Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G 1,6 16v - Duże spalanie

28 Jun 2014 00:35 8388 13
  • Level 15  
    Witam
    Czytałem wiele tematów na temat dużego spalania, jednak u mnie jest ono ogromne,
    generalnie auto jeździ normalnie, odpala na zimnym/ ciepłym bez zarzutu, na benzynie i na gazie (stag2). Auto co roku ma wymieniany olej, filtry. Spalanie gazu w cyklu 50% miasto krótkie odcinki i 50% trasa 20-25 l przy spokojnej jeździe, z benzyną jest bardzo podobnie. Na benzynie zapala się kontrolka emisji spalin, odczuwam nierówną pracę silnika podczas przyspieszania, hamowania silnikiem. Na gazie wszystko w normie, poza spalaniem. Czasami samochód nie ma ochoty przyspieszać, częściej się to zdarza gdy się rozgrzeje, temperaturę zawsze trzyma 90 stopni, problemem jest rozpędzić go wtedy do 110km/h, po prostu nie ma mocy, a czasami jest ok. Oleju nie ubywa, nie dymi, nie kopci, na biegu jałowym trzyma równiutko obroty, komputer wskazał błąd sondy lambda, jednak mechanik przeczyścił ją, styki przeszlifował, i stwierdził że wymiana jej nie da efektu. W zeszłym roku wymieniany był zawór EGRu.
  • TespolTespol
  • Level 10  
    Zmien mechanika he he
    Ecu pokazało sondę a ty dalej szukasz....

    Zacznij od sondy ona reguluje mieszanke
  • Level 15  
    Jeśli tak to lepiej kupić używkę z demontażu sprawną czy np Bosh, NGK nówkę?
  • TespolTespol
  • Moderator of Cars
    baton180 wrote:
    Ecu pokazało sondę a ty dalej szukasz....
    ...i słusznie. ECU pokazało, sondę bo mimo próby regulacji nie udaje mu się uzyskać właściwego składu mieszanki. To wcale nie oznacza, że uszkodzona jest sonda. Ważne jest jaki błąd był wskazany i jakie są odczyty z sondy. Jeśli sonda np. wskazuje ubogą mieszankę, a w rzeczywistości jest skrajnie bogata to można w ciemno wymienić sondę.
  • Level 15  
    Podjadę na komputer w przyszłym tygodniu, Chciałbym dodać że benzyny spala nawet więcej niż gazu, i jeśli moglibyście podsunąć najprawdopodobniejsze usterki, tak żebym mógł porównać z pomysłami mechanika, spalanie rzędu 25 l (myślę, że to może nakierować na istotę sprawy) spalanie to na prawdę jest nie do przyjęcia.
  • Level 12  
    Nie na komputer tylko na diagnostykę. Nie ty masz sprawdzać pomysły mechaników, ty stawiasz auto na diagnozę. Coś ci poradzę i weź to do serca. Jak sam zaczniesz filozofować to możesz mieć 100 procent pewności, że dobry spec cię pogoni. Sam się skazujesz na jeżdżenie po dziadach, takie buraki robią wszystko byle coś zarobić. No i licz się z tym, że za 50 PLN nikt ci tego nie zrobi. Na marginesie, jaką masz instalację? 25 litrów na sto to albo katujesz tego dziada na maksa albo ten silnik mechanicznie to już złom. Adaptacja na bank przekroczyła wszelkie możliwe granice. No i zmień tego mechanika, co czyści sondy i styki szlifuje.
  • Moderator of Cars
    Zacznijmy od tego jaki silnik, bo 1,6 16V to co najmniej 3 znacznie różniące się silniki, i co to niby jest ten stag2, oczekuję informacji co i jak jest tam zamontowane (instalacja gazowa), bez tego temat poślę do kosza.
    baton180 wrote:
    Zacznij od sondy ona reguluje mieszanke

    Ona nic nie reguluje, mierzy jedynie zawartość tlenu w spalinach.
  • Level 15  
    Pisałem przy spokojnej jeździe, i nie mam zamiaru "filozofować" i wiem że za 50 zł nikt tego nie zrobi, miesiąc temu było ok, na butli 48 l robiłem ok 370 km, instalacja stag2, więc nie sądzę by nagle silnik stał się złomem przy realnym przebiegu 170k km (auto w rodzinie od 13 lat). Zna ktoś dobrego fachowca w Bydgoszczy? I proszę czytać ze zrozumieniem, wszystko było już napisane, pozdrawiam.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Silnik: X16XEL, rok produkcji 99, Reduktor: AT Jomasetto Achille, Wielozawór: Jomasetto Achille, Komora szczelna: Jomasetto Achille, Przewody: LPG Fagumit, Zawór tankujący: Jomasetto Achille, Zbiornik:Bormech 48l, sterownik: STAG 2, instalacja podciśnieniowa, wypisałem wszystko z faktury, pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam, że na benzynie jest gorzej jeśli chodzi o pracę silnika, na gazie jest ona idealna. Spalanie na benzynie także wynosi ponad 20l! Dzieje się tak od 3 tygodni, nagle.
  • Moderator of Cars
    Czyli to I generacja, więc spalanie gazu zależy wyłącznie od tego jak jest zamontowana i wyregulowana instalacja.
  • Level 12  
    Jak nie filozofujesz jak już właśnie zaczynasz. Butla 48 to jaka jest realna pojemność? Wiesz chociażby to? Bo zaraz wyjdzie, że ci pali 10 "litrów" gazu na 100 i to strasznie dużo. Realny przebieg można sobie wsadzić, przez 170 tysięcy można zarżnąć każdy silnik. Nawet będąc sumiennym użytkownikiem. Poszukaj sobie kolegi "wopor" na tym forum, on jest z Bydgoszczy. Powodzenia.
  • Level 15  
    Byłem na regulacji gazu, podobno miało być lepiej, a nie jest, czyli 1 generacja nie ma żadnego związku z osprzętem z układu benzynowego? Musi być uszkodzenie także w układzie oryginalnym bo benzyny pali ponad 20 l.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ostatnio wlałem gazu 23 litry, przejechałem na tym 96km, rachunek jak dla mnie prosty, nie ma wycieków, był sprawdzony pod tym kontem 2 krotnie, 25 l benzyny wlane... przejechałem ok 85km i zapaliła się rezerwa.
  • Level 12  
    Butla LPG, rezerwa i takie pierdoły to są twoje domysły. Pierwszej generacji kompletnie olewają czujnik tlenu. Więc skoro tak to ten silnik jest złomem. Znalazłeś już kolegę "wopor" czy dalej masz zamiar jeździć po dziadach i się skarżyć, że nikt ci nie potrafi pomóc?

    Albo jeszcze inaczej bo podobno to diagnozujesz. Czym, jak i kiedy. Zamrożone ramki proszę podać. Katalizator przy takim spalaniu to jeszcze cały czy się stopił w kluskę?
  • Level 15  
    Napiszę jak będzie diagnoza, i proszę przestań mnie atakować, jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia to szkoda Twojego czasu na pisanie i mojego na czytanie.
  • Level 15  
    Problemami były: Przepływomierz i sonda lambda, a jeśli chodzi o gaz, przeciek na parowniku+ regulacja.