Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wasza opinia o tarczach i klockach hamulcowych ROTINGER & STEINHOF

Alfred_92 26 Mar 2015 12:14 49671 32
Bosch
  • #1
    Alfred_92
    Level 33  
    Panowie, obiło się wam o uszy coś nt klocków i tarcz hamulcowych ROTINGER & STEINHOF, ja zazwyczaj staram się montować TRW bo mam do nich zaufanie ale ostatnio się zawiodłem bo nowa tarcza na prostej piaście miała dosłownie minimalne ale jednak bardzo delikatne bicie przy silniejszym hamowaniu, i zastanawiam się czy macie doświadczenie z wymienionym na początku producentem, bo różnica pomiędzy TRW a tym ROTINGER & STEINHOF jest zauważalna.
    Niby w internecie są ogólnie pozytywne opinie produktach tej firmy ale zastanawiam się czy to nie jest ukryta reklama.
  • Bosch
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie wiem nigdy nie zakładałem ale owszem spotkałem się z nowymi tarczami które leżakując potrafiły się zniekrztałcić... Ja zakładam ATE, TRW, a jak mają być tańsze to kraft i do tej pory problemów nie ma..
  • #3
    Alfred_92
    Level 33  
    No jak do tej pory miałem zaufanie do TRW, ale ostatnio się przejechałem bo jedna nowa miała bicie, i poszły do reklamacji.
  • #4
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Jedna to jeszcze nie jest tragedia, zdarza się a TRW tak ja też mam zaufanie do tej firmy i najczęściej właśnie pakuje TRW.

    Odbiegając trochę od klocków i tarcz powiem że widziałem pompe wody firmy RACER po 20tys. jazdy miała centymetrowy luz promieniowy. Albo filtry paliwa MaxGear że auto nie odpala :)
  • #5
    Alfred_92
    Level 33  
    O takiej skrajności nie mówmy nawet :D
  • #6
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    A klocki hamulcowe BOSCH zakładasz? Ja od dawna już nie, bo piszczały...
  • Bosch
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bosch się dawno już zepsuł, to nie ta sama firma co kiedyś. Teraz jest o wiele wiele gorzej z jakością, odpowiednik tanich zamienników.
  • #8
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Pawel wawa wrote:
    Bosch się dawno już zepsuł, to nie ta sama firma co kiedyś. Teraz jest o wiele wiele gorzej z jakością, odpowiednik tanich zamienników.


    Ale mówisz o układzie hamulcowym, bo chyba nie ogólnie bosch podupadł?
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mówię o częściach mechanicznych, znajomi narzekają. Całe szczęście, że elektronika trzyma poziom.
  • #10
    michal19885
    Level 18  
    Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej.

    Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego smaru, ani pasty. Ma to wady, jak i zalety.

    Prowadnice klocków po dokładnym wyczyszczeniu szlifierką typu dremel smaruję smarem miedzianym. Prowadnice zacisku smarem Plastilube, zwracam uwagę na stan prowadnic i gumek. Śruby smaruje klejem, dokręcam momentem zależnym od średnicy.

    Pamiętać należy o kilkakrotnym wciśnięciu pedału hamulca przed oddaniem auta i najlepiej jeździe próbnej.

    Taka wymiana nie trwa 20 minut, tylko godzinę, jednak daje satysfakcję z dobrze wykonanej pracy oraz uzasadnia wyższy koszt usługi.
  • #11
    Alfred_92
    Level 33  
    Kwestia tego że Bosch stał się chyba pakowaczem części a poziom tych części można porównać z innym pakowaczem czyli FEBI, do którego to z kolei zaufanie straciłem już bardzo dawno temu (przynajmniej jeżeli chodzi o układ zawieszenia, ale hamulcowe pewnie nie lepsze).
  • #12
    dabu
    Level 32  
    Montowałem Steinhof-y w fiacie i klienci nie narzekali, a według mnie były bardzo dobrym zamiennikiem oryginalnych klocków. Co do Krafta w ogóle się nie wypowiem, moja alfa 156 na klockach Krafta nie była w stanie zatrzymać się w miejscu, reklamacja uznana praktycznie na miejscu, więc muszą o tym wiedzieć.
  • #13
    grzesiekw12
    Level 21  
    Ja założyłem klocki TRW i dostaje od ich pisku szału. Co za gów.... teraz produkują. Jak są zimne to nie piszczą, kilka hamowań i masakra. Poprzednio miałem KASHIYAMA i było bardzo dobrze. Jak wybierałem to były powiedzmy nie najdroższe, ale ich niepiszczące poprzedniki z tego co pamiętam kosztowały połowę pieniędzy. Teraz nie wolno stosować cząstek metalicznych w okładzinach a moje stare miały zaprasowane wiórki mosiężne. Co jeszcze mi się rzuciło w oczy to stare nie dawały takiego czarnego osadu na kołpakach. Przy wymianie wszystko zrobione z należytą starannością, wypiłowane prowadniki zacisków, posmarowane dedykowanym smarem...
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    grzesiekw12 wrote:
    wypiłowane prowadniki zacisków
    Słucham???
  • #15
    grzesiekw12
    Level 21  
    Chodzi o to że oczyszczone były z tego co tam zalegało skrobakiem
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To dobrze, bo dla mnie, jest różnica pomiędzy oczyszczeniem a wypiłowaniem prowadnic.
  • #17
    pepe150
    Level 36  
    Ja osobiście miałem styczność tylko z klockami TRW to hamowanie jest OK, ale pylą mocno. W jednym aucie zjeździły się w 1 rok (ok 15 tys. km), a teraz w drugim aucie tak ze 2 do 3 lat pojeżdżę, ale też pylą.
    Steinhoff to ta firma bardziej kojarzy mi się z hakami i przyczepami niż układami hamulcowymi.
  • #18
    MD-2
    Level 15  
    Z zawodu jestem tokarzem i muszę powiedzieć ze u nas na zakładzie (obecnie były zakład) robilismy tarcze dla TRW. Przychodziły półprodukty, my toczyliśmy na wymiar pod piaste i pod klocki. Jako ze nie była to główna robota seryjna tylko dodatkowa wiec nikt z kierownictwa sie nie angażował tym bardziej ze tolerancja bicia tarczy jak była dopuszczalna to +- 0,1mm a zdarzało sie ze przechodziły 0,2mm. Także nie dziwią mnie te opisy.
    To samo inne części motoryzacyjne dla opla czy fiata - porażka !!! Wszyscy my kręciliśmy głową. Tu rządzi ekonomia i ciecie kosztów gdzie tylko się da.
  • #19
    Frost160
    Level 14  
    Febi jeśli chodzi o zawieszenia i poduszki silnia to dziadostwo. W ostatmim tylko miesiącu poduszka silnika do traffica za 2009roku 2 razy na reklmacje poszła, po miesiącu takie wybracje że 40km/h nie można jechać.

    Kupują dziadostwo pakuja i doliczają swoją marże ja się zraziłem i to bardzo. To samo wachacze do bmw 3 i 5.

    Z TRW jeszcze chyba problemu nie było, jednak mało tego zakładam bo dość drogie.
  • #21
    laciaty1981
    Level 12  
    Witam, w/g minie te tarcze rotingery nie są najgorsze ale klocki hamulcowe które nie ścierają nadmiernie tarcz i nie pozostawiają pyłu na felgach to MEYLE.
  • #22
    ipman1
    Level 12  
    Rotinger to Polska firma i robi tarcze dla FCA na pierwszy montaż.
  • #25
    vokotibi
    Level 10  
    bosch < TRW , ale ogólnie jedno i drugie loteria i można trafić na badziew.
    Obecnie tylko ATE trzyma poziom i cene
  • #26
    oktawian89
    Level 27  
    Zestawy stainhof wraz z rotingerem jeżdżą i mają się bardzo dobrze !
  • #27
    Alfred_92
    Level 33  
    U siebie drugi rok mam zestaw Ferodo na przodzie.
    Po jednym awaryjnym hamowaniu na autostradzie dostały jakichś dziwnych naprężeń, tzn, zimne są ok, a po rozgrzaniu biją tak że kierownicę rwą z rąk.
    Hamują wyśmienicie (właściwie hamowały jak były proste), ale pylą dość intensywnie.
  • #28
    Karaczan
    Level 41  
    Klocki Steinhofa są OK. Hamują elegancko. Czasem niektóre popiskują, ale każdej marki potrafią.
    Bywa że mocno pylą. Felgi ubrudzone, w prowadnicach tyle syfu że klocki stają.
  • #29
    karol4444
    Level 11  
    STEINHOF to producent oem na pierwszy montaż do fiata i często do alfy.
    Na fiatach nikt lepiej nie zrobi układu hamulcowego jak oni, sprawdzone w wielu modelach !
    Przed laty nawet w przygotowaniu rajdówek fiata mówiło się że po fabryce nie poprawia się hamulców i kabli zapłonowych - i to była prawda.
    reasumując STEINHOF powinien być bardziej niż dobry.
  • #30
    jenusz11
    Level 20  
    miałem kilka przypadków że klocki trw gdy sie bardzo mocno zagrzały przestawały hamować sam to też zaobserwowałem tylko na klockach trw ale w normalnej jeżdzie są ok