Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia I 1.6, 2004r. benzyna - remont silnika

27 Jan 2015 10:34 13485 10
  • Level 8  
    Jestem przed decyzją zakupu Skody Octavii I 1,6 benzyna 260 tys. km 2004r.
    Auto strasznie bierze olej - 1000km/1,5 l. Olej widać na silniku zarówno na zewnątrz, jak i zapewne w środku - świecę zalewa i smaży, a więc co 500 km należy jedną i tą samą świecę czyścić... Masło na korku jest, ale może być od małych przebiegów, płynu chłodniczego nie ubywa.
    Po kilku godzinnym postoju i odpaleniu zakopci i nierówno pracuje przez kilka sekund, a później jest ok.
    Oczywiście uszczelka pod głowicą do wymiany, szlif głowicy, szpilki, uszczelka zaworów i kolektorów...
    Czy coś należałoby jeszcze zrobić (bezwzględnie) w takim przypadku?!
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 36  
    Rozejrzyj się za innym silnikiem i pomyśl czy warto: cena skody + drugi silnik + przekładka >> cena sprawnej skody.

    Ten silnik może być zarżnięty, zrobisz głowicę a co z blokiem? Zapieczone pierścienie, panewki itp.
  • Level 8  
    ... w Skodzie Fabii wymieniałem uszczelkę i jest ok. Tylko u mnie płyn chłodniczy mieszał się z olejem a tutaj przedostaje się do komory spalania ... I właśnie jakie są tego konsekwencje ?
  • Helpful post
    Level 36  
    W swojej skodzie wymieniłeś szybko. A tutaj nie masz pewności w jak długo w takim stanie silnik pracował, po za tym nie wiesz co było przyczyną czy silnik nie został zakatowany dlatego padła uszczelka, jak bierze tyle oleju to mogą być dodatkowo zapieczone pierścienie.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    badboys75 wrote:
    Jestem przed decyzją zakupu Skody Octavii I 1,6 benzyna 260 tys.km 2004r.
    !

    Za połowę wartości rynkowej - można brać. Bez nastawiania się na remont silnika, bo to nieopłacalne. Silnik z wymianą ok.2 tys zł.
  • Level 8  
    ... te auto użytkuję od pół roku . Wymaga jeszcze drobnych napraw lakierniczych , naprawy prawej szyby , skrzynia się poci , a cena to 6000 PLN . Auto nigdy nie było "piłowane" .
    Jest sens się bawić i zainwestować w zakup ?
  • Helpful post
    Level 10  
    Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy. Zrobią to w każdym serwisie za przysłowiową "flachę". Będziesz wiedział na czym stoisz. Jeżeli masz kamerkę inspekcyjną możesz sprawdzić gładzie cylindrów bez rozbierania silnika. Może być tak, że wymienisz pierścienie i będzie ok. Tak miałem z octavią ale na gazie.
  • Helpful post
    Level 36  
    Sens zakupu będzie wtedy kiedy sam bedziesz ją bedziesz remontował i nie potrzebujesz auta na już. Cena jest dość niska. 6000 + 2500 silnik + 500 zł skrzynia + 1000zł naprawy blacharskie = 10000 zł. Cena rynkowa tego rocznika 10 - 16 tyś. To auto znasz na wylot od handlarza nie wiadomo co kupisz. Na pewno będzie ładne, odmalowane i sprawne gotowe do jazdy. Jeśli zaś potrzebujesz auta do jazdy na już to lepiej dołożyć i kupić coś sprawnego. Po co ci samochód który najbliższe miesiące spędzi u mechanika. Najczęściej każdy myśli że kupi taniej a potem stopniowo będzie dokładał i doprowadzał auto do super stanu jak np. mój passat z zagniecionymi drzwiami, kupiłem taniej bo drzwi się zrobi i tak je robie już 4 lata.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    sq8cx wrote:
    Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy


    Ciśnienie książkowe wyjdzie, bo olej uszczelnia pierścienie.

    Moim zdaniem silnik do wymiany albo kapitalnego remontu, i raczej "pałowany" był, solidne przegrzanie daje taki efekt i wymiana pierścieni nic nie da, kiedy masz owal na cylindrach.

    W misce szlam, silnik może być już przytarty, to i wał do szlifu, także spasuj z tematem bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy na tę Szkodę :-)

    Ogólnie te silniki były nie udane, najczęściej na pierwszej świecy brał olej, wada w smarowaniu najpewniej.
  • Level 8  
    ... dzięki serdeczne za wszystkie porady . Dałem sobie spokój ...
    Mógłbym wymienić uszczelkę , uzupełnić olej , umyć silnik i dać nową świecę - pogonić za 9000 pln

    Klient po przejechaniu 1000 km miałby "wir" w misce olejowej i auto paliłoby na 3 gary... Problemy ?! Po co mi

    Komis się tym zajmie...