Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G 1.4 - Nagrzewnica gorąca, a wewnątrz chłodno.

gegugz 01 Feb 2015 14:15 8877 15
  • #1
    gegugz
    Level 11  
    Witam,

    Mam następujący problem, w samochodzie nie mam ciepłego powietrza oraz zaparowują szyby. Możliwe, że częściowo sobie poradziłem, ponieważ cały czas był włączony obieg wewnętrzny; za schowkiem nie działa silniczek i cięgno od niego było odczepione od takiej pokrywy. która z kolei była otwarta.
    Kolejna i najważniejsza rzecz to właśnie brak ciepłego nawiewu, pomimo, iż silnik normalnie łapie temperaturę do 90 stopni C. Przewody od/do nagrzewnicy są gorące, sama nagrzewnica również jest gorąca, a jak kręcę pokrętłem od zimnego/ciepłego powierza to słychać, że otwierają lub zamykają się klapki.
    Sprawdzałem jakie powietrze wieje koło nagrzewnicy i okazało się letnie, ale po podważeniu nagrzewnicy śrubokrętem zaczęło wiać koło niej naprawdę przyjemne gorące powietrze, więc została pod nią (w takim plastiku) umieszczona deseczke, który miała ją przypierać mocniej do góry, niestety po złożeniu całości dalej leci zimne (mimo ustawienia na max gorącego), jedynie w pobliżu nagrzewnicy czuć bardzo ciepłe. Aa.. filtr kabinowy też wymieniony.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    jdubowski
    Tube devices specialist
    gegugz wrote:
    Kolejna i najważniejsza rzecz to właśnie brak ciepłego nawiewu, pomimo, iż silnik normalnie łapie temperaturę do 90 stopni C. Przewody od/do nagrzewnicy są gorące, sama nagrzewnica również jest gorąca,


    Zapchana nagrzewnica (zabita kurzem). Uszkodzony wentylator.

    gegugz wrote:
    a jak kręcę pokrętłem od zimnego/ciepłego powierza to słychać, że otwierają lub zamykają się klapki.


    Nie wiadomo czy wszystkie i nie wiadomo czy właściwie.

    gegugz wrote:
    Aa.. filtr kabinowy też wymieniony.


    Co nie oznacza że przewody wentylacyjne są zapchane gdzieś indziej...
  • #3
    gegugz
    Level 11  
    "Zapchana nagrzewnica (zabita kurzem). Uszkodzony wentylator."

    Nie rozumiem, przecież napisałem, że nagrzewnica jest gorąca tzn. że płyn przez nią płynie, obieg działa Poza tym, była czyszczona dwukrotnie w ostatnim czasie. Jeśli chodzi o wentylator to przy zwiększaniu stopnia nawiewu 1>2>3>4 to dmucha mocno ze wszystkich otworów. To wygląda tak jakby nie dmuchał do końca przez nagrzewnice tylko kawałeczek z niej zabierał ciepła. Ale przecież cała jest gorąca. To nie jest tak, że np: gorącego nie mam tylko na szybie.

    Co do reszty się nie wypowiem, bo oczywiście może masz rację. Ja rozumiem, że te gorące powietrze jest jakimś kanałem zabierane, a następnie rozdzielane na kolejne kanały wentylacyjne. Nie jest tak, że gdyby jakieś były zapchane to z nich by nie wiało w ogóle?
  • #4
    jdubowski
    Tube devices specialist
    gegugz wrote:
    Nie rozumiem, przecież napisałem, że nagrzewnica jest gorąca tzn. że płyn przez nią płynie, obieg działa


    Obieg płynu działa, ja sugerowałem sprawdzić czy nie jest zapchana po stronie powietrznej.
  • #5
    gegugz
    Level 11  
    Masz na myśli jakieś żeberka na niej czy nie są obklejone kurzem? Nie są. Przydałby się jakiś schemat całego mechanizmu w kabinie, czyli gdzie są wentylatory i kanały, może jakieś ominąłem, nie wiem.
  • #6
    leszekzoltek
    Level 8  
    Może gdzieś jest przerwany i nie grzeje.
  • #7
    WBART
    Level 18  
    Jaka jest temp i czy na calej powierzchni taka sama. Raczej nagrzewnica do wymiany , napewno sprawdzasz temp przy wejsciu, a tam bedzie goraca
  • #8
    leszekzoltek
    Level 8  
    Albo zatkany gdzieś przepływ powietrza ciepłego a zimne powietrze dobrze chłodzi.
  • #9
    gegugz
    Level 11  
    Oba przewody z płynem do/od nagrzewnicy są gorące. Zdjąłem możliwie dużo plastików, tak że nagrzewnice mogłem wymacać na całej długości i pod spodem, jest ona gorąca.
  • #10
    spekter_82
    Level 11  
    Kolego Gegugz proponuję sprawdzić zawór 3-drogowy na przyłączu nagrzewnicy. Może się okazać że jest zablokowany i cały czas ma podmieszanie. Efekt będzie taki że nagrzewnica jest ciepła a w momencie włączenia wentylatora powietrze momentalnie ją schłodzi i brakuje ci ciepła na dalsze ogrzewanie. Po objawach które opisujesz właśnie na to bym stawaił.
    Powodzenia w naprawie
  • #11
    gegugz
    Level 11  
    Niestety temat wciąż aktualny. Stan na dzień dzisiejszy jest taki, że mam nową nagrzewnicę, która również jest gorąca, po nagrzaniu silnika. Oczywiście rurki od/do nagrzewnicy są również gorące. Powietrze wokół nagrzewnicy także gorące. Ale z kratek wciąż chłodne (przy ustawieniu na gorące). Wiem, że pokrętło zimno/ciepło otwiera bądź zamyka klapki, ten mechanizm również działa. Wniosek jest jeden, cały czas łapie mi do kabiny powietrze z zewnątrz (włączenie i wyłączenie obiegu wewnętrznego również działa-klapa za schowkiem otwiera się i zamyka). Jedyna rzecz która pozostała to układ klimatyzacji. Otóż, jak wspomniałem, klima została wycięta ale tylko w taki sposób, że nie mam chłodnicy ani wentylatora od klimy, natomiast wygląda na to, że reszta została, czyli sprężarka, wszelkie przekaźniki itd. Mam również błąd klimy którego z tego co pamiętam nie mogłem usunąć. Myślę, że to ma związek z jakimś zaworkiem albo klapką która może być cały czas otwarta. Jak włączam przycisk od klimy to słyszę jakiś wiatraczek wewnątrz i delikatnie leci powietrze z nawiewów.

    Czy ktoś ma pomysł jak się za to zabrać?
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    gegugz wrote:
    Czy ktoś ma pomysł jak się za to zabrać?


    Wywalić ten cały tunel i gdzieś na szrocie kupić drugi, wcześniej sprawdzając, czy klapy pracują jak powinny.

    Tam, nagrzewnica musi być szczelnie włożona w tunel, inaczej powietrze będzie ją skutecznie omijać i grzać nie będzie.

    Przerabiałem to i wymiana nagrzewnicy nie dawała efektu, albo ciekł płyn ze złączy nagrzewnicy na dole, albo nie dało się zapiąć tego plastiku od dołu na klipsy.

    Mi udało się cały tunel z parownikiem i nagrzewnicą za 200 zł na szrocie wyrwać.
  • #13
    gegugz
    Level 11  
    Właśnie coś podobnego testowałem, w półce pod nagrzewnicą umieściłem drewniany klocuszek który po zapięciu podniósł nagrzewnicę do samego tunelu, i nic to za bardzo nie dało.
    Płyn zazwyczaj wycieka, gdy uszkodzone są "ringi" w tych tych rurkach do zaworka przed nagrzewnicą.
    Klapy są otwarte, przynajmniej dokładnie słychać jak się zamykają przy ustawieniu na zimne.
    Może ma ktoś jakieś zdjęcia jak wygląda układ tych kanałów i klap za deską rozdzielczą?
  • #15
    gegugz
    Level 11  
    A gdzie znajdują się klapy nawiewu? Te, którymi steruje pokrętło ciepłe/zimne (przyczepiona jest do niego linka).

    Czy ktoś w ogóle wie jak to działa? Jakikolwiek schemat, chociażby narysowany w paint?
    Wiem, że mam system BEHR.
    1. Jeśli silnik dmuchawy jest za schowkiem, to jak się domyślam, strumień powietrza jest skierowany jakimś kanałem na nagrzewnicę, pytanie czy od góry czy od dołu (ale od dołu jest obudowa-plastik na spinkach)? A więc musi być jakiś drugi kanał którym ogrzane powietrze leci do kabiny, według mnie na razie wygląda to tak, jakby ogrzane powietrze gdzieś uciekało, być może na zewnątrz.
    2. Czy klimatyzacja, ma jakiś zawór klapę co powoduje branie lewego powietrza?

    Niezależnie od ustawienia kierunku nawiewu, gdy jest włączony, zawsze w okolicy nagrzewnicy od strony pasażera czuje powiew ciepłego/gorącego powietrza. Ale na pewno nie mam go w prawidłowym obiegu.
  • #16
    gegugz
    Level 11  
    domex32 wrote:
    gegugz wrote:
    Czy ktoś ma pomysł jak się za to zabrać?


    Wywalić ten cały tunel i gdzieś na szrocie kupić drugi, wcześniej sprawdzając, czy klapy pracują jak powinny.

    Tam, nagrzewnica musi być szczelnie włożona w tunel, inaczej powietrze będzie ją skutecznie omijać i grzać nie będzie.

    Przerabiałem to i wymiana nagrzewnicy nie dawała efektu, albo ciekł płyn ze złączy nagrzewnicy na dole, albo nie dało się zapiąć tego plastiku od dołu na klipsy.

    Mi udało się cały tunel z parownikiem i nagrzewnicą za 200 zł na szrocie wyrwać.


    Ale jak włożyć tą nagrzewnicę szczelnie w tunel jak ona się właściwie tylko na rurkach trzyma i tak jakby sobie wisi w powietrzu?

    Byłem na szrocie, mają cały tunel(mieszalnik) za 120zł.

    Zrobiłem dzisiaj test, przy -15 stopniach mrozu, nagrzałem silnik do 90 stopni i puściłem zimny nawiew, rzeczywiście wiało wręcz mrozem, ale po przestwieniu na ciepłe, wiało dalej zimne ale cieplejsze, na przednią szybę nawet letnie.