Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 AFN - Cofa paliwo po nocy

nico851 15 Paź 2014 19:47 24552 71
  • #1 15 Paź 2014 19:47
    nico851
    Poziom 13  

    Witam. Mam problem w passacie b5 1,9 TDI AFN. Po nocy nie chcę zapalić długo trzeba kręcić aż załapie, przepuszczam że cofa ropę, pytanie czy ten oto zawór odpowiadał by za to że cofa się paliwo? Zaznaczę że świecę grzeją vag nie pokazuję nic, filtr paliwa nowy, od paru dni zaczęło się takie ciężkie palenie po nocy wcześniej było ok. Dodam jeszcze że postawiłem samochód tyłem podniesionym na noc i rano zapalił na dotyk.

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Paź 2014 20:18
    gebels1973
    Poziom 15  

    Zacznij od sprawdzenia szczelności układu paliwowego. Często przewody na przelewach są winne.

    0
  • #3 15 Paź 2014 20:33
    bearq
    Poziom 36  

    Ja nigdy się z takim zaworem zwrotnym nie spotkałem w pasku, ale problem na 100% będzie leżał w zaworku. Zamiast szukać oryginału (który jest drogi) przetnij przewód i wstaw zaworek (koszt w sklepie około 10zł) i będzie spokój.

    1
  • #4 15 Paź 2014 21:00
    młodyelektronik3
    Poziom 7  

    Powiem tak pasat B5 1,9tdi pompo-wtrysk czy wtrysk (rodzaj silnika)napisz szerzej co i jak
    znam się na pasatach B5 dieslach mogę pomóc

    Dodano po 27 [minuty]:

    Czy to je szybko złączka?

    3
  • #5 15 Paź 2014 21:32
    dizba
    Poziom 29  

    nico851 napisał:
    czy ten oto zawór odpowiadał by za to że cofa się paliwo?

    Nie. To jest regulator ciśnienia wewnętrznego w pompie wtryskowej.

    3
  • #6 15 Paź 2014 21:46
    Alfred_92
    Poziom 32  

    młodyelektronik3 napisał:
    powiem tak pasat B5 1,9tdi pompo-wtrysk czy wtrysk (rodzaj silnika)napisz szerzej co i jak
    znam się na pasatach B5 dizlach mogę pomuc

    Dodano po 27 [minuty]:

    czy to je szybko złączka?

    Ale z ortografią chyba Tobie by się przydała pomoc, którą defacto elektroda daje w postaci przycisku pisownia. Skoro autor napisał że to AFN więc dla znawcy passata b5 w TDI powinno być jasne że to pompa rotacyjna.
    Ja szukał bym usterki w przewodach paliwowych jak wspomnieli wyżej przedmówcy

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #7 16 Paź 2014 18:46
    nico851
    Poziom 13  

    Przewody paliwowe sprawdziłem wszystkie w komorze silnika i są naprawdę w stanie idealnym, dokładnie dlatego na pisałem AFN dla jasności, ten zawór jest wkręcony w pompę zaraz przed osłoną rozrządu po lewej stronie koło nastawnika to tak dla tych którzy pytali gdzie ten zawór... Fakt jest to zawór regulacji ciśnienia ale z tego co się orientuję służy jeszcze jako zawór zwrotny dlatego zapytałem dla potwierdzenia. A nie chcę paskudzić węży zwykłymi zaworkami ponieważ jak ktoś wspomniał na forum jest to "maskowanie usterki a nie naprawa" i z tym się zgadzam dlatego chcę wymienić część która jest winna. Dodam jeszcze że ten zawór oryginalny boscha kosztuje 80zł także to nie majątek. O ile to przez ten zawór:)

    1
  • #8 16 Paź 2014 19:38
    nico851
    Poziom 13  

    To dla czego się tak stało że od paru dni mi cofa ropę jakaś przyczyna tego musi być. Coś jest nie tak skoro się tak dzieję, a przecinanie oryginalnego węża i wstawianie zaworka to dla mnie nie jest naprawa. A na filtrze owszem też jest zaworek zwrotny ale chcę zacząć od tego, i dla tego pytam.

    0
  • #9 16 Paź 2014 20:18
    coperfild
    Poziom 33  

    Kolego spróbuj z rana odpalić z odłączonym czujnikiem temperatury , może to nie wina paliwa.

    0
  • #10 16 Paź 2014 20:24
    gebels1973
    Poziom 15  

    nico851 napisał:
    jakaś przyczyna tego musi być


    Zapewne musi być skoro cofa paliwo. Zasil pompę bezpośrednio z bańki to dużo wyjaśni najlepiej przeźroczystym przewodem :)

    0
  • #11 16 Paź 2014 20:31
    domex32
    Moderator na urlopie...

    młodyelektronik3 napisał:
    Powiem tak pasat B5 1,9tdi pompo-wtrysk czy wtrysk (rodzaj silnika)napisz szerzej co i jak


    AFN mówi wszystko.

    bearq napisał:
    zaworek zwrotny jest w filtrze paliwa pod komorom silnika


    To jest termostat, zaworek jest w pompie, w króćcu zasilającym.

    Zawór zwrotny ma prawo się zaciąć, uszkodzić, albo zwyczajnie zabrudzić i nie domykać.

    1
  • #12 16 Paź 2014 20:36
    colny1
    Poziom 2  

    Kolego a może wina tkwi w pompie paliwa , często elektrycy podnosili dawki wtrysków i silnik palił dobrze.

    0
  • #13 16 Paź 2014 20:38
    domex32
    Moderator na urlopie...

    nico851 napisał:
    filtr paliwa nowy, od paru dni zaczęło się takie ciężkie palenie po nocy wcześniej było ok.


    Jakiej marki masz filtr?

    0
  • #14 16 Paź 2014 20:41
    bearq
    Poziom 36  

    A co jest naprawą? Zaworek jest w filtrze paliwa więc kolego wymień i po problemie

    0
  • #15 16 Paź 2014 20:50
    domex32
    Moderator na urlopie...

    bearq napisał:
    Zaworek jest w filtrze paliwa więc kolego wymień i po problemie


    Pierdoły piszesz!! Tam jest termostat.

    Zaworek jest w pompie.

    1
  • #16 16 Paź 2014 21:13
    bearq
    Poziom 36  

    Zintegrowany z podgrzewaczem paliwa...

    0
  • #18 16 Paź 2014 22:00
    nico851
    Poziom 13  

    Chłopaki po co ja mam robić różne eksperymenty żeby upewnić się czy ropę cofa, to jest na 100 procent ze cofa bo prosty sposób zostawić auto tyłem z górze i to wystarczy i ja tak właśnie mam. Tył w górze przez noc i rano auto na dotyk pali.

    2
  • #19 16 Paź 2014 22:14
    gebels1973
    Poziom 15  

    Sprawdź przelewy dokładnie i przelew na filtrze.

    1
  • #20 17 Paź 2014 18:27
    nico851
    Poziom 13  

    Mam nowy problem, kupiłem dzisiaj ten zawór o którym mowa oryginalny boscha odkręciłem stary, dobrałem nowe oringi w prawdzie ten mały oring założyłem troszkę mniejszy od tego co był i mam nadzieje że problemu z tym nie ma. Ale wkręciłem nowy zawór i kupa auto nie zapali. tzn kręcę i kręcę i zaczyna po chwili łapać i zapala i zaraz gaśnie na pedał gazu nie reaguje, co się mogło popieprzyć? Chciałem auto naprawić a tu dodatkowo się coś sra.

    0
  • #21 17 Paź 2014 18:30
    bearq
    Poziom 36  

    Zapowietrzył się albo zapowietrza. Najpierw dobrze dokręć ten zaworek a następnie odpowietrz. Najlepiej poluzować przewody na wtryskach (klucz 17) i zakręcić silnikiem. Z przewodów ma polecieć mgiełka pod dużym ciśnieniem. Najlepiej robić to w dwie osoby (ty luzujesz/dokręcasz a druga kręci).
    Chyba że nie poleci paliwo wtedy problem z zaworkiem skoro na tamtym było ok

    0
  • #22 17 Paź 2014 18:39
    nico851
    Poziom 13  

    No zapowietrzył się na sto procent bo odkręciłem ten zaworek i powietrze poszło, ale przy zmianie filtra też przecież się zapowietrza ale odpala normalnie chwile go na obrotach przytrzymam i sam się odpowietrza a tu co się stało? Zaworek nowy oryginalny, w końcu już zwątpiłem i zakręciłem stary ale to samo:(

    1
  • #23 17 Paź 2014 18:43
    bearq
    Poziom 36  

    Zrób tak jak pisałem. Czasami jak się zapowietrzy to chodź byś heblował go pół dnia to się nie odpowietrzy a szkoda i akumulatora i rozrusznika. A odpowietrzenie z przewodów to 5 minut roboty

    1
  • #24 17 Paź 2014 18:51
    nico851
    Poziom 13  

    Chcę dodać jeszcze że jak już zapalił tam na chwile to za mną siwo czy to jest normalne że jak auto zapowietrzone to tak będzie kopcił?

    0
  • #25 17 Paź 2014 19:33
    bearq
    Poziom 36  

    Objawy książkowe zapowietrzenia skoro dymi na siwo/biało.

    0
  • #26 17 Paź 2014 20:14
    nico851
    Poziom 13  

    Objawy książkowe? Nie bardzo rozumiem, a odpowietrza się zaczynając od której strony czy to obojętne?

    0
  • #27 17 Paź 2014 21:25
    gebels1973
    Poziom 15  

    A skąd dokąd wędruje paliwo?

    0
  • #28 17 Paź 2014 21:48
    nico851
    Poziom 13  

    Chodzi mi o odpowietrzenie przez rurki wysokiego ciśnienia na wtryskach od której zacząć? Czy to obojętne?

    1
  • Pomocny post
    #29 17 Paź 2014 22:03
    bearq
    Poziom 36  

    Kolego dostań się do wtrysków są połączone czarnymi gumowymi przewodami między sobą. Albo poluzuj wszystkie naraz i niech pomagier zakręci silnikiem (jeśli "strzeli) paliwo to jest w porządku i możesz dokręcać.
    Możesz też odkręcać wtryski po kolei zaczynają od tego najdalszego (czyli tego najbliżej rozrządu) na zasadzie; odkręcasz pierwszy i kręcisz silnikiem jak pójdzie paliwo to dokręcasz i odkręcasz drugi i robisz to samo i później trzeci i czwarty analogicznie. Jak odpali to niech pochodzi sobie chwilę na wolnych obrotach bez przegazówek.

    Ps; przewody do wtrysków są metalowe zakończone nakrętką na klucz "17". Wychodzą one z boku pompy (4 sztuki) a wchodzą "od góry" w wtrysk. Są specyficznie powykręcane także nie pomylisz.

    0
  • #30 18 Paź 2014 18:06
    nico851
    Poziom 13  

    Ok auto faktycznie było zapowietrzone dzięki kolego bearg, zawór wymieniony ale mam wrażenie że chyba jednak to nie była przyczyna tego ale na 100 procent nie jestem pewny dopiero okaże się jutro, piszę że mam wrażenie bo auto stało pół dnia i jak odpalałem to tak dziwnie się jąkał i pewnie po nocy będzie ciężko zapalić także chyba to nie to:(

    1
  Szukaj w 5mln produktów