Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

P2ZX527 - 24V 1100W jakiego rodzaju jest ten silnik i jaki ma moment rozruchowy

28 Mar 2015 13:34 1452 5
  • Poziom 10  
    Witam,
    Przymierzam się do wykonania napędu pojazdu elektrycznego dla dziecka/ (dorosłego). Ze względu na koszty staram się wykorzystać maksymalnie swoje zasoby, a mam silnik DC 24 V 1100W:

silnik ten ma charakterystykę jak w załączniku:
    reszta danych silnika jakie posiadam w temacie:
    Link

Moje pytania (jestem mechanikiem, a nie elektrykiem i bardziej znam się na silnikach prądu przemiennego, z DC nie mam doświadczenia):

1) jaki to jest silnik? i jaki ma moment tzw. rozruchowy? (czy to jest silnik szczotkowy równoległy, bocznikowy, szeregowy itd.)
    2) czy nada się on do napędu pojazdu?
    3) czy silnik szczotkowy to dobry pomysł?
    4) przy prądzie znamionowym 55A jaki będzie prąd rozruchowy? (ważny parametr do doboru kabli, stycznika, i elektroniki sterującej)
    5) na rynku są pojazdy z dużo słabszymi silnikami np. 250 W i jeżdżą- pytanie jak będzie z rozruchem tego silnika- bo w biegu wiadomo, że przy 3,5Nm (i pewnie przekładni 1:10 czyli~35Nm) to sobie poradzi- tylko co z ruszaniem?
    6) czy klasa S2 60 Min i klasa F uzwojenia wystarczy do takiej zabawki dla dziecka (pojazd będzie ważył około 50-110kg)?
    trochę jestem zielony w tym temacie- ale chciałbym się czegoś nauczyć niestety tak dziwna ta charakterystyka, że nie mogę odczytać z niej parametrów przy prędkości bliskiej 0. Gdyby ktoś posiadał charakterystykę momentu od prędkości obrotowej to proszę o wstawienie.
    Proszę szanowne grono o pomoc.
  • Testo
  • Poziom 29  
    keysej napisał:
    3) czy silnik szczotkowy to dobry pomysł?

Będzie działać.
    keysej napisał:
    4) przy prądzie znamionowym 55A jaki będzie prąd rozruchowy?

Może być nawet kilkakrotnie wyższy niż prąd ciągły.