Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ciągnik dfu 451 - podłączenia alternatora z regulatorem napięcia

snickers_g60 07 Mar 2014 14:57 2232 4
  • #1 07 Mar 2014 14:57
    snickers_g60
    Poziom 9  

    Witam wszystkich

    Jestem posiadaczem ciągnika z silnikiem multicar m25 w którym jest ( tak mi się zdaje ) alternator z wbudowanym regulatorem napięcia - dodam że instalacja jest w tym ciągnika bardzo wybrakowana i dlatego nie mogę się nią zasugerować. Na dzień dzisiejszy jest podłączony ( akumulator 12v ) przewód zasilający plusowy do rozrusznika i dalej do alternatora przykręcony do śruby z nakrętką ( oznaczenia na alter. "30" ) z drugiej strony alternatora wychodzi ( chyba z regulatora napięcia ) krótki kabelek z z wsuwka i jest podłączony jak by do obudowy lecz na wyłączonym silniku nie ma na nim napięcia a po zapaleniu wyskakuje na nim napięcie 13.6v więc musi być pod nim podkładka izolująca od masy. Natomiast na pierwszym opisywanym przewodzie idącym od rozrusznika do alternatora na wyłączonym silniku jest 12.3v ( napięcie od aku. ) a po zapaleniu wyskakuje 13.3v. Piszę w obawie o alternator by się nie spalił gdyż te połączenie od regulatora ( 13.6v po zapaleniu ) nigdzie nie jest podpięte a wychodził z niego przewód lecz po drodze był urwany. Dodam że to prosty ciągnik i nie posiada przynajmniej w formie na dzień dzisiejszy żadnych przekaźników czy czegoś takiego a instalacja jest bardzo wybrakowana stąd moje obawy ( na dzień dzisiejszy tylko rozrusznik i świece żarowe są podłączone i działają :(

    Z góry dziękuję za jakąkolwiek sugestie

    zdjęcie poglądowe
    ciągnik dfu 451 - podłączenia alternatora z regulatorem napięcia

    0 4
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 07 Mar 2014 18:50
    hevet2
    Poziom 22  

    Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 07 Mar 2014 20:47
    snickers_g60
    Poziom 9  

    No tak wsuwka wychodzi jak na zdj. i jest podłączona do podwójnego samczyk jak piszesz i wcześniej szedł kabelek w stronę stacyjki lecz pod deska rozdzielcza był urwany i jest niewiadoma do czego i gdzie szedł. Przez to co mówisz wychodzi na to ze ładowanie alternatora jest z podłączenia bezpośredniego na przewód który jest podłączony z akumulatora bezpośrednio poprzez rozrusznik do alternatora? Więc jeśli nawet nie podłączyłbym tego drugiego to nie powinien uszkodzić się alternator czy tak?
    I jeszcze jedno przed zapaleniem silnika tam nie występuje napięcie a 13.6v jest dopiero po zapaleniu to czy nie było by tak ze żaróweczka świeci wtedy jak jest zapalony silnik a gaśnie przy zgaszonym ( na odwrót )?

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Mar 2014 18:45
    hevet2
    Poziom 22  

    To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować a Ty nie będziesz o tym wiedział.

    0
  • #5 08 Mar 2014 22:14
    snickers_g60
    Poziom 9  

    Dziękuję za pomocne rady i wyjaśnienia użytkownikowi hevet2 i nikusert zaraz w poniedziałek zrobię to wedle waszych zaleceń ;)

    Pozdrawiam Marek

    0