Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Atmel-ICE] [ATmega8A] - Napięcie zasilania źle odczytywane przez programator

Płacz Wagnera 26 Sie 2014 00:47 2403 10
  • #1 26 Sie 2014 00:47
    Płacz Wagnera
    Poziom 2  

Witam!
    Jestem początkujący w sprawach elektroniki i chciałbym zacząć przygodę także z mikrokontrolerami.
    Jako pierwszy programator kupiłem sobie Atmel-ICE PCBA. W zestawie jest jeszcze taśma. Do taśmy zmontowałem sobie przejściówkę z wyprowadzeniami interfejsu ISP.
    Przyjąłem, że złącze IDC zawiera standardowy układ pinów ISP, czyli patrząc na prawe gniazdo programatora (rozdział III user guide'a ze strony producenta (nie mogę dać linka, za mało postów)) górny pin z prawej to MOSI.
    ATmega8A jest podłączona na płytce stykowej do zasilania - L7805 z odpowiednią filtracją (daje 4,97V) Napięcie na obu szynach zasilających jest OK. Pamiętam o podłączeniu części analogowej uC.
    Używam oczywiście do zestawu Atmel Studio 6.2. Po podłączeniu wyprowadzeń programatora do uC (masy połączone, VTG programatora do VCC, pin reset do VCC przez rezystor 4K7, i odpowiednio sygnały) sprawdzam w zakładce Device Programming napięcie (Target voltage). Pojawia się komunikat: Read voltage 2.3V is outside selected device's operating range: 2.7 V to 5.5 V.
    Po zmianie rezystora przy pinie RESET na 3K3, odczytywane jest napięcie 2,9V, jednak przy odczytywaniu sygnatury otrzymuję: Unable to enter programming mode. Failed to enter programming mode. ispEnterProgMode: Error status received: Got 0xc0, expected 0x00 (Command has failed to execute on the tool)

Dlaczego Programator nie odczytuje napięcia równego 5V ? Proszę o pomoc w tej sprawie. Trudno samemu wszystko zauważyć i wymyślić :wink:

Pozdrawiam!

0 10
  • #3 26 Sie 2014 09:27
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie