Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buderus Logano 115 - Ciepła woda BLA

18 Sie 2014 20:33 1848 14
  • Poziom 14  
    Nie startuje palnik na automatycznym ustawienie -chodzi o grzanie wody uzytkowej.
    Na ręcznym ustawieniu startuje.
    Podczas ustawienia automatycznego widoczna jest ikonka palnika ale ona sam nie startuje.
    Po dosc długim czasie ukazuje sie napis Ciepła woda BLA.

Piec używam tylko do podgrzewania wody -ustawiony jest na LATO .
    W czym problem?
  • Moderator - Systemy Grzewcze
    Sprawdź czy kocioł prawidłowo odczytuje temperaturę ciepłej wody.
    Możliwe, że uszkodzony jest czujnik temperatury.
  • Poziom 14  
    Pomierzyłem ten czujnik ciepłej wody:
    miałem nastawione na mierniku 2K i odczyt ,714 kiloma.

Ps.Dla mnie czujnik jest ok -moim zdaniem odczytuje prawidłowo.
    Ale nie mam takiego doświadczenia jak monter.
    Ok. tylko przy jakiej temperaturze czujnika był wykonany ten pomiar?

Powodem takiej sytuacji może być również uszkodzony termostat od pracy kotła do celów CWU
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Moim skromnym zdaniem należy skupić się na palniku.
    Z jakiejś przyczyny nie startuje chociaż jest zapotrzebowanie ( ikonka palnika).
    Czy mówiąc o ręcznym uruchomieniu myślisz o przycisku na automacie palnikowym?.

pozdrawiam
    Jeżeli automat daje sygnał do pracy palnika to palnik powinien pracować tak długo na ile zezwoli mu termostat.
    Termostatów jest trzy.
    STB - nadrzędny wszystkich i ten pomijamy bo palnik w ręcznym pracuje.
    CO - ten również jest OK jeżeli palnik pracuje w ręcznym.
    CWU - ten jest nie regulowany i uruchamiany tylko kiedy kocioł ma grzać CWU, jest również nadrzędnym termostatu od CO.