Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 2.0 brak sterownia cewki po wymianie driverów

saly 12 Lip 2009 22:20 9372 26
  • #1 12 Lip 2009 22:20
    saly
    Poziom 32  

    Ford Focus motor 2.0 zetec 16V, rok 2000r.
    Sterownik nr 98AB-12A650-CGG
    W sterowniku padły tranzystory steryjące cewką zapłonową.
    Oznaczenia na tranzystorach
    5401DM
    H848
    M2H

    Moje pytanie jakie tranzystory mógłbym zastosować żeby to zagrało, jakieś wysokonapięciowe od telewizora. Z układu i resztek jednego widzę że to chyba bipolarne.
    Czy ktoś je wymieniał i ma jakieś spostrzeżenia.

    0 26
  • Pomocny post
    #2 12 Lip 2009 23:03
    blue_17
    Poziom 32  

    Są to nazwy motoryzacyjne są na pewno odpowiedniki o "bardziej znanych" nazwach, a może i nawet to samo tylko się inaczej nazywa przekonałem się o tym na przykładzie pamięci wystarczy poszukać ja znalazłem odpowiednik na forum zajmującym się tylko elektroniką samochodową ale tam niebyło tranzystorów.

    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #3 12 Lip 2009 23:38
    maciej123
    Poziom 24  

    Najszybciej znajdziesz w innych sterownikach.
    Pasuje też NS3801 lub F2025

    0
  • Pomocny post
    #5 14 Lip 2009 07:31
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak jak pisze Macjej lub poszukaj w uszkodzonych sterownikach Forda , są dobrymi <dawcami> części.

    0
  • #6 14 Lip 2009 22:47
    saly
    Poziom 32  

    Dobra z innej strony bo chyba jeszcze coś nie tak z tym kompem oprócz uszkodzonych tranzystorów chyba jest coś jeszcze. Po podstawieniu tranzystorów jeszcze nie ma iskry. A jakieś drobne impulsy idą na bramki tranzystorów ale za małe żeby je wysterować.
    Czy po wymianie sterownika auto zapali. Czy immo jest w sterowniku, czy klucze zapisane sa w pamięci czy w procku. Chce kupić identyczny sterownik i przełożyć pamięć. Czy ktoś powie mi gdzie immo i jakie oznaczenie pamięci.

    Zanzaczam że nie chce łamać zabezpieczenia fabrycznego tylko je zachować.

    0
  • #8 28 Lip 2009 08:21
    saly
    Poziom 32  

    Tranzystory wymienione na oryginały 5401DM i innego kompa. Kluczownie tranzystotów na bramce jest ale nie wiem na jakim poziomie powinno być, bo nie ma kluczowania cewki WN. Jest tam jeszcze scalak który przywiera źródło (source ) tranzystora do masy, nie wiem czy jest sprawny.
    Co szukać dlaczego nie ma kluczowania na cewkę. Wtryski i pompa chodzą.

    0
  • Pomocny post
    #9 28 Lip 2009 09:02
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masy i ścieżki masowe na kompie dobre , masy są?

    0
  • Pomocny post
    #11 28 Lip 2009 16:12
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masy na pinach 16 , 20 , 40 i 60.

    0
  • #12 28 Lip 2009 16:26
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    saly, a nie poradzisz sobie sam?

    0
  • Pomocny post
    #13 28 Lip 2009 18:43
    emeryt2
    Poziom 42  

    Napewno sobie poradzi , bez wsparcia duchowego >Guru> z Pomorza.
    To jest za niskie napięcie na bramkę , one sterowane są napięciem , a nie prądem. Tego sterownika nie robiłem , ale jest taka możliwośc immo.Czy wyjście ze sterownika końcówki mocy , nie jest podciągnięte do plusa /opornikiem/.

    0
  • #14 28 Lip 2009 18:44
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    emeryt2 napisał:
    Masy na pinach 16 , 20 , 40 i 60.

    No wiesz, ale ten sterownik ma 104 piny.

    0
  • Pomocny post
    #15 28 Lip 2009 18:54
    emeryt2
    Poziom 42  

    No to podpowiadaj , rzeczowo , a nie duchowo.Podaj masy na tym sterowniku.Zastrzegłem się ,ze nie znam tego sterownika, ale układy elektroniczne i sposób ich działania, są podobne. Tranzystory 5401 , to popularne w sterownikach USA.

    0
  • Pomocny post
    #16 28 Lip 2009 18:58
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Saly, do jednego z driverów idzie cienka ściezka, mało tego-idzie od niej odejście pod przelotkę na drugą stronę płytki.
    Jak robiłeś to wedłu innej zasady niż "wpierw giry w górę, później grzejemy cały tranzystor" to masz 95% szansy, że te ścieżki masz już przerwane.

    0
  • #17 28 Lip 2009 19:03
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tu , się kłaniam Jacek , to może być to.
    Zastanawie mnie tylko to napięcie na bramce końcówki.

    0
  • #18 29 Lip 2009 08:38
    saly
    Poziom 32  

    Dzięki emeryt2 za podanie mas, mam schemat tylko od 104 piny więc nie byłem pewien a sterownik mam jak pisałeś 60 pin, niestety ścieżki przelotki ok, kable też.
    Sprawdziłem miernikiem też jak kolega jacek79 radzi ścieżki i przeoltki. Mój sterownik nie ma cienkiej ścieżki od jednego z driverów. Nie ma też podciągniętych rezystorów od wyjść do plusa. Tylko dren jest podłączony do plusa przez cewkę zapłonową.
    W aucie była uszkodzona cewka przebicie do uzwojenia pierwotnego, jeden tranzystor był całkowicie zwarty, dziwne że nie upaliła się żadna ścieżka. Być może poleciał scalak przywierający żródło drivera do masy, ale nie mam na podstawienia.
    Immo raczej ok błędów brak wtryski i rozrusznik chodzą.
    Sprawdziłem też kilka tranzystorów smd które sterują driverami też nic,zasialnie tych małych smd na poziomie 5V.


    Ford Focus 2.0 brak sterownia cewki po wymianie driverów
    Ford Focus 2.0 brak sterownia cewki po wymianie driverów

    1
  • #19 29 Lip 2009 11:37
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    saly napisał:
    Mój sterownik nie ma cienkiej ścieżki od jednego z driverów.

    Lamerstwo niektórych mnie przeraża.
    A zobacz sobie ściezkę do bramki lewego drivera-i co, gruba jest? Zaręczam ci że łatwiutko ją oderwać.I to jest ten driver który ryłeś.
    Dalej-widzisz ten punkcik koło prawej końcówki? No to jest przelotka.

    0
  • #21 29 Lip 2009 15:01
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    A plusa na środkowym pinie cewki ma?

    0
  • #22 29 Lip 2009 16:12
    saly
    Poziom 32  

    No jasne że zasilanie cewki jest, aż taki zielony nie jestem, nie ma sterowania na cewkę, zalazłem jeden uszkodzony tranzystorek smd w rejonie sterowania driverów, chyba uszkodzony bo dziwnie się zachowuje, ale podstawiałem bipolarny i unipolarny i nic, nie wiem jaki typ tego tranzystora, bo opis niewidoczny.
    Pozostaje wymiana kompa

    0
  • #23 29 Lip 2009 16:36
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    A znasz rozkład końcówek tego tranzystora, bądź wiesz czy to nie tranzystor z logiką? ( albo opornikiem seregowym bazy)?

    0
  • #24 30 Lip 2009 07:46
    saly
    Poziom 32  

    Właśnie nie znam dla tego nie wiem czy uszkodzony. Więc raczej wymiana sterownika.
    Jeśli możesz powiedz mi czy do tego autamuszę mieć sterownik z identycznymi oznaczeniami, 98AB-12A650-CGG LOOP. Bo z literkami CGG bardzo trudno znaleść, cz każdy od silnika 2.0 z tych roczników będzie pasił. Podejrzewam że nie. I czy w sterowniku zapisany jest immo. Jeśli bedę miał identyczny to mogę przełożyć pamięć z zapisanymi kluczami z starego.

    0
  • Pomocny post
    #25 28 Sie 2009 21:33
    elektryka2
    Poziom 10  

    Widze że mam podobny problem tyle że w mondeo 1,8 benzyna komputer podobnie wygląda , czy ktoś wymieniał już te tranzystory? U mnie dokładnie to samo jak wyżej opisane plus na cewka jest pompa i wryski chodzą ,brak zaś impulsów na cewke.

    0
  • #26 04 Wrz 2009 22:05
    saly
    Poziom 32  

    Tranzystory znajdziesz w sterowniku ford lub mazda bo mają prawie te same kompy, sprawdź masy według schematu, jak którejś nie ma, to nie ma iskry, a sterowanie na cewkę jest, jęsli jest to cewka uwalona.
    Jak padły tranzystory odsterowania cewką w kompie to wymień cewkę WN bo znowu polecą.

    0
  • #27 04 Wrz 2009 22:32
    marek1977
    Poziom 33  

    szczerze mówiąc to jak bym miał uszkodzony samochód przez dwa miechy to wyjął bym moduł i oddał do naprawy ze wskazaniem usterki. Za 150 zeta bym miał w ciągu kilku godzin lub na następny dzień sprawny samochód.

    0