Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowarka O&K z silnikiem DEUTZ F3L1011 - ZIMNA CHŁODNICA OLEJU

dtertel 18 Lut 2015 16:31 1827 11
  • #1 18 Lut 2015 16:31
    dtertel
    Poziom 2  

    Witam serdecznie.
    Mam problem z ładowarką O&K z silnikiem Deutz f3l1011. Problem polega na tym iż ładowarka bardzo szybko nagrzewa się, wręcz bym powiedział że przegrzewa się, co sygnalizowane jest kontrolką na kokpicie. Mimo iż kontrolka zapali się chłodnica oleju jest zimna. Zdemontowałem chłodnicę, wyczyściłem ją i przepłukałem jest drożna i czysta. Termostat oleju sprawdziłem jest sprawny, a mimo wszystko przegrzewa się. Proszę o podpowiedz co może być nie tak. Ogrzewanie kabiny(które zasilane jest też tym samym olejem) funkcjonuje prawidłowo - ogrzewanie dmucha gorącym powietrzem. Jakie powinno być ciśnienie oleju na zimnym w tym silniku a jakie na ciepłym??

    Z góry dziękuje za każdą podpowiedz, a w szczególności speca w tych silnikach użytkownika "kkknc".

    Pozdrawiam

  • #2 18 Lut 2015 19:23
    kkknc
    Poziom 40  

    Ciśnienie oleju to minimum 1,1bara. Bieg jałowy, temperatura oleju 120 C, a olej to 20W/20. Więc ciśnienie oleju uzyskasz zawsze tam pompa jest przecież ogromna. Bardziej interesowało by mnie konkretna temperatura oleju, a nie że kontrolka się zapala. Bo termostat zaczyna się tam otwierać przy 98 C. A przegrzany silnik ma 150-155 C.

  • #3 18 Lut 2015 21:57
    dtertel
    Poziom 2  

    Dzięki za podpowiedz. Problem mam nadzieje ze rozwiązany, problemem jest termostat który otwierał się dopiero przy dużo wyższych temperaturze. Co powodowało że silnik chłodnica była zimna mimo że olej przegrzewał się (zapalała się kontrolka). Jeszcze raz dzięki za podpowiedz.

  • #4 16 Sie 2015 15:16
    Damian_81
    Poziom 1  

    Witam, w którym miejscu znajduje się termostat w tym silniku?

  • #5 16 Sie 2015 15:53
    kkknc
    Poziom 40  

    W podstawie termostatu. Poniźej chłodnicy.

  • #6 12 Kwi 2017 08:48
    mlody3107
    Poziom 2  

    Jesli obieg chlodzenia jest dobry wyreguluj podkladkami pompy sekcyjne. Im wiecej paliwa tym nizsza temperatura w uproszczeniu. Zadko kto to otym pisze a wsumie to chyba nikt. Jesli jest za mala dawka paliwa bedzie sie grzal bo jest za dobre spalanie sprawdz to bo najczesciej o tym zapominaja mechanicy a czasem pompy montuja tylko na sylikon i pozniej jest duzy problem przez glupi szczegul za 20 zl.
    Pozdrawiam

  • #7 12 Kwi 2017 10:28
    kkknc
    Poziom 40  

    Gratuluję, gratuluję dwóch, a w zasadzie trzech rzeczy.
    Złotej łopaty za wygrzebane tego tematu z czeluści forum. Wspaniałej ortografii. No i wiedzy. A raczej jej totalnego braku. Podkładkami to regulujesz kąt wtrysku a dawkę paliwa obracając pompkę. Diesel jest silnikiem który pracuje z nadmiarem powietrza. Mniej paliwa to mniejsza temperatura a nie większa. To nie zagazowany silnik w obiegu Otto, że zubożoną mieszanka która przypala silnik jak garnek na piecu.
    Jeszcze parę tematów dotyczących silników serii 1011 jest na tym forum. W każdym chcesz dopisać ta sama głupotę?

  • #8 27 Cze 2017 06:46
    scyzoroo
    Poziom 9  

    Witam
    Mam pytanie odnośnie chłodnicy silnika Deutz 3fl 1011 (silnik w kompresorze Atlas Copco XAS 55) - nie mogę namierzyć w niej korka spustowego - czy wg Kolegów takowy w tym modelu występuje?
    Jaki olej należy nalać do chłodnicy? 20W-20 ?
    Czy jest jakiś wskaźnik poziomu cieczy dla samej chłodnicy?
    Z góry dziękuję za informację.
    PS. Nie mam instrukcji obsługi do tego silnika - może posiadacie wersję elektroniczną??

  • #9 27 Cze 2017 07:14
    kkknc
    Poziom 40  

    Nowy problem nowy temat.
    Korka w chłodnicy brak. Olej jest tam zawsze. Olej lejesz do silnika. A do chłodnicy sam napłynie.

  • #10 27 Cze 2017 07:27
    scyzoroo
    Poziom 9  

    Dziękuję za odpowiedź.
    Zastanawiam się zatem po co jest korek wlewu na chłodnicy?

  • #11 27 Cze 2017 10:30
    kkknc
    Poziom 40  

    Nigdy nie było, nie ma i nie będzie. Bo silnik już nie produkowany.

  • #12 28 Cze 2017 19:32
    scyzoroo
    Poziom 9  

    Tak jest - przepraszam za zamieszanie - korek górny na obudowie klawiatury tj. drugi korek do zalewania oleju silnika.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME