Witam
Mam problem z Fordem focus-em 1,6 16V '02:
auto zaczęło pracować na 2 cylindry, serwis sprawdził cewkę zapłonową (ok) i stwierdził uszkodzenie/konieczność wymiany ECU(EEC-V).
Auto trafiło do mnie, rozebrałem sterownik i stwierdziłem uszkodzenie jednego z tranzystorów kluczujących cewkę WN, oznaczenia tego elementu:
5401DM
N213
ABH
(obudowa taka jak TO220 tylko w wersji SMD)
Nie znalazłem żadnych informacji nt tego tranzystora, ale znalazłem stary, uszkodzony EEC-IV od fiesty, która posiada podobny układ zapłonowy.
Tranzystor w tym sterowniku ma oznaczenie 5101FGAA (obud TO220)
Przerobiłem go na SMD
, wlutowałem do focusa i działa, ale auto pracuje równo tylko na wolnych obrotach, przy wyższych silnik zaczyna pracować jakby na 3 cyl i nie ma takiej mocy jak powinien.
Teraz kilka pytań do Was:
-Czy ktoś zna parametry, odpowiedniki tych tranzystorów ?
-Czy założenie tranzystora o nieco innych parametrach może dawać takie objawy, czy szukać przyczyny gdzie indziej (świece, katalizator)?
-Czy jazda na 2 cylindrach przez ok 5km (klient przysięga, że nie więcej) mogła spowodować uszkodzenie/stopienie katalizatora ?
Z góry dziękuję za odp i pozdrawiam
Mam problem z Fordem focus-em 1,6 16V '02:
auto zaczęło pracować na 2 cylindry, serwis sprawdził cewkę zapłonową (ok) i stwierdził uszkodzenie/konieczność wymiany ECU(EEC-V).
Auto trafiło do mnie, rozebrałem sterownik i stwierdziłem uszkodzenie jednego z tranzystorów kluczujących cewkę WN, oznaczenia tego elementu:
5401DM
N213
ABH
(obudowa taka jak TO220 tylko w wersji SMD)
Nie znalazłem żadnych informacji nt tego tranzystora, ale znalazłem stary, uszkodzony EEC-IV od fiesty, która posiada podobny układ zapłonowy.
Tranzystor w tym sterowniku ma oznaczenie 5101FGAA (obud TO220)
Przerobiłem go na SMD

Teraz kilka pytań do Was:
-Czy ktoś zna parametry, odpowiedniki tych tranzystorów ?
-Czy założenie tranzystora o nieco innych parametrach może dawać takie objawy, czy szukać przyczyny gdzie indziej (świece, katalizator)?
-Czy jazda na 2 cylindrach przez ok 5km (klient przysięga, że nie więcej) mogła spowodować uszkodzenie/stopienie katalizatora ?
Z góry dziękuję za odp i pozdrawiam