Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel kadett 1.4e - Brak mocy, szarpie, kopci, nie trzyma się na obrotach.

staciwa 14 Maj 2014 01:37 1800 9
  • #1 14 Maj 2014 01:37
    staciwa
    Poziom 13  

    Witam.

    Ostatnio podjąłem się remontu silnika opla. Na początku sprawa wydawała się banalna, gdy podczas pomiaru ciśnienia na tłokach, na ostatnich dwóch (od strony skrzyni) pomiar wykazał około dwie atmosfery na gar, od razu stwierdziłem przedmuch na uszczelce głowicy. Nie myliłem się, po uniesieniu głowicy ujrzałem centymetrową dziurę w uszczelce przez co ciśnienie przedostawało się do sąsiedniej komory. Sprawdziłem szczelność zaworów poprzez nalanie do wgłębień w głowicy cieczy, kontrolując jej ubytek. Niby wszystko było ok, więc zaworów nie ruszałem, głowica została splanowana, założona nowa uszczelka, dokręcona z odpowiednim momentem według wskazań producenta uszczelki i niby auto miało działać. Po odpaleniu silnika okazało się że jednak nie jest tak kolorowo, auto nie pali tak jak powinno. Więc znów ciśnieniomierz w dłoń i sprawdzam ciśnienie. Pierwsze dwa tłoki ciśnienie około 14bar, czyli ok, dwa następne około 6. Więc na następny strzał pierścienie. Dziś silnik został ponownie złożony z nowymi pierścieniami oraz nową uszczelką pod głowicą, nie kładłem poprzedniej, która jakby nie patrzeć jest niby nowa, chciałem mieć pewność iź to będzie działać.

    Więc po wykonaniu wszystkich czynności, złożeniu silnika do "kupy" czas na sprawdzenie. Odpalony, niby pracuje ok, buzie się cieszą, aż obroty silnika spadają i znów owe szarpanie. Ponowne badanie ciśnienia wykazało około 14bar na każdym z tłoków. Po wymianie ów pierścieni auto zaczęło strasznie kopcić, jakby spalało kupę oleju (możliwe że coś nie tak z pierścieniami zbierającymi). Brak mocy jak był tak jest, auto szarpie, nie da się nim normalnie jechać, wcale nie trzyma obrotów. Jeżeli chcę lekko dodać gazu i utrzymywać równomierny zakres obrotowy, to auto przez chwilę utrzymuje się na obrotach, lecz po chwili obroty spadają i silnikiem znów szarpie.

    Prócz wyżej wymienionych części wymieniałem również świece zapłonowe, kable, kopułkę, przepustnicę, silniczek krokowy, filtr paliwa, czujnik temperatury wody, uszczelkę dolotu, przepustnicy, kolektora wydechowego. I pewnie znalazłoby się coś jeszcze.

    Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

    0 9
  • #2 14 Maj 2014 09:46
    cursor
    Poziom 30  

    Kabli zapłonowych nie pomyliłeś?

    Świece założyłeś NGK?

    0
  • #3 14 Maj 2014 10:04
    staciwa
    Poziom 13  

    Świece NGK, kable ok. On jak działał poprawnie też czasem miał takie odchyły, ale to sporadycznie aż w końcu popsuło się na amen. Znajomy mówi że to może być regulator napięcia, ten przy cewce zaplonowej .

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Maj 2014 09:29
    cursor
    Poziom 30  

    Przy cewce jest moduł zapłonowy, a nie regulator napięcia.

    Od siebie polecę, na początek sprawdzić inne świece.
    Nieraz miałem problem z NGK

    0
  • #5 17 Maj 2014 19:11
    staciwa
    Poziom 13  

    Świece na pewno dobre, wkładałem już różne i na wszystkich to samo, żadnej zmiany. Ten moduł muszę załatwić. bo od tego też może iść.


    Kadett można powiedzieć ogarnięty, obroty trzyma, jeździ, nie kopci! Na ogół jestem zadowolony, ale.. No właśnie, zawsze musi być jakieś ale... Podczas ruszania szarpie, nabierze obrotów i jest wszystko ok, jak ruszę gwałtownie z piskiem opon też jest ok. Jakby dostawał za mało powietrza, bądź za dużo..

    0
  • #6 06 Cze 2014 21:51
    dawcali
    Poziom 7  

    A rozrząd jest dobrze ustawiony?

    0
  • #7 27 Cze 2014 17:48
    staciwa
    Poziom 13  

    Tak rozrząd ok.

    0
  • #8 27 Cze 2014 21:09
    carrot
    Moderator Samochody

    Co było nie tak z tymi pierścieniami, że je wymieniłeś ?

    0
  • #9 28 Sie 2014 09:18
    staciwa
    Poziom 13  

    Po prostu ciśnienie na dwóch cylindrach wynosiło około 6bar, przeprowadziłem próbę olejową która pomogła stwierdzić czy wina leży po stronie zaworów czy pierścieni i okazało się, że to wina pierścieni i dlatego zostały one wymienione.

    0
  • #10 16 Lis 2018 17:01
    staciwa
    Poziom 13  

    Dawna sprawa. Finalnie wymiana wtrysku paliwa rozwiązała wszystkie problemy.

    0