Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 126p gaznik z elektrozaworem

29 Kwi 2005 22:48 9066 11
  • Poziom 18  
    mam takie pytanie jak mam podlączyc elektrozawur w gazniku nowego typu malaczka?wczesniej mialem zwykly z dyszą wolnych ale wpadl mi wlasnie taki i niema instalacji,narazie podlączylem na stale ze dziala nawet po wylączeniu zaplonu ale chce go podlaczyc tak jak powinno byc.Prosil bym o jakies dokumetacje elektyczne,linka,i jeszcze o podaniu roku wprowadzenia takiego gazniczka?jak ktos sie orietuje:)
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 14  
    ten elektrozawór jest też nazywany oszczędzaczem paliwa. ma on za zadanie w chwili odcięcia zapłonu (wyłączenia stacyjki) odciąć paliwo od dyszy wolnych obrotów czyli silnik nie ciągnie paliawa mimo że jeszcze ma obroty i nie ma samozapłonu. Podłączenie pod cewkę zapłonową będzie chyba najbliższe.
  • Poziom 15  
    W oryginalnej instalacji elektozawór nie jest podłączany pod cewkę ,bo jeżeli jest zastosowana cewka 9V dwubiegunowa przez przewód oporowy ,to może elektrozawór będzie głupiał.
  • Poziom 18  
    wiec ja mam elektroniczna cewke nie ta okrąglą wiec gdzies tam mam to wpiąc?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 29  
    Witam
    W lewym rogu komory silnika, za wentylatorem jest połączenie pomarańczowego przewodu z niebieskim - oporowym - idącym do cewki zpłonowej. Podłącz się w tym miejscu, tylko przez dodatkowy bezpiecznik, taki jak do szyby ogrzewanej.
    Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Te elektrozawory sa beznadziejne i napewno wiecej problemow z nim niz korzysci. Przy momentalnym wcisaniu pedalu gazu z wolnych obrotow zanim sygnal do dyszy dostanie to silnik niezle przymuli a nawet potrafi zgasnac, a do tego silnik nierowno pracuje na wolnych obrotach. Ten wynalazek moze dobrze juz w miare dziala w elegancie. Ale zawsze mozesz sprobowac ja zamontowac najwyzej jak nie spelni twoich przypuszczen co do tego urzadzenia to ja wyrzucisz i wkrecisz zwykla dysze.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    raczej umnie gaznik z elektrozaworem chodzi idealnie a nastepne spytam sie czy mago wkrecic zwyklą dysze bo chyba takich niema do gazników z elektrozaworem?jest poprostu inny gwint
  • Poziom 15  
    Cytat:
    Przy momentalnym wcisaniu pedalu gazu z wolnych obrotow zanim sygnal do dyszy dostanie to silnik niezle przymuli a nawet potrafi zgasnac

    ale przecież ten zawór jest on-line pod napięciem podczas pracy silnika, to nie jest zawór regulacyjny tylko odcinający paliwo po wyłączeniu zapłonu - tak mi się wydaje. Trzeba go podłaczyć tak jak kolega "enauto" napisał.
  • Poziom 22  
    witam co do mulenia samochodu niby przez elektrozawór to jest bzdrura jeżeli Ci muli samochód to pożądnie gaxnik przeczyść i dobrze ustaw, co do zwykłej dyszy zamiast elektrozaworu to sa takie z takim samym gwintem jak elektrozawór ale ja bym załozył elektro zawór ludzie nie cofajcie sie do tyłu trzeba iść do przodu po to ktos go wymyślił żeby go stosować a jeżlei ktos nie umie ustawic gaźnika to mówi takie głupoty że muli i gaśnie totalna bzdura!!!!!
    Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    pawelsiara74 napisał:
    witam co do mulenia samochodu niby przez elektrozawór to jest bzdrura jeżeli Ci muli samochód to pożądnie gaxnik przeczyść i dobrze ustaw, co do zwykłej dyszy zamiast elektrozaworu to sa takie z takim samym gwintem jak elektrozawór ale ja bym załozył elektro zawór ludzie nie cofajcie się do tyłu trzeba iść do przodu po to ktos go wymyślił żeby go stosować a jeżlei ktos nie umie ustawic gaźnika to mówi takie głupoty że muli i gaśnie totalna bzdura!!!!!
    Pozdrawiam


    Skoro taki z ciebie spec to wytlumacz mi dlaczego uciecie bolca w dyszy elektromagnetycznej pomogla i wszystkie problemy zniknely. Dodam ze gaznik nie byl wymieniany ani czyszczony, pomoglo tylko uciecie.
    Co do cofania wstecz to sie zgadzam ale nie wszystkie wynalazki dobrze sa ze soba dobierane i pozniej dzialaja tak jak bysmy sobie tego zyczyli.
    Jeszcze jedno, ostatnio gosc zrobil to samo we fiacie 125p z silnikiem poldka i tez mu lepiej auto chodzi a gdybyc wiedzial co on juz nie robil z tym silnikiem i gdzie juz nie byl.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    SławekJ: czy my mówimy o tym samym elektrozaworze. W maluchu jest to wkręcone zamiast dyszy wolnych obrotów i jest pod napięciem cały czas podczas pracy silnika. Ma za zadanie zabezpieczyć silnik przed samozapłonami po wyłaczeniu stacyjki, do czego maluch ma skłonności, szczególnie w ciepłe dni. Ten elektrozawór jest chyba zamienny ze zwykłą dyszą.
    W elegancie był system zapłonu z cc 700 ze wszystkimi tymi czujnikami i sprawiał on czasem trudności.
    Ps. "Co do cofania wstecz..." A udało ci się kiedyś cofnąć do przodu lub w bok??? ;)
  • Poziom 22  
    witam nie wiem jak tam było ale ma moje oko to był elektrozawór padniety, miałem kilka takich przypadków że jak się zagrzał a czasem nawet jak był zimny poprostu się nie otwierał, i najprawdopodobnije to było przyczyna ponieważ po odcięciu bolca poprostu był cał czas otwarty, jeżeli był by dobry i dochodziło do niego cały czas napięcie to powinien być twarty tak samo jak po odcięciu bolca, jeszcze mogła byc przyczyna spadku napięcia!!! jeżeli mu brakowało prądu to też mugł się zamykać, osobiście tez tak kiedyś miałem ze jak założyłem zwykłą dysze zamiast elektrodyszy to samochód dobrze chodził i też niejeden mi mówił że to wina elektrozaworu a okazało się że że szczotki padly i ładowanie było słabe a szczególnie jak zaświeciłem śwaitła to samochód lubiał gasnąć wymieniłem szczotki i wszystkie objawy znikneły, miałem tez kiedyś u gościa przypadek że na elektrozaworze odlutował się kabelek jest tak taki do masy przylutowany u gościa się odlutował i nawet tego nie było widać zabardzo dopiero po zmierzeniu miernikiem okazao sie jest tam zimny lut i raz stykał a raz nie no po zalutowaniu wszystko juz było w normie.
    A jeszcze coś takieg dodam taka małą ciekawostkę jak sparwdzić czy w maluchu jest zatkany gaźnik jeżeli samochód chodzi na wolnych obrotac i dodajemy mu gazu do spodu odrazu i samochód sie dławi to odkręcamy o pół obrotu ten elektrozawór chyba że ktoś ma zwykłą dysze wkręcona no i jak po odkręceniu wchodzi na obroty lepiej to znaczy że trzeba przeczyścić dobrze gaźnik i go ustawić.
    Pozdrawiam