Dzień Dobry Szanownym Forumowiczom,
Mam kłopot z różnymi kolorami kabli. W skrócie: oryginalna wtyczka była połączona z przewodami czerwonym i szarym.(na zdjęciu poniżej owal nr 1). Wtyczka normalnie byłaby wpięta do czujnika temp. powietrza IATS0401, ten jednak był połamany - mechanik, który usuwał ślady teraz oczywistej mi - stłuczki, podłączył inny czujnik temp., metalowy, być może od VW i ukrył go sprytnie pod rurą prowadzącą powietrze z filtra do przepustnicy w pobliżu kolektora ssącego. I tak jeździłem 5 lat. Połamany oryg. czujnik był włożony na swoje miejsce, tyle że nie podłączony.Ja nawet nie wiedziałem, że to jest właśnie CZUJNIK-myślałem, że To gniazdo do czujnika, który jest w środku, w przepustnicy
Dopiero potem odkryłem "fałwejowski" czujnik zaplątany gdzieś tam... eejit... To Jedyne nie podpięte "gniazdo" nie dawało mi spokoju... któregoś razu chwyciłem to 2-pinowe "gniazdo" w dwa palce....i wyjąłem je po prostu z przepustnicy...poszperałem w ebay i wszystko stało się jasne.
Wow, czujniki teraz robi sie plastikowe...Oczywiście fura pali dużo...15 l w mieście...w trasie...chwilowy nawet 5.5 l pokazywał z lekkiej górki
9 będzie uczciwie...a jak mu deptałem to i 30 pokazywał...
...kontrolka silnika od dłuższego czasu nie gaśnie...a jak zgaśnie to od razu się zapala...
Niedawno na allegro znalazłem taki właśnie czujnik, wczoraj go dostałem. Pełen ekscytacji i nadziei że konie odżyją...jako że peżocina ledwo zipie...ostrożnie go zamontowałem. No i gdy chciałem wymontować VW-jowski okazało się że ten się urwał razem z wtyczką :/
Zjeździłem wszystkie złomy w mieście i w końcu znalazłem wtyczkę niezupełnie do mojego Peugeota ale prawie. Łatwo ją było dopasować...
I tu wracam do meritum...ufff!!
WTYCZKA MA FIOLETOWY I CZARNY KOLOR KABLI, A OD STRONY SAMOCHODU PO WTYCZCE ZOSTAŁ CZERWONY I BRUDNO-BIAŁY(SZARY)
Wiem, że to lamerskie pytanie...ale wolałbym mieć pewność, że nie wywołuję ew. błędów....i tak już 0202 0203 i nowy 0204 torque mi pokazuje...
Z drugiej strony po zamontowaniu nowego sensora, kontrolka silnika zgasła na długo...kilkanaście zapłonów silnika, ok dwa dni. BEZ PODŁĄCZANIA...czyli, ze lewe powietrze ją m.in. zapaliło? albo jego brak ją zgasił? Any ways nie to był topic...
Proszę o pomoc z tymi kolorami...
dziękuję
Pablo

Mam kłopot z różnymi kolorami kabli. W skrócie: oryginalna wtyczka była połączona z przewodami czerwonym i szarym.(na zdjęciu poniżej owal nr 1). Wtyczka normalnie byłaby wpięta do czujnika temp. powietrza IATS0401, ten jednak był połamany - mechanik, który usuwał ślady teraz oczywistej mi - stłuczki, podłączył inny czujnik temp., metalowy, być może od VW i ukrył go sprytnie pod rurą prowadzącą powietrze z filtra do przepustnicy w pobliżu kolektora ssącego. I tak jeździłem 5 lat. Połamany oryg. czujnik był włożony na swoje miejsce, tyle że nie podłączony.Ja nawet nie wiedziałem, że to jest właśnie CZUJNIK-myślałem, że To gniazdo do czujnika, który jest w środku, w przepustnicy



...kontrolka silnika od dłuższego czasu nie gaśnie...a jak zgaśnie to od razu się zapala...
Niedawno na allegro znalazłem taki właśnie czujnik, wczoraj go dostałem. Pełen ekscytacji i nadziei że konie odżyją...jako że peżocina ledwo zipie...ostrożnie go zamontowałem. No i gdy chciałem wymontować VW-jowski okazało się że ten się urwał razem z wtyczką :/
Zjeździłem wszystkie złomy w mieście i w końcu znalazłem wtyczkę niezupełnie do mojego Peugeota ale prawie. Łatwo ją było dopasować...
I tu wracam do meritum...ufff!!
WTYCZKA MA FIOLETOWY I CZARNY KOLOR KABLI, A OD STRONY SAMOCHODU PO WTYCZCE ZOSTAŁ CZERWONY I BRUDNO-BIAŁY(SZARY)
Wiem, że to lamerskie pytanie...ale wolałbym mieć pewność, że nie wywołuję ew. błędów....i tak już 0202 0203 i nowy 0204 torque mi pokazuje...
Z drugiej strony po zamontowaniu nowego sensora, kontrolka silnika zgasła na długo...kilkanaście zapłonów silnika, ok dwa dni. BEZ PODŁĄCZANIA...czyli, ze lewe powietrze ją m.in. zapaliło? albo jego brak ją zgasił? Any ways nie to był topic...
Proszę o pomoc z tymi kolorami...

dziękuję
Pablo
