Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zastosowanie diody prąd przemienny

10 Maj 2014 13:26 3735 25
  • Poziom 9  
    Czy jest możliwość nadać kierunek prądu przemiennego diodą półprzewodnikową tak aby po diodzie dalej uzyskać prąd przemienny a nie stały? chodzi mi o to aby prąd po złączeniu kilku kabli nie wracał się . Jeżeli napisałem mało zrozumiale mogę zamieścić rysunek amatorskiego schematu ponieważ nie jestem elektrykiem.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 39  
    Rysunek chyba więcej powie bo z opisu ciężko się domyślić.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 9  
    Dodaje schemat , prawdopodobnie są błędy w podłączeniu stycznika ale tak mi to narysował elektryk (chodzi o podłączenie stycznika) resztę rysowałem sam. Stycznik jest po to aby uruchomić 3-4 lampy o mocy 500 W a z tego co mi wiadomo czujnik ruchu może "wytrzymać " 700-1000W maksymalnie. Nie jestem pewien symboli które zamieściłem odnośnie czujnika ruchu. Jeżeli z praw fizyki nie można zamontować tego w ten sposób jak byście Państwo to widzieli inaczej? zastosowanie diody prąd przemienny
  • Poziom 34  
    Prąd przemienny wykonuje tutaj pracę .Żarówki mają świecić .Jęśli tablica ma pobierać mniej prądu, to co drugą diodę odwrócić.
    Obecnie -gdy żarówkę 100W można zastąpić LEDOWĄ ŻARÓWKĄ pobierająca ok. 12W -można w ogóle zrezygnować z tych diod .

Można tych diod w ogóle nie stosować a "żarówki" podłączyć równolegle do styków ,"ZARÓWKI" to w tym przypadku będa lamki sygnalizacyjne neonowe lub inne podobne .Będzie widać na tablicy stan zadziałania styku właczajacego.
    Oczywiście pobór pradu takich neonówek nie powinien uruchomić dzwonka .
  • Poziom 9