Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

passat tdi avf - trudny rozruch, dymi na niebiesko, nierówna praca, gasnie

robert199 10 Nov 2014 23:30 5730 8
  • #1
    robert199
    Level 21  
    Auto jest bardzo trudno odpalic, czasem trzeba krecic pół minuty, albo dłuzej, aby zaczął łapac i odpalił, plak nie pomaga.
    Jak odpali to nierówno pracuje, dymi intensywnie na niebiesko i potrafi zgasnąć na jałowym. Jak juz jedzie to mu mocy nie brakuje.

    Cisnienie paliwa za filtrem to ponad 3 bary

    Błędów żadnych.
    Korekcje wtrsków powiedziałbym, że losowe, bo jak uda sie odpalic to czasem na pierwszym -3 a na innych +3, jest bardzo nierówno, statusy wtrysków wszystkie 0 podczas pracy czyli powinny byc ok. Dawka wtrysku podczas pracy to 18mg !!
    to chyba cos nie tak.

    Wrażenie jest takie jakby brakowało paliwa, po zdjeciu weza z pompki pod vacum bardzo duze cisnienie i duzo piany
    Pompke vacum wraz ze wstepna wymieniałem, bez z mian.

    Może jeszcze jakies pomysły.
    Nie pisze o przypuszczeniach, aby nic nie sugerowac.
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Plak gdzie był podawany?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak jakby bił powietrze do paliwa....
  • #3
    robert199
    Level 21  
    z plakiem to chodiło mi o to, że na plaku szybciej kreci ale nie pomaga to w szybszym odpaleniu.
    Z tym powietrzem to zastanawia mnie skąd.

    może wykombinuje jakies inne zasilanie poza zbiornikiem i wtedy sprawdze czy bedzie chodził
  • #5
    michal200848
    Level 23  
    Problem z hydrauliką jest, lekko kręci na początku?.
  • #6
    kasper1992
    Level 13  
    Rozrząd do sprawdzenia
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    Robert, ja bym sprawdził dwie rzeczy, mianowicie jakie ciśnienie daje pompka wstępna w zbiorniku to raz, oraz założyłbym przezroczysty przewód paliwowy na próbę na zasilanie i powrót z tandem pompy co nam ukaże czy piana robi się bo nie pobiera paliwa z filtra czy na powrocie z tandem pompy bo są wydmuchane miedziane uszczelki na wtryskach, i kompresja bije w układ paliwowy jak słusznie sugeruje Paweł.

    Biało niebieski dym to efekt zapowietrzenia, korekcje i dawki paliwa również.

    Znasz jakąś historie tego auta? ktoś grzebał coś przy głowicy przy pompowtryskach? jakiś przebieg, rocznik, czy coś, opisz co wiesz.

    Dodano po 4 [minuty]:

    robert199 wrote:
    Cisnienie paliwa za filtrem to ponad 3 bary


    Gdzie i jak to mierzyłeś? Wygląda jak by któryś przewód był zapchany, ewentualnie rozwarstwiony w środku, co utrudnia powrót paliwa do baku, wytwarza sztuczne ciśnienie miedzy tandem a filtrem co utrudnia odpowietrzenie.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    robert199 wrote:
    po zdjeciu weza z pompki pod vacum bardzo duze cisnienie i duzo piany


    Zasilania czy powrotu?
  • #8
    robert199
    Level 21  
    dzis dalej go męczyłem.
    Jeździ i odpala niby normalnie, ale czy jest dobrze to dopiero jutro bede wiedział
    Na poczatek to co mnie zmyliło, to właśnie cisnienie,
    Bardzo prawdopodobne jest to, ze pompka paliwa poza ON podawała jeszcze duze ilosci powietrza.

    Zaczne od początku:
    do tandem pompy podączyłem przewód zasilany pompka paliwa 3 bary z bańki 5l pod maską
    powrót tez do tej banki.
    na poczatku podajac zasilanie na pompke powrotem wydostawało sie dużo powietrza, poźniej tylko ropa.
    auto z trudem ale odpaliło i tu zdziwienie. Pracuje ładnie, poźniej juz palił od strzała.
    podpiołem "stary" układ paliwowy i tez zdziwienie, bo nadal auto ładnie pali, wiec zaczolem sie zastanawiac gdzie problem.
    oczywiscie korekcje na wtryskach i dawka w normie

    Rozebrałem pompe w zbiorniku, a tam syf jak moznaby przewidziec.
    jeszcze wczesniej włożyłem wezyk od zbiornika do banki z ropa i pompa pompowała nie tylko rope ale tez powietrze

    Niestety ciągle neimam pewnosci czy to była przyczyna.
    Zastanawia mnie to czy podkładki pod wtryskami nie powodują cisnienia w układzie zasilania.

    poznałem historie tego auta:
    na liczniku 370tys
    na sterowniku silnika 490tys
    komplet wtrysków raz wymieniany.
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    robert199 wrote:
    Zastanawia mnie to czy podkładki pod wtryskami nie powodują cisnienia w układzie zasilania.


    Tu się nie ma co zastanawiać, trzeba zrobić co wyżej napisałem a zobaczysz to na właśne oczy.

    robert199 wrote:
    jeszcze wczesniej włożyłem wezyk od zbiornika do banki z ropa i pompa pompowała nie tylko rope ale tez powietrze


    To może być przyczyna, np brak paliwa w koszu, bo syf zatkał kanalik którym to paliwo do kosza a się dostać.