Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.4 - Nagrzewnica gorąca, a wewnątrz chłodno.

gegugz 01 Lut 2015 14:15 3084 15
  • #1 01 Lut 2015 14:15
    gegugz
    Poziom 11  

    Witam,

    Mam następujący problem, w samochodzie nie mam ciepłego powietrza oraz zaparowują szyby. Możliwe, że częściowo sobie poradziłem, ponieważ cały czas był włączony obieg wewnętrzny; za schowkiem nie działa silniczek i cięgno od niego było odczepione od takiej pokrywy. która z kolei była otwarta.
    Kolejna i najważniejsza rzecz to właśnie brak ciepłego nawiewu, pomimo, iż silnik normalnie łapie temperaturę do 90 stopni C. Przewody od/do nagrzewnicy są gorące, sama nagrzewnica również jest gorąca, a jak kręcę pokrętłem od zimnego/ciepłego powierza to słychać, że otwierają lub zamykają się klapki.
    Sprawdzałem jakie powietrze wieje koło nagrzewnicy i okazało się letnie, ale po podważeniu nagrzewnicy śrubokrętem zaczęło wiać koło niej naprawdę przyjemne gorące powietrze, więc została pod nią (w takim plastiku) umieszczona deseczke, który miała ją przypierać mocniej do góry, niestety po złożeniu całości dalej leci zimne (mimo ustawienia na max gorącego), jedynie w pobliżu nagrzewnicy czuć bardzo ciepłe. Aa.. filtr kabinowy też wymieniony.

    0 15
  • #2 01 Lut 2015 14:30
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    gegugz napisał:
    Kolejna i najważniejsza rzecz to właśnie brak ciepłego nawiewu, pomimo, iż silnik normalnie łapie temperaturę do 90 stopni C. Przewody od/do nagrzewnicy są gorące, sama nagrzewnica również jest gorąca,


    Zapchana nagrzewnica (zabita kurzem). Uszkodzony wentylator.

    gegugz napisał:
    a jak kręcę pokrętłem od zimnego/ciepłego powierza to słychać, że otwierają lub zamykają się klapki.


    Nie wiadomo czy wszystkie i nie wiadomo czy właściwie.

    gegugz napisał:
    Aa.. filtr kabinowy też wymieniony.


    Co nie oznacza że przewody wentylacyjne są zapchane gdzieś indziej...

    0
  • #3 01 Lut 2015 14:41
    gegugz
    Poziom 11  

    "Zapchana nagrzewnica (zabita kurzem). Uszkodzony wentylator."

    Nie rozumiem, przecież napisałem, że nagrzewnica jest gorąca tzn. że płyn przez nią płynie, obieg działa Poza tym, była czyszczona dwukrotnie w ostatnim czasie. Jeśli chodzi o wentylator to przy zwiększaniu stopnia nawiewu 1>2>3>4 to dmucha mocno ze wszystkich otworów. To wygląda tak jakby nie dmuchał do końca przez nagrzewnice tylko kawałeczek z niej zabierał ciepła. Ale przecież cała jest gorąca. To nie jest tak, że np: gorącego nie mam tylko na szybie.

    Co do reszty się nie wypowiem, bo oczywiście może masz rację. Ja rozumiem, że te gorące powietrze jest jakimś kanałem zabierane, a następnie rozdzielane na kolejne kanały wentylacyjne. Nie jest tak, że gdyby jakieś były zapchane to z nich by nie wiało w ogóle?

    0
  • #4 01 Lut 2015 15:03
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    gegugz napisał:
    Nie rozumiem, przecież napisałem, że nagrzewnica jest gorąca tzn. że płyn przez nią płynie, obieg działa


    Obieg płynu działa, ja sugerowałem sprawdzić czy nie jest zapchana po stronie powietrznej.

    0
  • #5 01 Lut 2015 15:06
    gegugz
    Poziom 11  

    Masz na myśli jakieś żeberka na niej czy nie są obklejone kurzem? Nie są. Przydałby się jakiś schemat całego mechanizmu w kabinie, czyli gdzie są wentylatory i kanały, może jakieś ominąłem, nie wiem.

    0
  • #6 01 Lut 2015 15:17
    leszekzoltek
    Poziom 6  

    Może gdzieś jest przerwany i nie grzeje.

    1
  • #7 01 Lut 2015 15:32
    WBART
    Poziom 18  

    Jaka jest temp i czy na calej powierzchni taka sama. Raczej nagrzewnica do wymiany , napewno sprawdzasz temp przy wejsciu, a tam bedzie goraca

    0
  • #8 01 Lut 2015 15:36
    leszekzoltek
    Poziom 6  

    Albo zatkany gdzieś przepływ powietrza ciepłego a zimne powietrze dobrze chłodzi.

    0
  • #9 01 Lut 2015 15:41
    gegugz
    Poziom 11  

    Oba przewody z płynem do/od nagrzewnicy są gorące. Zdjąłem możliwie dużo plastików, tak że nagrzewnice mogłem wymacać na całej długości i pod spodem, jest ona gorąca.

    0
  • #10 02 Lut 2015 21:05
    spekter_82
    Poziom 10  

    Kolego Gegugz proponuję sprawdzić zawór 3-drogowy na przyłączu nagrzewnicy. Może się okazać że jest zablokowany i cały czas ma podmieszanie. Efekt będzie taki że nagrzewnica jest ciepła a w momencie włączenia wentylatora powietrze momentalnie ją schłodzi i brakuje ci ciepła na dalsze ogrzewanie. Po objawach które opisujesz właśnie na to bym stawaił.
    Powodzenia w naprawie

    1
  • #11 26 Gru 2015 15:47
    gegugz
    Poziom 11  

    Niestety temat wciąż aktualny. Stan na dzień dzisiejszy jest taki, że mam nową nagrzewnicę, która również jest gorąca, po nagrzaniu silnika. Oczywiście rurki od/do nagrzewnicy są również gorące. Powietrze wokół nagrzewnicy także gorące. Ale z kratek wciąż chłodne (przy ustawieniu na gorące). Wiem, że pokrętło zimno/ciepło otwiera bądź zamyka klapki, ten mechanizm również działa. Wniosek jest jeden, cały czas łapie mi do kabiny powietrze z zewnątrz (włączenie i wyłączenie obiegu wewnętrznego również działa-klapa za schowkiem otwiera się i zamyka). Jedyna rzecz która pozostała to układ klimatyzacji. Otóż, jak wspomniałem, klima została wycięta ale tylko w taki sposób, że nie mam chłodnicy ani wentylatora od klimy, natomiast wygląda na to, że reszta została, czyli sprężarka, wszelkie przekaźniki itd. Mam również błąd klimy którego z tego co pamiętam nie mogłem usunąć. Myślę, że to ma związek z jakimś zaworkiem albo klapką która może być cały czas otwarta. Jak włączam przycisk od klimy to słyszę jakiś wiatraczek wewnątrz i delikatnie leci powietrze z nawiewów.

    Czy ktoś ma pomysł jak się za to zabrać?

    0
  • #12 26 Gru 2015 16:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    gegugz napisał:
    Czy ktoś ma pomysł jak się za to zabrać?


    Wywalić ten cały tunel i gdzieś na szrocie kupić drugi, wcześniej sprawdzając, czy klapy pracują jak powinny.

    Tam, nagrzewnica musi być szczelnie włożona w tunel, inaczej powietrze będzie ją skutecznie omijać i grzać nie będzie.

    Przerabiałem to i wymiana nagrzewnicy nie dawała efektu, albo ciekł płyn ze złączy nagrzewnicy na dole, albo nie dało się zapiąć tego plastiku od dołu na klipsy.

    Mi udało się cały tunel z parownikiem i nagrzewnicą za 200 zł na szrocie wyrwać.

    0
  • #13 26 Gru 2015 19:04
    gegugz
    Poziom 11  

    Właśnie coś podobnego testowałem, w półce pod nagrzewnicą umieściłem drewniany klocuszek który po zapięciu podniósł nagrzewnicę do samego tunelu, i nic to za bardzo nie dało.
    Płyn zazwyczaj wycieka, gdy uszkodzone są "ringi" w tych tych rurkach do zaworka przed nagrzewnicą.
    Klapy są otwarte, przynajmniej dokładnie słychać jak się zamykają przy ustawieniu na zimne.
    Może ma ktoś jakieś zdjęcia jak wygląda układ tych kanałów i klap za deską rozdzielczą?

    0
  • #15 27 Gru 2015 12:35
    gegugz
    Poziom 11  

    A gdzie znajdują się klapy nawiewu? Te, którymi steruje pokrętło ciepłe/zimne (przyczepiona jest do niego linka).

    Czy ktoś w ogóle wie jak to działa? Jakikolwiek schemat, chociażby narysowany w paint?
    Wiem, że mam system BEHR.
    1. Jeśli silnik dmuchawy jest za schowkiem, to jak się domyślam, strumień powietrza jest skierowany jakimś kanałem na nagrzewnicę, pytanie czy od góry czy od dołu (ale od dołu jest obudowa-plastik na spinkach)? A więc musi być jakiś drugi kanał którym ogrzane powietrze leci do kabiny, według mnie na razie wygląda to tak, jakby ogrzane powietrze gdzieś uciekało, być może na zewnątrz.
    2. Czy klimatyzacja, ma jakiś zawór klapę co powoduje branie lewego powietrza?

    Niezależnie od ustawienia kierunku nawiewu, gdy jest włączony, zawsze w okolicy nagrzewnicy od strony pasażera czuje powiew ciepłego/gorącego powietrza. Ale na pewno nie mam go w prawidłowym obiegu.

    0
  • #16 04 Sty 2016 15:27
    gegugz
    Poziom 11  

    domex32 napisał:
    gegugz napisał:
    Czy ktoś ma pomysł jak się za to zabrać?


    Wywalić ten cały tunel i gdzieś na szrocie kupić drugi, wcześniej sprawdzając, czy klapy pracują jak powinny.

    Tam, nagrzewnica musi być szczelnie włożona w tunel, inaczej powietrze będzie ją skutecznie omijać i grzać nie będzie.

    Przerabiałem to i wymiana nagrzewnicy nie dawała efektu, albo ciekł płyn ze złączy nagrzewnicy na dole, albo nie dało się zapiąć tego plastiku od dołu na klipsy.

    Mi udało się cały tunel z parownikiem i nagrzewnicą za 200 zł na szrocie wyrwać.


    Ale jak włożyć tą nagrzewnicę szczelnie w tunel jak ona się właściwie tylko na rurkach trzyma i tak jakby sobie wisi w powietrzu?

    Byłem na szrocie, mają cały tunel(mieszalnik) za 120zł.

    Zrobiłem dzisiaj test, przy -15 stopniach mrozu, nagrzałem silnik do 90 stopni i puściłem zimny nawiew, rzeczywiście wiało wręcz mrozem, ale po przestwieniu na ciepłe, wiało dalej zimne ale cieplejsze, na przednią szybę nawet letnie.

    1
  Szukaj w 5mln produktów