Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odnosnie Opla Omegi 2.0 16V

jaceksu25 22 Apr 2005 18:13 3414 24
Relpol
  • #1
    jaceksu25
    Level 19  
    To jest cytat z pewnego forum:
    "odkąd założyłam gaz (od pażdzier.2004) ciagle to samo....najpierw strzelanie
    i wymiana przepływomierza i innych "tanich" rzeczy które mnie doprowadziły
    niemalże do szału i próby -bezskutecznej- sprzedaz omegi..(nie opłaca sie bo
    za bardzo spadły ceny, a za duzo już włożyłam.. :-( ...
    A teraz konkretnie !!!jak ustawić komp.samoch. żeby wreszcie przestała
    szarpać i dusić się przy ruszaniu na benzynie?...a może to kwestia innych
    części...doradźcie..."
    odpowiedz na ten cytat:
    "Miałem omegę 2.0/16v i podobne problemy - sprzedałem. Ojciec tez miał omegę
    sprzedał i gość który kupił założył gaz i ma te same problemy. Przyczyną tego
    zachowania jest komuter auta który "adaptuje" sie do warunkow jazdy i na gazie
    łapie błędy.
    Podobno są jakieś urządzenia które resetują pamięć komputera po zgaszeniu auta
    popytaj gazowników czy słyszeli o czymś takim."


    Poczytalem kilka roznych opinii na temat Omegi z LPG i laczac ze swoimi doswiadczeniami juz sam nie wiem w czym sa problemy z tymi silnikami....
    Czy moze ktos z forumowiczow mial doczynienia z takim silnikiem na LPG?
  • Relpol
  • #2
    palala
    Level 24  
    Witam

    spotkałem się z takimi opiniami

    ale nie były one słuszne (fakt, komp ma śmieszne działanie), jednakże strzelanie daje się wyeliminować - niestety prawie nikomu nie się z tym bawić.
    Powód - ciężkie odkręcanie kopułki rozdzielacza - a tam najczęśćiej tkwi przyczyna - lejące uszczelnienie (olej), pęknięcia i wypalone wszystko na maksa.

    Pomijam wynalazkowiczów, którzy wkładają kable od poldka (bo tańsze) które są niewiele krótsze i ostro pracują mechanicznie......

    oraz wkładanie instalacji kiepskiej jakości oraz nagminne odpalanie na gazie nawet na mrozie ......

    oraz oczywiście regulacja (poprawna) gazu w zakresie różnych obrotów

    pozdrawiam
  • Relpol
  • #3
    jaceksu25
    Level 19  
    palala wrote:
    Witam

    spotkałem się z takimi opiniami

    ale nie były one słuszne (fakt, komp ma śmieszne działanie), jednakże strzelanie daje się wyeliminować - niestety prawie nikomu nie się z tym bawić.
    Powód - ciężkie odkręcanie kopułki rozdzielacza - a tam najczęśćiej tkwi przyczyna - lejące uszczelnienie (olej), pęknięcia i wypalone wszystko na maksa.

    Pomijam wynalazkowiczów, którzy wkładają kable od poldka (bo tańsze) które są niewiele krótsze i ostro pracują mechanicznie......

    oraz wkładanie instalacji kiepskiej jakości oraz nagminne odpalanie na gazie nawet na mrozie ......

    pozdrawiam


    A jak to moze sie miec do mojego poprzedniego watku o omedze ze swiecaca lampka CE co jest kilkadziesiat tematow nizej?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    palala
    Level 24  
    nie widziałem samochodu - to nie powiem ci :(

    jednakże kombinacje gazowników nie znając granic, przysłanianie wlotu powietrza, przepływomierza (z gorącym drutem), wyżynanie wlotu powietrza tuż nad kolektorem wydechowym, całkowite wypinanie sondy lambda


    pytanie - jaki masz przepływomierz klapkowy czy "gorący drut" ??

    pozdrawiam

    P.S.

    Jeżeli jest emulator sondy - to może być źle ustawiony - zaraz wczytam się w wątek)
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    jaceksu25
    Level 19  
    elektrit wrote:
    Przepływomierz typu gorąca płytka,(hot film)
    Problem z gazowaniu tego stwora jesz szerszej natury-
    -sterownik wyposażony w dość "mądrą" adaptację
    -zakres pracy sondy lambda


    Co moge z tym zrobic?

    Dodano po 2 [minuty]:

    PS. Sonda jest 0-5V
    Co zrobic z ta adaptacja ( czy jedynie uklad resetujacy komputer pomoze)?
  • #8
    palala
    Level 24  
    Elektrit - moja wina

    odnośnie tematu - miałem przypadek, że komp pokazywał raz błąd przepływki, raz czujnika spalania stukowego ....

    i co się okazało - klient wymienił czujnik spalania detonacyjnego i to samo ...

    pomogło nie tyle wymienienie przepływki co jej wyczyszczenie przy pomocy płynu do usuwania kleju z nalepek

    a tak przy okazji - po wymianie przepływki w nowszych pojazdach należy conieco pokombinować z nastawami ......

    pozdrawiam
  • #9
    jaceksu25
    Level 19  
    palala wrote:
    Elektrit - moja wina

    odnośnie tematu - miałem przypadek, że komp pokazywał raz błąd przepływki, raz czujnika spalania stukowego ....

    i co się okazało - klient wymienił czujnik spalania detonacyjnego i to samo ...

    pomogło nie tyle wymienienie przepływki co jej wyczyszczenie przy pomocy płynu do usuwania kleju z nalepek

    a tak przy okazji - po wymianie przepływki w nowszych pojazdach należy conieco pokombinować z nastawami ......

    pozdrawiam


    Ale na benzynie jest wszystko ok, dopoki nie poezdzi sie na gazie..

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czyli mam rozumiec 1 wniosek: Omega B 2,0 16V nie nadaje sie do LPG 1, 2 i 3 generacji instalacji , tak?
  • #10
    palala
    Level 24  
    witam

    dałem przykład

    że czasami rzeczy nie są tak oczywiste

    niektóre kompy (elektrit ma racje) są "za mądre" i potrafią wykryć emulacje sondy lambda lub pokazują bład pośrednio związany z nią ...

    jeżeli chodzi o reset kompa - to zakładają przekaźnik odcinający zasilanie od kompa przez pewien czas po jeżdżeniu na gazie przed następnym uruchomieniem

    pozdrawiam
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    palala
    Level 24  
    heh, czyli zostaje kombinacja z emulatorem sondy i elementami RC ?? :]

    nie przerabiałem jeszcze takiego problemu - raczej zajmuje się 'paściami' których nikt u nas nie chce robić, ewentualnie znajomym (traktuje to jako dodatkowe zajęcie)


    pozdrawiam
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    jaceksu25
    Level 19  
    A jest taka opcja jak masa w emulatorze SL , to moze pomoc? wiem ze to daje sonde na mase tylko nie wiem jak zachowa sie ten silnik w takim przypadku..
  • #16
    ciempiel
    Level 12  
    Witam!
    Jezeli chodzi o sonde lambda w omedze to jest tam sonda 1V (H02S) z grzalka, 3 przewodowa.
    Zakres pracy od 0,1V do 0,9V.
    Sondy 5V sa produkcji Simens i stosowane w Volvo, BMW, VW.
    Pozdrawiam
  • #17
    jaceksu25
    Level 19  
    ciempiel wrote:
    Witam!
    Jezeli chodzi o sonde lambda w omedze to jest tam sonda 1V (H02S) z grzalka, 3 przewodowa.
    Zakres pracy od 0,1V do 0,9V.
    Sondy 5V sa produkcji Simens i stosowane w Volvo, BMW, VW.
    Pozdrawiam

    zawsze myslalem ze jest tam 5V

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z moich zrodel wyniaka, ze jest tam sonda 5V rezystancyjna...
  • #18
    Hugo333
    Level 15  
    Mam taki motor w vectrze i zainstalowana jest sonda 5V czteroprzewodowa. Prawdopodobie w omesi jest tak samo.

    Dodano po 5 [minuty]:

    czasami usterki są banalne - w pasku koledzy gazownicy nie dokręcili masy od strownika i raz działał na gazie raz nie, teraz w vectrze musiałem poprawić wszystkie połaczenia lutowane, koledzy gazownicy rzucili kilka glutów, nie mają pojęcia co to pewny lut (sprawa dotyczy jednego warsztatu, niewiem jak pozostałe).
  • #19
    ciempiel
    Level 12  
    Witam!
    Sprostowanie do mojej wypowiedzi dotyczacej sondy lambda:
    Faktycznie w silniku 2.0 16V (X20XEV) jest sonda 5V i 4 przewodowa, gdzie napiecie na biegu jalowym powinno plynnie sie zmieniac w granicach
    w omegach rok produkcji 1996-2000r od 0,6V do 4,9V
    w omegach rok prod. 1994-1996 od 0,4V do 3,85V

    Ja pomylilem silnik 2.0 8V (X20SE) tam jest jak napisalem post wczesniej.
    Przepraszam pozdrawiam
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    agilaaa
    Level 11  
    Witam.zgadzam sie z ta opinia. sam posiadam omege 2.0 16 V ecotec i nawetr nie mysle o zakladaniu instalcji poniewaz mialem juz kiedys auto na gazie i juz na drugi dzien załowałem tej "inwestycji". A jesli juz chcecie samochod na gaz to polecam do pzrerobienia mercedesu z tamtych lat z duzym silnikiem i na gazniku!!!! jesli w samochodzie sa komputery, katalizatory itp to lepiej jezdzijcie na benzynie. zachecam do refleksji!!!pozdrawiam
  • #22
    HZ10
    Level 14  
    guzik prawda sam jeżdze na gazie juz bodajrze 4 samochodem (w obecnym jest wtrysk) i jakoś nie ma problemów co do nauki głupot przez komputer samochodowy to można go wyeliminować w bardzo prosty sposób PODŁĄCZYĆ ZASILANIE PAMIECI KOMPUTERA PO STACYJCE
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    HZ10
    Level 14  
    gelo555 wrote:
    Bo masz starą Omegę w nowszych po odłączeniu aku nic się nie kasuje:D
    mam e46 a nie omege a pozatym musi sie kasować przecież dane są zapisane w pamięci ulotnej
  • #25
    User removed account
    User removed account