logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Mój helikopter zdalnie sterowany kręci się w kółko zamiast latać.

Sajmon200 01 Gru 2014 20:54 12774 13
REKLAMA
  • #1 14183191
    Sajmon200
    Poziom 2  
    Ocena: 2
    Helikopter ma dwa śmigła jedno nad drugim oraz tylni wirnik. Jest to typ wyczynowy. Śmigła kręcą się jedno w lewą drugie w prawą stronę(nie wiem czy to dobrze). Jestem jeszcze młody i nie znam się na tym. gdy otworzyłem klapkę z przodu zobaczyłem biały kabelek, który był przerwany, więc skręciłem go i okleiłem izolacją to jednak nic nie pomogło.(Biały kabelek jest chyba od głównego śmigła). Ciąg jest i dlatego nie wiem czemu jest problem. Proszę o szybkie odpowiedzi i z góry dziękuję =D
  • REKLAMA
  • #3 14183411
    WoŹnY
    Poziom 28  
    Ocena: 149
    Jak kręci się wokół osi to musisz go wytrymować. Proszę przeczytać instrukcję. Zakładam że jeśli ma dwa wirniki przeciwbieżne, to moment obracający modelem niwelujesz poprzez zmianę prędkości obrotowej łopat głównych. Podaj najlepiej producenta i model tego heli.
  • REKLAMA
  • #4 14183426
    kuuczoo
    Poziom 26  
    Ocena: 86
    Sprawa nr 1 - co to za model?
    Kręcenie się w kółko modelu z układem śmigieł coaxial wynika z nierównej pracy obu śmigieł głównych.
    Sprawa nr 2 - czy próbowałeś wytrymować model (czy ma w ogóle taką możliwość?)?
    Inne powody:
    Może coś się wkręciło w oś, może oś jest zgięta po kraksie, może zębatka jednego z silników głównych jest spasowana ciaśniej i przez to są większe opory. To musisz sprawdzić najpierw. Jeśli nic z tego nie podziała albo nie tłumaczy nierównej pracy to możliwe również że po prostu jeden z silników jest słabszy (nadpalony lub ma inną usterkę) lub jego regulator na płytce ma defekt (uszkodzony tranzystor lub zimny lut zwiększający rezystancję), ale z tym już jest trudniej...
  • REKLAMA
  • #5 14185368
    Sajmon200