Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&Stratton 675 - Słabe obroty,brak mocy

30 Kwi 2014 12:19 37905 56
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie mam następujący problem. Posiadam kosiarkę z silnikiem B&S 675 , kosiarka jest z napędem. Wczoraj wystąpił następujący problem, podczas koszenia kosiarka straciła moc,pracuje nie równo tak jak by się dławiła i nastąpiły problemy z obrotami. Normalnie pali,paliwo jest ok, wolej jest ok, sprawdzałem gaźnik był i jest czysty, świeca jest ok, nic nie kopci ani nie dymi,filtr powietrza czysty. Przewód od paliwa do gaźnika też czysty - sprawdzałem i przedmuchałem sprężonym powietrzem. Kosiarka pali ale zwyczajnie nie ma mocy, na niskich obrotach gaśnie. Czy ktoś może mi jakoś pomóc? oprócz serwisu który powiedział że potrzebują 14dni bo mają dużo pracy...Pozdrawiam Mateusz
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 20  
    Zmierz kompresję , być może się przytarła lub przegrzała i złapało tłok.
  • Poziom 9  
    A możesz mi to bardziej jasno wytłumaczyć? nie jestem specem tylko takim a'la majsterkowiczem w razie gdy są jakieś usterki które można w miarę samodzielnie ogarnąć :)
  • Poziom 20  
    Do pomiaru kompresji/sprężania w cylindrze służy manometr. Jeśli go nie masz to podjedź i pożycz od jakiegoś mechanika. Pomiar wykonuje się na otwartej przepustnicy .
  • Poziom 9  
    ok dzięki, mam znajomego mechanika,ma manometr zaraz po niego pojadę , jakie powinny być wyniki pomiaru żebym stwierdził czy jest źle czy jest dobrze?? z tego co zdążyłem się zorientować wkręcam manometr w miejsce świecy?? i zapalam silnik?? Otwarta przepustnica czyli największe obroty czy najmniejsze??


    udało mi się pożyczyć manometr, zrobiłem pomiary (przy teoretycznie największych obrotach) oto wyniki : pierwsze dwa pomiary przy dwóch próbach zapalenia (dwa szarpnięcia) ostatni przy jednym szarpnięciu szarpaka.

    Dodatkowo dołączam zdjęcia świecy - znawcą nie jestem ale wole żebyś/żebyście sami ocenili.

    Co mam robić dalej?? jakieś pomysły?? jeśli tak to proszę o w miarę proste wytłumaczenie co mam robić :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    tak to jest taki silnik
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    chodzi Ci o to jak reguluje obroty niskie/wysokie czy otwiera/zamyka mi się taka klapka koloru złotego niedaleko filtra powietrza/gaźnika ?? jeśli chodzi o to, to normalnie ona się otwiera/zamyka
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    czy to ssanie znajduje się gdzieś na którymś ze zdjęć, możesz to jakoś zaznaczyć albo obrazowo opisać?? jeśli chodzi o gaźnik to rozkręciłem go - wyleciała sama benzyna, wężyk od paliwa został przedmuchany sprężonym powietrzem, ten dolot przy gaźniku również został przedmuchany sprężonym powietrzem...może coś zwyczajnie pominąłem ale nie sądzę...
  • Poziom 20  
    RumianM napisał:
    Co mam robić dalej?? jakieś pomysły?? jeśli tak to proszę o w miarę proste wytłumaczenie co mam robić
    Mierzy się na max otwartej przepustnicy czyli jak byś dał gazu na maxa. Powtórz te próby wlewając trochę oleju do cylindra pod świecę , jeśli wyniki będą większe tzn , to znaczy że pierścionki przepuszczają.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    wykręciłem świece, w jej miejsce wlałem ze strzykawki olej,wkręciłem manometr i oto wynik po dwóch szarpnięciach - nieco lepszy...później wkręciłem świece żeby przepalić ten olej,wyszło sporo białego dymu i trochę oleju spod tłumika tak to nic poza tym. Dołączam filmik na którym może nie do końca dobrze słychać ale jest jakoś słychać to jak kosiarka nie równomiernie chodzi,od 14 sek zmniejszałem obroty do minimalnych i od razu słychać że za chwile niemalże gaśnie...więc dodałem na maxa i jakoś działał, później to samo zachowanie powtórzyłem od 24sek i tak samo...może ten filmik nieco pomoże...
  • Poziom 9  
    filmik masz racje pokazuje ten ready to start...i w tym przypadku jest tak samo w sumie nie ma prawa być inaczej, wszystko to co pokazał odnośnie ready to start jest zgodne, poza tym sam gaźnik tak jak pokazywał ten gość u mnie jest i był czyściutki zero jakichkolwiek zabrudzeń, sprężonym powietrzem przeczyściłem tak jak ten gość pokazywał na filmie...a mimo to kosiarka straciła moc i nie pracuje równo...dowodem na to że straciła moc jest chociażby to że dzisiaj jak próbowałem nią skosić trawe to trawę na której do tej pory nie zająknęła się ani razu tym razem dwa razy zwyczajnie zgasła...(nie naostrzony nóż odpada)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    jestem przekonany na 90 % przez wzgląd na to że robiłem to pierwszy raz ale mogę oczywiście drugi raz go zdemontować bo to nie jakiś wielki problem...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    własnie rozkręcam gaźnik, czyszczę po raz kolejny, zaraz zamieszczę zdjęcia, słuchaj czy w gaźniku te tak jakby klapki muszą być w tej samej pozycji?? tzn.albo otwarte albo zamknięte??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    no to tak było...dobra dalej czyszcze i za chwile skręcam bo zaraz noc mnie zastanie...


    ...gaźnik po raz drugi przeczyszczony, oto zdjęcia poglądowe,przy okazji niestety uszczelka uległa częściowemu rozwaleniu - przy okazji wymienię. Kosiarka wydaje się chodzi podobnie może nieco głośniej ale jak ją odpalałem było chwile przed 21. Poza tym to co pewne na niskich obrotach nie pracuje równo,nawet na wysokich uważam że zdarzają się jej skoki i nie do końca równa praca. Dołączam zdjęcia dodatkowo tych przepustnic mam nadzieje że z nimi jest ok...na dzisiaj pomysłów mi brakuje co mogę zrobić więcej...
  • Poziom 20  
    Odkręć osłonę rozrusznika i wtedy zrób zdjęcie od tłumika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    próbowałem na innych świecach w sumie dwóch...jedna ze starej działającej kosiarki a druga jakaś stara zapasowa...połączenia gaźnika z kolektorem - chodzi Ci o to połączenie tak jakby gaźnika z silnikiem? jeśli tak to wczoraj sprawdzałem i jest ok, wszystkie połączenia jak wczoraj sprawdzałem były szczelne,ale jeśli pokierujesz mnie na sprawdzenie kolektora to zrobie to raz jeszcze...w załączniku dwa zdjęcia od strony tłumika oraz jedno zdjęcie od strony gaźnika...
  • Poziom 9  
    a teraz chodzi mi po głowie coś myśle mało realnego ale czy np.na równą prace silnika nie ma wpływu napęd od kosiarki,tzn że zmniejsza moc/siłę? bo to chyba idzie po wałku to może tutaj jest gdzieś problem...nóż jak w zeszłym roku ostrzyłem to nie zauważyłem żeby wałek był krzywy albo coś w tym stylu a na pewno nie tak krzywy żebym to wzrokowo zauważył...
  • Poziom 16  
    Uczepiliście się tego gaźnika, a zapłon to kolega sprawdził? Zwłaszcza, że stało się to podczas pracy.
  • Poziom 9  
    tak wszystko stało się podczas pracy kosiarki...zapłon?? tzn świece? czy jak? świeca jest ok...jeśli chodzi o palenie to nigdy nie było z nią problemów...
  • Poziom 20  
    Odkręć tą nakrętkę 24mm co dokręca koło magnesowe i zrób dobrej jakość zdjęcie klina.