Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 b5 fl - Klimatyzacja nie działa.

24 Cze 2014 11:49 7887 7
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z klimatyzacją, klimatyzacja nie działa, nic się nie załącza po kliknięciu przycisku "auto" na panelu, audi jest z 2000r, silnik 1.9 TDI AJM. Podam trochę info:
    - klimatyzacja nabita, szczelna (sprawdzona przez klimatyzatora),
    - ilość czynnik w układzie coś ponad 700g (na maxa było dobite) nie podam dokładnej ilości czynnika gdyż nie pamiętam ale na 100% jest z nim w porządku.
    - wiatrak sprawny, podłączany na krótko,
    - sprężarka sprawna - również podłączana na krótko i załącza się sprzęgło sprężarki,
    - panel sprawny (kupowałem drugi na szrocie i nadal sie się nie włącza),
    - bezpieczniki i przekaźniki sprawne (były sprawdzane),
    Punktem zaczepienia jest błąd 22.1 na panelu klimatronika czyli wyłącznik wysokiego ciśnienia - również kupiłem nowy czujnik, założyłem i nadal nie działa i pokazuje ten błąd. Dodam, że całe okablowanie jest w porządku, było sprawdzane.
    Ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną niesprawnej klimatyzacji?
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Myślę że dobrze by było tez zrobić ogólną diagnostykę sterowników auta i przyjrzeć się blokom pomiarowym
    Z postu nie wynika czy klima działała i padła czy też autko to "nowy nabytek" z niedziałającą klimą do uruchomienia. Co do wentylatora chłodnicy to nie blokuje on bezpośrednio załączania klimy. Mam takie samo autko i klima śmiga bez wentylatora elektrycznego. Brak dodatkowego wentylatora elektrycznego może tylko przyczyniać się do wyłączania się klimy w przypadku podwyższonej temperatury cieczy chłodzącej silnika (w przypadku przegrzewania się silnika komp wyłącza klimę.)
    Podczas diagnozy dobrze by było też sprawdzić jaką temperaturę zewnętrzna widzi komp klimatyzacji. Może tutaj jest jakiś psikus (jak dobrze pamiętam sterownik załącza klimę prze temp przekraczającej 5 stopni C)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Samochód to nowy nabytek, nabyłem go od znajomego w zimie, jednak z tego co wiem, to klima nie działała podczas go on go posiadał (jakieś 2 lata), starszy pan i jemu klima była niepotrzebna.
    Z tego co wyczytałem w internecie, klima nie włączy się bez dodatkowego wentylatora. Samochód był podłączany pod VAG u klimatyzatora, gdy robiłem serwis klimatyzacji - brak jakichkolwiek błędów.
    Co do temperatury podaje z ukrytych funkcji klimatronika:
    Nr. 45 - obliczona temperatura wewnętrzna i hmmm... są aż cztery wartości pojawiające się na przemian tj. - 2, 5, 0 i 105.
    Nr. 46 - Temperatura zewnetrzna (otoczenia), po filtrze - 22 stopnie C.
    Nr. 47 - Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana - wartość 0 (bez stopni).
    Nr. 48 - Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana - wartość 72 (bez stopni).
    Nr. 55 - Temperatura zewnetrzna (otoczenia) - 22 stopnie C.
    Nr. 56 - Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce - 28 stopni C.
    Nr. 57 - Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, desce
    rozdzielcze - 34 stopnie C.
    Nr. 58 - Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale swiezego powietrza - 32 stopnie C.
    Nr. 59 - Temperatura w oC, z zewnetrznego czujnika temperatury (G 17), przod - 22 stopnie C.
    Nr. 60 - Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa swiezego
    powietrza (G 109) - 34 stopnie C.

    Ktoś się zna na tym? Czyżby błąd jakiegoś czujnika temperatury?
  • Poziom 12  
    Same błędy w VAG-u to nie wszystko. O pewne wnioski można się pokusić po analizie bloków pomiarowych. W polu 1 grupy pierwszej(jak dobrze pamiętam) znajdziesz tam choćby status sprężarki kody 1-12 znajdziesz w załączniku (co prawda to z instrukcji do Passata B5 ale to i tak taka sama platforma). Nawiasem mówiąc chyba słaby ten serwis klimy jeśli Ci tylko nabili czynnik, sprawdzili szczelność błędy VAG-iem
    i zamknęli sprawę. Skoro wymieniałeś panel sterujący na inną używkę to rodzi się jeszcze jedno pytanie odnośnie odnośnie kodowania sterowników. Tutaj też przyda się VAG. Proponuję jednak abyś podjechał do kogoś kto ma VAG-a aby jednak powalczyć trochę tym narzędziem. Z mojej A4 wyciągnąłem całkowicie wentylator elektryczny bo fiksował a komp wyłączał mi jedynie klimę w korkach i upałach rzędu 30 stopni kiedy to była zbyt niska intensywność schładzania silnika. Dodatkowy wentylator więc możesz odpuścić jako przyczynę
  • Poziom 2  
    Teraz już wiem, że serwis bardzo słaby a skasowali mnie na ładną sumkę. Ogólnie powiedziałem, że klima nie działa i, że chciałem ją nabić odgrzybić wymienić filtr itp żeby wszystko ładnie śmigało. "Mechanik" nabił klimę (nie włączał jej), ogrzybił, wymienił filtr i dopiero zaczął włączać i zobaczył, że jest problem gdyż się nie włącza. Podpiął VAGa i zobaczył, że jest 0 błędów klimatyzacji stwierdził, że jest padnięty wentylator od klimatyzacji i, że kupię go na szrocie za jakieś 70zł i sam wymienie bo to jest żaden problem, po czym zaprowadził mnie do kasy i wystawił rachuneczek.
    Razem ze znajomym podpieliśmy wiatrak na krótko no i cud, wiatrak chodził jak nowy, przy okazji daliśmy napięcie do sprężarki od klimatyzacji i załączyło się sprzęgło więc sprężarka w porządku. Z tym panelem to byłem na szrocie, wziąłem taki sam z podobnej audi tylko z innym silnikiem (2.5 tdi, ten sam rocznik) gdy podłączyliśmy klima dalej nie śmigała więc go oddaliśmy uznając, że panel jest w porządku i włożyliśmy ten stary.
    Nie bardzo rozumiem co to za kody? To są kody, które się odczytuje komputerem przez VAG?
    Coś jeszcze ciekawego dla sprawy mogę podać przez te funkcje klimatronika?
  • Moderator Samochody
    Jakie ciśnienie czynnika w klimatyzacji widzi VAG? Jakie są wskazania manometrów podpiętych do HP i LP?
  • Poziom 2  
    Jeśli chodzi o dokładne ciśnienie czynnika to nie wiem, wczoraj byłem u innego klimatyzatora, podpiął maszynę do nabijania klimatyzacji i powiedział, że ciśnienie jest w porządku, nic nie ucieka a, że klima nie chodzi to najprawdopodobniej problem czujnika temperatury.
    Jeżeli te wartości mają tak duże znaczenie i wniosą coś do sprawy na forum to jutro pojadę na jakiś serwis aby podpieli pod komputer i tutaj napiszę, jednak sądzę, że z tym jest wszystko w porządku.
  • Poziom 12  
    Tak jak Ci napisałem kody te to kod statusu pracy sprężarki (czy włączona czy wyłączona i z jakiego powodu). Taką własnie informacje i wiele innych parametrów i danych możesz znaleźć w blokach pomiarowych odczytywanych przez VAG. Inaczej mówiąc jak odpalisz sobie VAG-a na kompie. Masz odpowiednie interface i uda Ci się uzyskać komunikację ze sterownikami w samochodzie to dysponujesz nie tylko kodami błędów ale i dostępem do danych pomiarowych na jakich pracują sterowniki. Z samodiagnozy klimatronika dużo więcej chyba już nie wyciśniesz zwłaszcza. Dla mnie zawsze prościej było posłużyć się VAG-iem więc nawet nie bawiłem się tak przyciskami klimy. Myślę że powinieneś jednak postarać się głębszą diagnozę aby zawęzić nieco obszar poszukiwań problemu. Jednym z tropów mogą być istotnie temperatury. Jeżeli teraz klima nie wyświetla Ci jakiś kosmicznych wartości temperatur to dobrze by było jeszcze sprawdzić jaka temperatura cieczy podawana jest na komputer silnika ( sterownik silnika tez może wyłączyć klimę patrz kod 12) Pamiętaj że czujnik G62 jest podwójny i jedna część podaje sygnał do wskaźnika na zegarach a druga na sterownik silnika. Sam miałem kiedyś w A3 przypadek uwalonego czujnika kiedy na zegarach pokazywał mi 20 stopni a do kompa dawał sygnał 80 stopni a to wyłapiesz własnie VAG-iem a podejrzeń można nabrać po zauważaniu zmian w "lekkości" odpalenia silnika.