Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Meriva 2003 - Wymiana sterownika wspomagania

ARTEMIAN 06 Oct 2014 19:27 13758 10
  • #1
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Mam problem raz wspomaganie działało a jak się zrobiło zimniej nie.Zakupiłem na znanym portalu używkę i po wymianie po odpaleniu znika kontrolka eps i po ruszeniu kierownicą się zapala kierownica ostro drgnie i brak wspomagania.
    Błąd C1518 8 błąd montażu mechanicznego .Co może być uszkodzone wspomaganie czy jakaś kalibracja posiadam opco są w menu trzy kalibracje ale nic nie dają ?
    Próbowałem na 2 różnych sterownikach Pytanie czy to trzeba jakoś przyuczyć ?
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Wymieniłeś sam sterownik czy całe wspomaganie na kolumnie kierowniczej?
  • #4
    autoas
    Level 42  
    Jeśli wymieniłeś tylko to na zdjęciu, to uszkodzony element dalej jest w samochodzie.....
    Czy komputer widzi kąt skrętu?
  • #5
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Nie jest uszkodzony bo jak wsadzam z powrotem stary sterownik i podgrzewam suszarką radiator wszystko chodzi ok czyli uszkodzony jest na pewno sterownik.
  • #6
    Pfemek
    Level 23  
    Wspomaganie, które kupiłeś może być z anglika. Podłącz je bez łączenia mechanicznego z wałkiem w kolumnie i zobacz czy silnik w takim wypadku ruszy. Jeżeli tak to sprawdź czy zgadza się wtedy kierunek obrotu...
  • #7
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Bingo trafiłeś kręci się w drugą stronę -teraz pytanie czy da się z tym coś zrobić czy wystarczy przełożyć silniki czy to sterownik tym reguluje i zero tematu ?
  • #8
    Pfemek
    Level 23  
    Jest na to sposób. Albo zmiana flasha w sterowniku albo zabawa z czujnikiem skrętu. Trzeba pozamieniać kilka przewodów. Czujnik to w uproszczeniu dwa potencjometry. Trzeba je przełączyć tak aby sygnał z nich był dokładnie odwrotny. Znajdź sobie schemat tego wspomagania (tylko taki w którym czujnik jest rozrysowany wewnątrz) i do dzieła...
  • #9
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Dobra a jak by wstawił z anglika czujnik skrętu powinno działać ?
  • Helpful post
    #10
    Pfemek
    Level 23  
    Raczej nic to nie da. Różnica między LHD i RHD jest taka, że silnik umieszczony jest po drugiej stronie przekładni co siłą rzeczy wymusza zmianę kierunku obrotu silnika. Sam czujnik jest bezpośrednio na kolumnie kierowniczej i jego działanie jest takie samo dla obu przypadków...
  • #11
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Niestety nigdzie nie mogę znaleć schematu.Nie kombinowałem zamówiłem sterownik europejski wszystko ok.Dla Pfemek podziękowania bo on wyjaśnił temat.