logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zabezpieczyć miejsce pracy elektronika? Trafo separacyjne, różnicówki, żarówki?

doriand1122 10 Sty 2015 17:08 885 11
  • #1 14314776
    doriand1122
    Poziom 8  
    Witam,

jestem początkującym elektronikiem i ostatnio zacząłem tworzyć swoje własne układy. Zazwyczaj wszystko działa, chociaż ostatnio zrobiłem zwarcie i wywaliłem korki w bloku... (nie w mieszkaniu, tylko ten główny na klatce) Chciałbym zmontować jakiś układ, który uchroni mnie przed wywalaniem korków w mieszkaniu, ochroną właśnie testowanego układu, oraz mnie samego :)

Co najlepiej w tym celu zastosować? trafo separacyjne, jakieś wyłączniki różnicowoprądowe, żarówki, widziałem gdzieś na elektrodzie taki temat.

Nie do końca się znam na tym, dlatego na pewno sam tego nie wykonam, proszę tylko o jakiś pomysł, z całością wyborę się do elektryka :)

Pozdrawiam
  • #2 14314866
    AQQ97
    Poziom 9  
    Ocena: 1
    A jakie posiadasz bezpieczniki w mieszkaniu?
    Starego typu (tzw. korki), czy nowego typu (różnicowoprądowe)?
    Jeśli nowego typu to podaj, jaką mają charakterystykę (np. B16)

A swoją drogą, to bardzo dziwna sytuacja, bo mnie w szkole uczą, że bezpiecznik powinien zadziałać jak najbliżej miejsca "awarii", czyli powinien się wyłączyć w Twoim mieszkaniu, a nie w całym bloku. Więc moim zdaniem trzeba chyba "popracować" nad bezpiecznikami.
  • #3 14314886
    doriand1122
    Poziom 8  
    Bezpieczniki nowego typu. Mam na nich napisane C60N B16.
  • #4 14314941
    AQQ97
    Poziom 9  
    A swoje układy zasilasz jakimś zasilaczem laboratoryjnym? Bo myślę, że jakiś lepszy model powinien posiadać takie zabezpieczenia, które by sprostały Twoim oczekiwaniom :)
  • #5 14314955
    doriand1122
    Poziom 8