Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CRV 07r 2.2cidt - Ciepła szarpie przy przyspieszaniu.

06 Mar 2014 18:34 3537 10
  • Moderator Samochody
    Witam.

    Mamy nie lada problem z hondą CRV.

    Klient kupił auto gdzieś z komisu w Polsce półtora roku temu.

    W styczniu tego roku zaczęły się problemy z tempomatem który nie działał wcale lub rozłączał się po około 5 sekundach oraz po nagrzaniu silnika przy przyspieszaniu naj częściej na 5 lub 6 biegu w przedziale od 900-1600 obr auto miało "czkawkę" nie regularnie przerywało, szarpało, czym cieplejszy silnik i auto tym objaw bardziej się nasilał.

    Po przekroczeniu magicznej granicy 1600obr problem mijał.

    Auto ogólnie nie ma problemów z mocą, odpalaniem i spalaniem.

    Jak się wczoraj okazało auto miało usunięty DPF programowo i fizycznie, z tym że program ktoś skopał.

    Zaprowadziliśmy auto do znajomego, w okolicy ma najlepszą opinie oraz hamownie.

    Poprawił program, tempomat działa, ale szarpanie nie ustąpiło.
    Dzisiaj wykluczyłem egr, klapy zawirowania, klapę gaszacą, po odpięciu wszystkich podciśnień, nawet od turbo i zapaleniu Check auto dalej szarpie.

    Klient był autem w serwisie jakiś czas temu, który poza sprawdzeniem wtrysków i pompy, diagnostyce komputerowej nic nie stwierdził.

    Auto nie generuje żadnych błędów w ECU, jak i w innych modułach.

    Co można jeszcze zrobić?
  • Poziom 35  
    Czy to szarpanie jest jakkolwiek podobne do wypadania zapłonów w benzyniaku? Jeśli nie to może to być brak powietrza, zbyt późno narasta ciśnienie z powodu wady turbo bądź dziury w dolocie.
  • Moderator Samochody
    Dokładnie takie szarpanie jak by ginął zapłon w benzyniaku na ułamek sekundy i wracał.

    Sprawdziłem wszystkie zasilania i masy na sterownik, stałe i te 15 tez są cały czas nawet w momencie szarpania.

    Zauważyłem również ze ktoś już otwierał ECU.
  • Poziom 35  
    Złącza elektryczne wtrysków sprawdzone (luźne piny) .Podobny przypadek miałem w Fordzie , przyczyną było uszkodzenie jednej końcówki wtryskiwacza. W moim przypadku końcówka miała zatkane 2 lub 3 otwory z 7 , a objaw był wypadającego zapłonu przy przspieszaniu.
  • Moderator Samochody
    Złącza oglądałem, wyglądają całkiem dobrze.
    Błędy były?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Objaw taki jak by wyłączało wszystkie cztery wtryski na raz, ustęrka pojawiła się razem z tempomatem.

    Wtryski były sprawdzane pod kątem wtrysku, przelewu, pracy pod obciążeniem.
  • Poziom 24  
    Najpierw piszesz
    domex32 napisał:

    Poprawił program, tempomat działa, ale szarpanie nie ustąpiło.

    a potem
    domex32 napisał:

    ustęrka pojawiła się razem z tempomatem.

    Coś cię klient oszukuje, bo widać z diagnostyki że problem tempomatu musiał istnieć od początku wycięcia DPF

    Jakby wykluczyć to powiązanie z tempomatem to wygląda na problem końca turbo tak jak sugeruje misiek-888
  • Moderator Samochody
    Wypytałem klienta, fakt przyznał się ze jak kupił auto to tempomat już nie chodził od początku, czyli od półtora roku a szarpać zaczął w styczniu.

    Po odpięciu podciśnień od EGR, Turbo i reszty zaworków, nawet po odpięciu przepływki i klapy gaszącej dalej szarpie.

    Stawiam na ECU, w tygodniu będę miał gotowca na podmiankę.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    A mówiłem Ci że wszyscy kłamią.
    domex32 napisał:
    Wypytałem klienta, fakt przyznał się ze jak kupił auto to tempomat już nie chodził od początku
    Sterownik powinien sprawę załatwić ;)
  • Poziom 30  
    Często jest problem z softem w hondzie i to w dieslach i benzynach. Szczególnie jeśli ktoś w nim wcześniej grzebał.
  • Moderator Samochody
    No grzebane było, ktoś musiał dostać się fizycznie do oprogramowania bo rwał sterownik.

    Kolega który mia poprawiał soft robił po złączu obd.
  • Moderator Samochody
    Jest finał tej historii.

    Był problem z dostaniem sterownika, klient załatwił w Bydgoszczy sterownik, w serwisie, bo gdzieś kiedyś mieli akcje serwisową i został im się jeden sprawny sterownik.

    Zabrali auto, podmienili sterownik i rzekomo auto dalej szarpało, zostawili sobie go na trzy dni, oddali sprawny i stwierdzili ze uszkodzony był czujnik różnicy ciśnień.

    Tak twierdził klient który po całej sprawie zajechał nas poinformować.