Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xantia Nie zawsze jest ładowanie

Danielwroc 11 Maj 2005 22:55 2034 10
  • #1 11 Maj 2005 22:55
    Danielwroc
    Poziom 10  

    Proszę o podpowiedz od czego mam zacząć szukać przyczyny:Kontrolka od ładowania pali się do uzyskania przez silnik ok 2500 obrotów. W okolicu tych obrotów gaśnie.

    Dziękuję

  • #2 11 Maj 2005 23:10
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Wszystko wskazuje na alternator. Sprawdź regulator ( jak masz możliwość to podstaw) i szczotki i pierścienie wirnika- częsta przyczyna takich efektów.

  • #3 11 Maj 2005 23:10
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    cos mi sie wydaje że regulator zaczyna padać ale sprawdź jeszcze przewody czy mają dobry styk, czy masa silnika z rama jest dobra itd....
    Pozdrawiam

  • #4 11 Maj 2005 23:13
    Jerzy100
    Poziom 22  

    aaaa... niektóre samochody mają to do siebie że przy wyższy obrotach rusza alternator. Nie napisałeś czy po zagaśnięciu i obniżeniu obrotów zapala się ponownie.

  • #5 12 Maj 2005 08:49
    Danielwroc
    Poziom 10  

    Tak po spadku obrotów kontrolka zapala się ponownie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie napisałem że jakieś 300 km temu miałem bliskie spotkanie z rowem, może to ma jakiś wpływ.

  • #6 12 Maj 2005 09:44
    dasko
    Poziom 20  

    Mi to wyglada na szczotki, ale w wiekszosci alternatorow szczotki sa caloscia z regulatorem tak wiec stawiam na to. Wykrec szczotki i sprawdz ich stan.

  • #7 12 Maj 2005 10:11
    mczapski
    Poziom 38  

    Owo spotkanie z rowem mogło spowodować urwanie przewodów masowych i teraz zasilanie instalacji odbywa się przez linki wskaźniki itp. Pociąga to dalsze skutki których jeszcze nie zauważyłeś.

  • #8 12 Maj 2005 20:22
    Danielwroc
    Poziom 10  

    Dzięki za pomoc ,sprawdzę go od dołu może faktycznie coś wyrwałem.

  • #9 13 Maj 2005 20:15
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    zdemontuj alternator i daj do przeglądu
    mozesz mieć zjechane szczotki i komutator
    alternator znajduje sie pod pompą lhm-u?
    minimalne wycieki z pompy spływają na alternator i tym samym zbiera sie zabujczy dla niego syf
    pozdro
    T

  • #10 14 Maj 2005 16:02
    Danielwroc
    Poziom 10  

    Sprawdziłem przed chwilką samochód od dołu,jest tak zabudowany że nic nie mogło sie stać z elektryką. Stawiam teraz na szczotki i chyba to będzie to. Pochwale sie czy udało mi sie.

    Dzięki za pomoc

  • #11 16 Maj 2005 21:55
    Danielwroc
    Poziom 10  

    Szczotki ok. skończył sie element wirnika po którym "chodzą" szczotki.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME