Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S51 - Brak Iskry zgasł podczas jazdy

10 Wrz 2014 17:45 5376 11
  • Poziom 13  
    Witam Panów, prosił bym Was o pomoc. Jadąc Simsonem na biegu nagle zaczął tracić obroty, lecz po wciśnięciu sprzęgła było dobrze. Drugiego dnia zdarzyło się to raz a następnie usłyszałem to samo i zgasł. Po odkręceniu świecy nie było Iskry! Sprawdziłem cewkę WN pod akumulatorem i na dodatek kupiłem nową. Patrząc dalej nie ma iskry i nie wiem co może być przyczyną. Prosił bym o pomoc.

    PS Instalacja 6V
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 17  
    Cewka, patynki, kondensor, zwarcie do masy, świeca, fajka.
    Na marginesie moim zdaniem zadałeś bardzo "głupie" pytanie.
    Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 13  
    Przepraszam, nie miałem dostępu do internetu. Już opisuje wszystko, idąc po schemacie zacząłem od początku:
    -sprawdziłem cewkę butelkową (mam dwie),
    -sprawdziłem świecę oraz kabel i fajkę,
    -kondensator wymieniony,
    -sprawdziłem magneto,
    -wymieniłem platynki bo stan był krytyczny.
    Po zdjęciu iskrownika zobaczyłem taką sytuacje i nie wiem czy nic się nie oderwało.

    Simson S51 - Brak Iskry zgasł podczas jazdy Simson S51 - Brak Iskry zgasł podczas jazdy Simson S51 - Brak Iskry zgasł podczas jazdy
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Na cewce po lewej stronie na 1 zdjęciu jest odczep, jest tam przylutowany jakiś przewód bo wygląda jak by tam był urwany.
  • Poziom 24  
    No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny. W tym typie zapłonu w Simsonie cewka WN jest zasilana z cewki, którą masz pod kołem magnesowym. Poza tym po wymianie styków przerywacza przerwę na nim ustawiłeś dobrze?. Cewkę WN podłączyłeś dobrze?. Koło magnesowe dobrze wprowadziłeś na klin?
  • Poziom 42  
    cezars65 napisał:
    No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny.

    Co to za bezsensowne sposoby diagnozy podajesz???
    Nie wprowadzaj w błąd autora tematu i innych czytających ten wątek.
    damianoto Przerywacz jest ustawiony na max przerwę. Prawdopodobnie się nie zamyka i przez to nie ma iskry. Trzeba to sprawdzić. Ustaw minimalną przerwę i sprawdź czy iskra skacze z samego kabla WN na głowicę. Ma być min 8 mm!
    Czy przypadkiem nie ma zwarcia między kabel-oczkami na kondensatorze a masą?
    W kwestii sprawdzania samego iskrownika.
    Wystarczy przyłożyć konektor kabla brązowego wychodzącego z prądnicy na malutką odległość ok 0.5 mm od masy silnika. Obracając kołem magnesowym ręką tam i z powrotem wokół punktu zapłonu powinna się pojawić słyszalna (!) iskierka.
    Uwaga. Na konektorze kabla brązowego pojawia się dość wysokie (ok 200V) napięcxie i może przy opisanej wyżej próbie kopnąć gdy nie zachowamy ostrożności.
  • Poziom 24  
    Jack słuchaj...... Simson S51 z instalacją 6v nie ma iskrownika ...... , coś się tobie pomyliło z poczciwym komarem......, co znaczy że ,, ustaw przerwę minimalną"- Jack ,styki przerywacza maksymalnie rozwarte powinny mieś szczelinę o.35-045 mm, trzecia sprawa skąd wg. ciebie te napięcie 200volt???.Czy wg. ciebie tyle ma wytwarzać napięcia cewka zasilająca cewkę WN,skoro jej napięcie pracy to 6-7 v. Tak że nie zarzucaj mnie że piszę żle i nie obrażaj mnie ..........Powtarzam,ta znajdująca się na statorze pod kołem magnesowym cewka zasilająca która następnie zasila cewkę WN nie wytwarza napięcia 200v!!!
  • Poziom 42  
    cezars65 napisał:
    .Powtarzam,ta znajdująca się na statorze pod kołem magnesowym cewka zasilająca która następnie zasila cewkę WN nie wytwarza napięcia 200v!!!

    To sobie zrób próbę o której pisałem i trzymaj palcami konektor.
    Nie rozumiesz działania układu zapłonowego w Simsonie. Jest to zapłon iskrownikowy z rozdzielonymi cewkami.
    A pomiary napięć woltomierzem przy układach zapłonowych to zupełny bezsens!
    Wszelkie napięcia, nawet te bardzo wysokie, są króciutkimi (poniżej 1 ms) impulsami. Miernik uśrednia przez czas ok 0.5s więc pomiar pokaże jakieś miliwolty zamiast kilowoltów!
  • Poziom 24  
    Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ...... Na statorze pod kołem magnesowym są trzy cewki wytwarzające prąd zmienny : jedna zasila cewkę WN, druga ładuje akumulator , trzecia zasila żarówkę 25W reflektora przedniego..... jest przerywacz zapłonu i kondesator...... gdzie ty tam widzisz zapłon iskrownikowy . W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. Powtarzam; trzeba sprawdzić czy do uzwojenia pierwotnego cewki WN dochodzi zasilanie od tej cewki co jest na statorze.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    cezars65 napisał:
    W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora.

    W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez większość nazywaną cewką butelkową a od lat 80-tych pojawiło się AC-CDI.
    Moc prądnicy, a przez to żarówki przedniej była zwiększana dzięki "mocniejszym" magnesom koła magnesowego i większym przekrojom rdzeni cewek. Ostatnie produkowane Simsony miały już prądnicę jak w we współczesnych skuterach. Różnych firm z resztą.
    cezars65 napisał:
    Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ......

    Dalej nie rozumiesz. Zapłon iskrownikowy jest pewną ideą. Sposoby wykonania i szczegóły są różne. Chodzi o ŹRÓDŁO prądu płynącego przez przerywacz zapłonu. Jeżeli jest to źródło AC, to mamy zapłon iskrownikowy. Gdy źródło jest DC mamy bateryjny.
  • Poziom 13  
    Panowie rozwiązując wszystkie pytania.
    1. Sprawdziłem cewkę butelkową i napięcie do niej bo go nie ma.
    2. Kontynuując Simson ma iskrownik i to jest jego zdjęcie.
    I mam pytanie bardziej do przewodów czy one mogły podczas jazdy się odlutować? Jest to możliwe, ale czy to napewno.
    Oglądałem dziś w motozbycie że te kable powinny być przylutowane!! Co ostatecznie pokazało mi co prawdopodobnie jest brakiem iskry. Kable na wymiar pasują do swych cewek. Więcy chyba to było powodem. Jutro zaciekawionym napisze efekt prac.
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Iskra powróciła!! Dziękuje aktywnym za pomoc. Powodzenia :)