logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Potrzebna pomoc z końcówką oraz preampem lampowym

tube112 17 Mar 2014 21:25 1380 5
REKLAMA
  • #1 13415397
    tube112
    Poziom 2  
    Witam.

Jestem początkującym ( bardzo początkującym ) budowniczym lampowych wzmacniaczy gitarowych. Mam kilka pytań do ludzi którzy się po prostu na tym znają
    posiadam preamp zrealizowany na 2 lampach 6n2p-ew i przy rozkręcaniu gainu coś w nim zaczyna piszczeć, od strony elektronicznej nic się nie pali nic niepotrzebnie nie świeci, powiedział bym ,że wszytko jest ok, więc pozostaje coś co może być najzwyczajniej w świecie źle dobrane. Niestety nie mam pojęcie co to może być i prosiłbym o pomoc, dodam iż przy rozkręcaniu głośności można wręcz modulować częstotliwość tego pisku. ( dodam jeszcze że preamp jest ze schematu MARVELA jest to SOLDANO ATOMIC )

Kolejne pytanie dotyczy kanału czystego, niektórzy uznają że pytanie banalne ale po prostu nie wiem , jak skonstruować głośny czysty kanał który jest naprawdę czysty a nie z możliwością zrobienia z niego mocnego cruncha lub lekkiego lead'a. Jakieś schematy, porady ew. wytłumaczenie ( byłbym bardzo wdzięczny ) .

I czy mogę pożenić dowolny preamp z tą końcówką od mesy ?
    (w załączniku)
    i po co przed lampami mocy jest jedną mała ? podejrzewam że ma ona rozdzielić sygnał na 2 sygnały o równych poziomach, ale nie jestem pewien więc wolę się zapytać.

Mam pytanie które mnie nurtuje czy budowa oddzielnego kanału oznacza budowę tak jakby całego oddzielnego preampu ?

I ostatnia już rzecz gain w soldano jest zrobiony na zasadzie wyjścia z anody z triody pierwszej w lampie 1 i wejście w celu przesterowania na siatkę sterującą triody 2 w tej samej lampie, moje pytanie da się to jakoś zrealizować na kilku lampach w celu uzyskania większego lecz nadal selektywnego ( w miarę możliwości ) przesterowania ?