Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 97r - Wspomaganie kierownicy działa tylko na zimnym silniku.

07 Paź 2014 15:49 10887 16
  • Poziom 10  
    Witam, czytałem sporo tematów na ten temat i mogę tyle powiedzieć:
    -pompa ma z 7-8 miesięcy,
    -chłodnica wspomagania w kształcie U jest,
    -płyn zielono wodnisty jest,
    -wycieku z wężyków nie znalazłem,
    -płyn w zbiorniczku wygląda jak gejzer i wylatuje troszeczkę poza zbiorniczek,
    -paski są dobrze naciągnięte,
    -nie działa na postoju przy niskich obrotach,
    -przy maksymalnym skręcie i dodaniu gazu piszczy,

    Auto kupiłem niedawno, pompa była wymieniana w lutym 2014r. za ~400zł, tyle na fakturze napisane, znalazłem świstek. Sprzedający mówił że pompę niedawno wymienił i niby że tak to chodzi w audikach :P (ale coś mu nie wierzyłem).

    Moje pytanie odnośnie tego tematu " https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7200769#7200769 ". Gdzie jest główny przewód do maglownicy i co on tam dokładnie wymienił, napisał na samym dole.

    Warto wymienić olej bo mam 2l czerwonego ( nieważne że ma być zielony)?
    Kolega-mechanik polecił mi żebym wylał olej ze zbiorniczka (np. do butelki) i dolał czerwony (choć jego zdaniem ten co jest jest dobry) i od pompy odczepił wąż powrotny dzięki czemu resztki płynu zostaną wyplute przez pompę, i otóż to który przewód jest powrotny, a który zasysa płyn do pompy?

    Czy da się sprawdzić układ czy nie jest zapowietrzony?

    czy da się sprawdzić czy maglownica jest dobra?

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • Poziom 39  
    Układ odpowietrza się sam, możesz przepłukać olejem dedykowanym. Główny przewód, jak to zostało nazwane w tamtym temacie, to przewód wysokociśnieniowy łączący pompę z przekładnią kierowniczą. Przewód ten, posiada w środku, dławik eliminujący pulsację ciśnienia. Pompę, kontrolujemy pod kątem wysokiego ciśnienia, dane na tabliczce znamionowej (90-120 bar) zamykając chwilowo odpływ. Sprawdzenie rozdzielacza, nawet w warunkach warsztatowych, jest dosyć skomplikowane. Możesz sprawdzić jeszcze zawór bezp. w pompie, czasami zawiesza się na brudzie i pompa nie osiąga odp. ciś.
  • Poziom 10  
    Dzięki, jak dla mnie to trochę zbyt fachowo opisane. Będę miał jeszcze trochę głupich pytań jak np.:
    -Gdzie znajduje się ten zawór bezpieczeństwa w pompie i czy jakoś się go czyści?
    -Jak mam "przepłukać olejem dedykowanym", w sensie rozkręcić i przeczyścić benzyną czy czymś?
  • Poziom 11  
    Skoro masz tam zielony to spotkałem się z przypadkiem, że gościu dolał R3 do wspomagania bo kolor był ten sam. Auto niedawno kupiłeś to lepiej zmień ten olej.
  • Poziom 10  
    Wymieniłem olej, tamten był ciemno-zielony (bardzo ciemno). Na zimnym silnkiu tak jak pisałem wcześniej chodziło dobrze, poczekałem aż się zagrzał no i znowu, jest opór ale może "tyci tyci" lepiej niż wcześniej. Zgasiłem (cały czas miałem otwarty zbiornik z olejem do wspomagania) i zobaczyłem w zbiorniku, że jest pełno bąbelków (piana), zaczekałem jak zniknął (około 5 min.) i odpaliłem ponownie i było lepiej, jednakże nie tak jak na zimnym silniku.

    Miałem inne auto Renault Megane, i w tamtym jak nie było oleju to wyło zgrzytało, że brak oleju, tutaj podobnie ale tylko w skrajnych (maksymalnym) skręcie kierownicą.

    Audi A4 97r - Wspomaganie kierownicy działa tylko na zimnym silniku.
  • Poziom 39  
    Przewód wysokiego ciśnienia jest wkręcony jakby w nakrętkę, wykręć przewód i króciec to jest zawór.
  • Poziom 10  
    To które zdjęcie z tych dwóch przedstawia zawór bezpieczeństwa?
    Audi A4 97r - Wspomaganie kierownicy działa tylko na zimnym silniku. Audi A4 97r - Wspomaganie kierownicy działa tylko na zimnym silniku.
  • Poziom 39  
    Drugie, wykręcasz śrubę mocującą przewód i pod nią masz zawór.
  • Poziom 10  
    Ten zawór ani drgnie, po WD40 też nic. Zawiozę do mechanika zobaczymy co powie.
    Dzięki za pomoc.

    Odnośnie temperatury oleju, to jest ciepły, mogę go palcem dotykać, czyli raczej 80 stopni nie ma.

    PS Zauważyłem że olej się pieni.
  • Poziom 27  
    EasyMan3 napisał:
    Zauważyłem że olej się pieni


    Podczas pierwszych chwil po wymianie płynu będzie się pienił - bo się odpowietrza. Lecz potem już nie powinien.
  • Poziom 10  
    Jednak układ był zapowietrzony (gdzieś powietrza dostawał), ponieważ przeczyściłem wszystko benzyną, wymieniłem/poprawiłem zaciski na wężach, oraz zalałem je silikonem (czerwonym), również przeczyściłem zbiorniczek z płynem wspomagania, sitko było źle założone( po złej stronie) poprawiłem. Zalałem jeszcze raz nowym płynem, na podniesionym aucie i zaczęło działać, a gejzer ze zbiorniczka znikł.

    Zobaczę jeszcze jak się będzie sprawował, ale na tę chwile dobrze.

    Dzięki za pomoc.
  • Poziom 10  
    No możliwe, bo niecały tydzień minął i znowu, gejzer w zbiorniczku znikome wspomaganie i sitko wywalone na odwrót, bo jest na wcisk.
  • Poziom 18  
    Wg mnie twoja maglownica się skończyła. Skoro masz gejzer w zbiorniczku to oznacza ,że rozdzielacz w maglownicy nie trzyma już i puszcza płyn. Na chwile może pomóc gesty płyn.
  • Poziom 18  
    Miałem kilka takich przypadków w tym swój. Zwiększenie wydajności pompy poprzez jej wymianę, usunięcie wszelkiego rodzaju zwężek tylko chwilowo rozwiązuje problem.