Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 16v XSI różne kolory przewodów czujnika temperatury powietrza

pablogg 03 Oct 2014 03:32 12783 5
  • #1
    pablogg
    Level 2  
    Dzień Dobry Szanownym Forumowiczom,

    Mam kłopot z różnymi kolorami kabli. W skrócie: oryginalna wtyczka była połączona z przewodami czerwonym i szarym.(na zdjęciu poniżej owal nr 1). Wtyczka normalnie byłaby wpięta do czujnika temp. powietrza IATS0401, ten jednak był połamany - mechanik, który usuwał ślady teraz oczywistej mi - stłuczki, podłączył inny czujnik temp., metalowy, być może od VW i ukrył go sprytnie pod rurą prowadzącą powietrze z filtra do przepustnicy w pobliżu kolektora ssącego. I tak jeździłem 5 lat. Połamany oryg. czujnik był włożony na swoje miejsce, tyle że nie podłączony.Ja nawet nie wiedziałem, że to jest właśnie CZUJNIK-myślałem, że To gniazdo do czujnika, który jest w środku, w przepustnicy :) Dopiero potem odkryłem "fałwejowski" czujnik zaplątany gdzieś tam... eejit... To Jedyne nie podpięte "gniazdo" nie dawało mi spokoju... któregoś razu chwyciłem to 2-pinowe "gniazdo" w dwa palce....i wyjąłem je po prostu z przepustnicy...poszperałem w ebay i wszystko stało się jasne.:) Wow, czujniki teraz robi sie plastikowe...Oczywiście fura pali dużo...15 l w mieście...w trasie...chwilowy nawet 5.5 l pokazywał z lekkiej górki :) 9 będzie uczciwie...a jak mu deptałem to i 30 pokazywał...

    ...kontrolka silnika od dłuższego czasu nie gaśnie...a jak zgaśnie to od razu się zapala...

    Niedawno na allegro znalazłem taki właśnie czujnik, wczoraj go dostałem. Pełen ekscytacji i nadziei że konie odżyją...jako że peżocina ledwo zipie...ostrożnie go zamontowałem. No i gdy chciałem wymontować VW-jowski okazało się że ten się urwał razem z wtyczką :/

    Zjeździłem wszystkie złomy w mieście i w końcu znalazłem wtyczkę niezupełnie do mojego Peugeota ale prawie. Łatwo ją było dopasować...

    I tu wracam do meritum...ufff!!

    WTYCZKA MA FIOLETOWY I CZARNY KOLOR KABLI, A OD STRONY SAMOCHODU PO WTYCZCE ZOSTAŁ CZERWONY I BRUDNO-BIAŁY(SZARY)

    Wiem, że to lamerskie pytanie...ale wolałbym mieć pewność, że nie wywołuję ew. błędów....i tak już 0202 0203 i nowy 0204 torque mi pokazuje...

    Z drugiej strony po zamontowaniu nowego sensora, kontrolka silnika zgasła na długo...kilkanaście zapłonów silnika, ok dwa dni. BEZ PODŁĄCZANIA...czyli, ze lewe powietrze ją m.in. zapaliło? albo jego brak ją zgasił? Any ways nie to był topic...

    Proszę o pomoc z tymi kolorami...:)

    dziękuję
    Pablo

    Peugeot 307 2.0 16v XSI różne kolory przewodów czujnika temperatury powietrza
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mistrzu, wszystko mylisz. Podłącz zgodnie ze schematem. A ten od Audi to zostaw w spokoju. Nie podałeś kodu silnika i daty produkcji auta. Pewnie masz starszą wersję z dwoma oddzielnymi czujnikami. Jedna kostka na trzy piny i jedna na dwa. Ten dwupinowy, jakbyś nie podłączył będzie działał. Nie ma znaczenia. To termistor między masą a ECU.
  • #3
    pablogg
    Level 2  
    Dzięki za reply
    CRFNC to wystarczy za kod czy cały vin trzeba rok 2002 anglik

    Nie mam schematu, a ta czarna wtyczka ktora jest wpięta w termistor nie jest od peugeota...facet na szrocie na renault zareagował i poszedł szukać, wrócił z czarnym plugiem, który od wewnątrz miał fioletowe 2 pinowe gniazdo prawie dokładnie pasujące. Musiałem tylko zrobic 2mm rowek w tej wtyczce na dole(umownie) i pieknie weszła. Clip tez elegancko pasuje. Z pluga sterczały 2 kable: czarny i fioletowy. Wszystko zalane w kauczuku chyba.Ten kauczuk musiałem obkroić dookoła ok.5mm, bo wtyka była za duża...Cały kauczuk zszedł..Na fotce widać że przewody są bardzo blisko metalowego osprzętu obok ...

    czujnik audi - jak mówisz, w czasie jazdy się urwał razem z oryginalną wtyczką i ich nie ma. wypadły dołem. Został tylko czerwony przewód i szary przewód po nich. Mam nową-starą wtyczkę, mam oryginalny używany termistor, wszystko 99% tak jak ma być tylko kable mają rózne kolory..

    inaczej - czy moge dużo szkód narobic jak ja podłączę odwrotnie i czy to sie jakos objawia..

    i czemu zostawiac audi w spokoju (hipotetycznie) skoro mam prawidłowy termistor?

    dzięki pablo

    ediT:

    Nie doczytałem piszesz jakby nie podłaczyc bedzie działac -znaczy obojętnie jak te kable...zrozumiałem ze gdyby wogole nie podłączać to i tak działa...jak go włożyłem na swoje miejsce zgasła kontrolka silnika na dłuższą chwile

    dzieki
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Z mojego schematu wynika, że nie ma znaczenia, jak piny podłączy. Czujnik dwu pinowy. Oba piny trafiają do ECU, odpowiednio YE4 i YD4. Sterownik już sobie z tym poradzi, podciągając jeden do masy. ;)
  • #6
    pablogg
    Level 2  
    Ok połączyłem te przewody na chybił trafił...najpierw czarny z szarym, i fioletowy z z czerwonym. Odpaliłem i kontrolka silnika została wł. kilka mocnych rundek, pare razy zapłon silnika i nic kontrolka świeci...miałem ogólnie wrażenie że coś jednak ciągle zamula szczegolnie na dole. Zjechałem, i zamieniłem przewody odpaliłem - kontrolka włączona ale od razu wyczułem ze nie zdławił się tak jak normalnie ostatnio...Zrobiłem pare rundek..o wiele lepiej gładziej nawet ciszej .zgasiłem go odpaliłewm i kontrolka zgasła :)

    Wnoszę więc że ma znaczenie jak te przewody czy bieguny idą..

    Naprawdę wstawiłem mu dobrze.do odcinania zapłonu na 1 i do odcięcia na 2...na 3 do konca już nie było miejsca :) ale jest dużo lepiej...nigdy tak nie było w sumie :)

    Wiszące nad kolektorem miedziane czujniki to nie jest dobre rozwiązanie...

    Dzięki za pomoc wszystkim ...

    Ciekaw jestem czy ta kontorlka wskoczy znowu, jako że błędy 0202 0203 0204 przy pierwszym połączeniu wyświetlał dalej a nie sprawdzilem ich po poprawnym połączeniu...