862 9
  • #1
    pawliszon1981
    Level 16  
    Witam wszystkich. Mam problem z passatem z 1999r., silnik 1,8 benzynowy 20V bez gazu. Auto sprowadzone dopiero co z Niemiec. Słychać cykanie w górnej części silnika, niezbyt głośne ale jest, podejrzewam popychacze. Przebieg 221tys. km, olej według naklejek 5W30. Oprócz cykania w górnej części silnika, po dodaniu gazu tak powyżej 3tys. obrotów zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju. Stan oleju jest, po wstępnych ustaleniach telefonicznych z mechanikiem stwierdził, że może to być pompa oleju.
    Auto podpiąłem pod komputer i nie pokazuje żadnych błędów. Silnik pracuje równo, nie kopci.
    Czy ktoś może podejrzewać co to może być?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    szast
    Level 21  
    Czujnik wysokiego ciśnienia w podstawie filtra oleju ( rozwiera się po odpaleniu ).Alarm, jak dobrze pamiętam ma się włączyć jeżeli obroty silnika przekroczą 2,5 tys a czujnik wysokiego ciśnienia się nie zewrze.
  • #3
    pawliszon1981
    Level 16  
    Czyli "cykająca" góra nie ma nic wspólnego z tym czujnikiem?

    Błędy, które odczytałem po podpięciu pod VAG-a, po skasowaniu już się nie pojawiły.
    VW Passat 1,8 1999r - Migająca kontrolka oleju
  • #4
    szast
    Level 21  
    Nie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymień czujnik koszt niewielki.
  • #6
    pawliszon1981
    Level 16  
    Dzisiaj wymieniłem olej w samochodzie na 10W40, nie był wymieniany od 1,5 roku, zrobione na nim było prawie 30tys. Po wymianie nie zaświeca się kontrolka oleju, silnik też się znacznie uciszył. Jednak jeszcze cykanie pozostało i trzeba będzie zajrzeć chyba pod klawiaturę. Mam tylko pytanie czy da się tutaj regulować zawory czy tylko wymiana?
  • #7
    marek694
    Level 12  
    miałem podobny problem z moim 1.8T AJL, przyczyną cykania był zepsuty napinacz hydrauliczny w głowicy ( od łańcuszka na wałkach rozrządu). Myśl, że u Ciebie jest to samo. Pytanie czy masz wersje z czujnikiem czy bez? To że na gęstszym oleju silnik ucichł tylko potwierdza moją tezę, gęstszy olej "uszczelnia" wszystkie elementy silnika.
  • #8
    pawliszon1981
    Level 16  
    Silnik pracuje już prawie dobrze, słychać delikatne cykanie, może 2 popychacze słychać głośniej. Po rozgrzaniu silnika od strony ściany grodziowej słychać rzężenie ale niezbyt głośne. A o napinaczu hydraulicznym wspomniał mi też znajomy że miał podobnie.
    Pojawił się natomiast inny problem teraz. Wcześniej przy głośnej pracy "góry" nie wkręcałem silnika na wyższe obroty, ale teraz jak już w miarę ucichło chciałem zobaczyć czy nie świeci się kontrolka na wyższych obrotach, ale niestety wkręca się tylko do 4tys. obrotów i przy tym trochę strzela z wydechu.
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Jedź do warsztatu i zleć sprawdzenie ciśnienie oleju manometrem, bo za chwilę temu "prawie dobrze" pracującemu silnikowi korba wyjdzie bokiem
  • #10
    pawliszon1981
    Level 16  
    Passat po wymianie oleju i zrobieniu około 150km pracuje idealnie, cichutko, nic nie klepie. Moc też wróciła, sprawcą braku mocy i maksymalnych obrotów 4tys. był przepływomierz.