logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Żarówki halogenowe 50V żarzą się po włączeniu - co może być przyczyną?

monikait 30 Wrz 2014 15:20 1848 8
REKLAMA
  • #1 14003628
    monikait
    Poziom 2  
    Witam!

Z góry przepraszam za tak łopatologiczny język, nie znam się na tematach elektryki, stąd post i prośba o pomoc.
    Ostatnio po włączeniu światła w kuchni, które obejmuje sufit podwieszany - 5 żarówek halogenowych 50V, wszystkie, zgasły co wiązało się również z wybiciem korka, po ponownym jego załączeniu, niestety paliła już tylko jedna. Będąc przekonana o nieużyteczności pozostałych żarówek zakupiłam zestaw nowych. Po ich założeniu i włączeniu włącznika, żarówki się żarzą, tak jak by "zabrakło im prądu" do uzyskania pełnej mocy. Zastanawiam się w czym tkwi problem, czy zakupić żarówki o większej mocy? lub co wywołało takie spięcie że nagle poszły wszystkie halogeny i wybiło korek.

Będę wdzięczna za odpowiedzi.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 14003668
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #3 14003679
    ToJestNick
    Poziom 31  
    Ocena: 555
    Jak widać, pisze to koleżanka więc może mieć problem z posługiwaniem się oznaczeniami, zapewne chodziło jej o Waty :)
  • #4 14003718
    monikait
    Poziom 2  
    Przepraszam za błędną wartość: Diall 230V

Dodano po 3 [minuty]:

ToJestNick -> dokładnie jak piszesz, pomyliłam oznaczenia :P lecz w odpowiedzi już poprawione :) Powiedz mi proszę czy w takiej sytuacji jestem skazana na Elektryka? Jeżeli tak to ile powinien wziąć bym nie przepłaciła?
  • #5 14003765
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #6 14003962
    robokop
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 6342