logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Assembler - Jaki program do pisania i kompilacji zamiast TASM i TLINK?

kubalos2 23 Lut 2015 10:26 4038 12
REKLAMA
  • #1 14468151
    kubalos2
    Poziom 8  
    Witam!

Postanowiłem że zajmę się również innym językiem niż C++ i spróbuje swoich starań w Assemblerze. No to wiadomo wklepałem w google o jakiś kurs i znalazłem.
    http://assembler.ryszki.prv.pl/
    Jednak nie wiem czy tam jest wszystko aktualne, ponieważ nie można tam pobrać
    kompilatora TASM i TLINK. Czy są jakieś inne dobre programy do pisania w assemblerze ? I czy będą one zgodne z tym co pisano w tym kursie ?
    Z góry dziękuję za odpowiedź i jeśli moje pytania są głupie to przepraszam ale jestem początkujący :)
  • REKLAMA
  • #2 14468263
    arnoldziq
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 300
    TASM i TLINK są częścią pakietu Borland Turbo Assembler.
    Jeżeli kurs jest o tej wersji assemblera, to raczej ciężko będzie zastosować inny kompilator/IDE.

Nie chcę studzić Twojego zapału, ale w dniu dzisiejszym, assembler ma dość wąskie zastosowanie. Właściwie poza mikrokontrolerami, nie stosuje się assemblera w programowaniu komputerów.
    Zastanów się, czy znajomość czegoś, co powoli odchodzi w zapomnienie, jest Ci do czegoś potrzebna.
  • #3 14468404
    kubalos2
    Poziom 8  
    Czyli jedynym wyjściem jest programowanie w C++. Tylko czy języki programowania inne niż Assembler są bardzo związane z procesorem, zajmują mało miejsca i są szybkie, co umożliwia chyba pisanie wirusów.
    Dopiero co w C++ uczę się pętli i nawet w miarę je umiem i wiem, że przede mną jeszcze długa droga dlatego chciałbym wiedzieć czy C++ to dobry wybór, skoro nie assembler.
    Jestem dopiero początkujący ; /
  • #4 14468576
    arnoldziq
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 300
    Wszystko zależy od tego, co chcesz programować.