Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

E11 Corolla 4efe LPG 1997 - Obroty spadają, dodawanie gazu nie działa, gaśnie

BaśkaG 09 Mar 2014 16:48 2805 5
  • #1
    BaśkaG
    Level 8  
    Witam,
    Corolla zgasła mi w ten sam sposób już 2 razy.Przejechałam ok 2km, jadę 60 - 70 km/h, na czwórce, obroty ok 2,5 tyś. Nagle, obroty zaczynają spadać, próbuje dodać gazu ale to nic nie daje - znaczy, mogę nacisnąć pedał, ale obroty nadal spadają, zaświeca sie check engine i akumulator, auto staje. Odpalam i wszystko ok - chodzi równo, obroty nie falują, ruszam i jadę dalej bez problemów. Żadnych dziwnych odgłosów, obroty ok. Odpalam następnego dnia (dziś), przejeźdżam te 2 km i jest dokładnie tak samo - nagle obroty zaczynają płynnie spadać itd.



    Toyota kupiona niecały miesiąc temu, przejechałam nią ok. 500km, problemów nie było. Ostatnio dałam do warsztatu, wymienili mi rozrząd, wszystkie paski, uszczelniacz pod wałem, zaspawali układ wydechowy, wstawili nowy tłumik końcowy, odłączyli alarm. W tym tygodniu miałam wymieniać płyn hamulcowy i chłodniczy bo są w nieciekawym kolorze (zwłaszcza chłodniczy – całkiem czarny). Olej wymieniany niedawno przez poprzedniego właściciela, poziom tydzień temu był ok. Płyny hamulcowy i chłodniczy poziom bliżej dolnej kreski.

    Mają Panowie jakieś pomysły, skąd ten problem?
  • #2
    gimak
    Level 40  
    Coś bliżej, jaką instalacją jest zainfekowany pojazd.
  • #3
    BaśkaG
    Level 8  
    Przede wszystkim instalacja jest stara, z 2003r. Homologacja butli skończyła się w sierpniu 2013 ale facet który mi auto sprzedawał powiedział że to nie problem - zalegalizuję butlę i ok. Później okazało się że muszę jednak wymienić butlę, ale jeszcze tego nie zrobiłam.
    Nie wiem jakie dane są ważne,to co poniżej spisuję ze świadectwa homologacji i instrukcji obsługi
    instalacja Firmy Tartarini,
    Elementy wyposażenia:
    Reduktor, elektrozawór gazu, wielozawór, obudowa wielozaworu, wlew gazu, zbiornik
    zbiornik:
    Klasa1, typ ZT-fi560x180, pojemność 33dm3
    Ciśnienie próbne 3,0MPa, montowany przez firmę Eksa w rzeszowie

    System nadciśnieniowy Etagaz - znaczy rozruch silnika na benzynie i automatyczne przejście na gaz. Urządzenie regulujące przepływ gazu TEC97

    Jeśli nie o to chodziło w pytaniu, proszę mnie poprawić.
  • #4
    gimak
    Level 40  
    Tutaj muszą się ewentualnie wypowiedzieć ci co mieli z instalacjami tej firmy do czynienia
    Ja niestety mimo dobrych chęci, nie będę mógł pomóc, bo nie znam tej instalacji.
    Proponuję zapytać na lpg-forum.pl
  • #6
    BaśkaG
    Level 8  
    Dzięki za odpowiedzi i za polecenie lpg forum i Corolli. Spytałam na forum toyoty corolli, doradzili mi sprawdzić filtr gazu (gasło akurat w momencie jak przełączał się z benzyny na gaz). Od wczoraj jeżdżę na nowym filtrze (poprzedni nie wymieniany od 24tyś km) i jak dotąd problem nie pojawił się ponownie - albo zbieg okoliczności albo faktycznie w tym tkwił problem ;)