Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dziwne ustawienie zapłonu fiat 126p

maluszek_126p 20 Cze 2014 09:42 3795 16
  • #1 20 Cze 2014 09:42
    maluszek_126p
    Poziom 5  

    witam możecie mi koledzy fachowcy powiedzieć jakie mam wyprzedzenie zapłonu w fiacie 126p (mam zapłon bezrozdzielaczowy bez nanoplexu) otóż pali bardzo dobrze tylko jak dam full gaz i naraz puszczę to strzela w tłumiku i dużo pali (8-9 litrów na 100km)a tak przy okazji gdy sprawdzałem zapłon na żaróweczkę (plus z akumulatora i minus z zacisku przerywacza) to: dziwne ustawienie zapłonu fiat 126p

    0 16
  • #2 20 Cze 2014 09:45
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zalewa ci benzyna , sprawdź/ustaw pływak i zmień zaworek. Zawory ustawione?

    0
  • #3 20 Cze 2014 10:04
    maluszek_126p
    Poziom 5  

    zawory ustawione chociaż trochę klekotają ale chyba temu że stary olej w silniku a gaznik boję się ruszać ale powie mi ktoś jaki mam zapłon?????? wyprzedzenie :cry:

    1
  • #4 20 Cze 2014 10:50
    Javoreczek
    Poziom 22  

    Ta pierwsza, najniższa kreska to wyprzedenie 0 st. Żaróweczka powinna gasnać przy ostatniej, najwyższej kresce, która odpowiada wyprzedzeniu 10 st.

    0
  • Pomocny post
    #5 20 Cze 2014 11:35
    gimak
    Poziom 35  

    maluszek_126p napisał:
    zawory ustawione chociaż trochę klekotają ale chyba temu że stary olej w silniku

    Stary olej tu nie ma nic do rzeczy, poza tym, że jak jest stary, to powinien być wymieniony.
    "Zawory też będą klekotać", jak jest luźny łańcuszek rozrządu, lub jak tłoki maja za duży luz w cylindrach - różne grupy selekcyjne (mniejsze tłoków niż cylindrów, grupy powinny być takie same ), znam to z autopsji.
    A pali dużo, bo jak wyżej napisano - ma spóźniony zapłon i nie wykluczone, że za wysoki poziom paliwa w gaźniku.

    0
  • #6 20 Cze 2014 12:19
    maluszek_126p
    Poziom 5  

    dobra przestawiłem zapłon na 10st i co dalej z tym gaznikiem?????????

    0
  • #7 20 Cze 2014 13:02
    gimak
    Poziom 35  

    maluszek_126p napisał:
    i co dalej z tym gaznikiem?????????

    To sam już musisz sprawdzić i ewentualnie ustawić. Ja w swoich maluchach ustawiałem pływak na 7-8 mm od pokrywy gaźnika, a wkręt składu mieszanki wykręcałem na ok. 1.5 obrotu.

    0
  • #8 20 Cze 2014 13:31
    maluszek_126p
    Poziom 5  

    ustawię pływak na 8mm to będzie mniej palił ale silnik będzie równomiernie chodził czy mam rację???????????????

    0
  • #9 20 Cze 2014 14:22
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Nie masz racji,masz ustawić jak przewidział producent oraz dysze takie jakie mają być plus ogólnie sprawny mechanicznie silnik.Żadne czary nie pomogą inaczej.

    0
  • #10 20 Cze 2014 17:54
    maluszek_126p
    Poziom 5  

    a wyczyszczenie gaznika da wpłynie na spalanie ? dysze są oryginalne tak jak gaznik nic nie było kombinowane

    0
  • #11 20 Cze 2014 18:04
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Wyjmij
    Sprawdź luz osi przepustnicy
    Wydmuchaj powietrzem jak wyjmiesz dysze
    Wymień zaworek
    Ustaw poziom
    Nowe uszczelki

    0
  • #12 20 Cze 2014 19:07
    wiesiek3d
    Poziom 28  

    Wyregulować zawory, wyregulować gaźnik i ustawić zapłon.
    Kolego przeczytałeś choć jakiś artykuł czy książeczkę "sam naprawiam 126p", lub przeszukałeś wujka google.

    0
  • #13 21 Cze 2014 09:42
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Skoro ustawiałeś zapłon, to czy sprawdziłeś przy tym sprawność odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu? Prawidłowo zapłon powinien zostać sprawdzony i wyregulowany za pomocą lampy stroboskopowej. Ujawniane są wówczas wszystkie nieprawidłowości pracy zapłonu. Sam dawno temu ustawiałem znajomemu zapłon w maluchu, bo ciężko odpalał i strzelał, a ustawiony był "na słuch". Okazało się że trzeba było zacząć od naprawy regulatora odśrodkowego, w którym ruchoma krzywka zapiekła się na wałku rozdzielacza zapłonu. Z tego co pamiętam, długo tego malucha potem nie miał.
    Poza tym powinieneś ustawić luzy zaworów i następnie przystąpić do naprawy i regulacji gaźnika.

    0
  • #14 21 Cze 2014 11:38
    maluszek_126p
    Poziom 5  

    luzy zaworów są ok regulator odśrodkowy myślę że jest dobry zresztą aparat zapłonowy kupowałem 2-3lata temu dobra ide kupić uszczelki gaznika i biorę się za czyszczenie gaznika i regulację pływaka

    Dodano po 1 [minuty]:

    a co do artykułów o maluchu to naczytałem się tego dużo

    0
  • #15 21 Cze 2014 12:03
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jak myślisz to ok ale lepiej zobacz czy działa ten regulator powinien lekko chodzić i sam wracać.W razie czego rozbierz i nasmaruj olejem.

    1
  • #16 21 Cze 2014 22:58
    maluszek_126p
    Poziom 5  

    dostały mi się ostatnie uszczelki gaznika i mam elektrodyszę w gazniku chociaż nie wiem do czego służy bo i tak nie jest podłączona w sumie chyba do dupy jest potrzebna

    0
  • #17 22 Cze 2014 13:00
    maluszek_126p
    Poziom 5  

    wszystko działa maluch pali bardzo ładnie został:
    -wyczyszczony gaznik
    -przedmuchane dysze
    -ustawiony zapłon z 0st na 10st
    -nowe uszczelki gaznika
    -skład mieszanki wyregulowany na 1.5 obrotu
    dziekuję wszystkim za rady

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo