Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki opornik dobrać do samochodowej żarówki LED

08 Kwi 2015 20:14 30717 29
  • Poziom 6  
    Wymieniam żarówki w aucie na ledy i jedne niestety są bez rezystora, co powoduje ich natychmiastowe gaśnięcie. Taka żarówka posiada 5 diód 5050 SMD.

    Dobrze liczę? Rezystor dla jednej powinien mieć wartość: 420 Ω? i razy 5 teraz?
  • Poziom 15  
    Nie dałeś żadnego napięcia czy wydajności źródła ale za pomocą wróżenia z fusów mogę powiedzieć ,że zrobiłeś je źle! (żartuję). Najpierw podaj napięcie źródła może wydajność prądową i rodzaj żarówki.
  • Poziom 15  
    Wygląda na to ,że te żarówki są specjalnie przystosowane do samochodów więc nie potrzebują rezystorów chyba ,że masz akumulator 24V.
    Dziwne ,że gasną masz może schemat podłączeń w samochodzie?
  • Poziom 6  
    W samochodzie system canbus sprawdza żarówki i chyba te mu nie pasują. zaraz poszukam schematu, skoda octavia kombi 2 , 2007r.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Schemat:
    Jaki opornik dobrać do samochodowej żarówki LED
    Tak zamieszczamy załączniki na forum!
    [_P_]
  • Poziom 6  
    Chcę założyć jako pozycyjne.
  • Poziom 15  
    Znalazłem problem! Te żarówki co montujesz mają 3W a w samochodzie żarówki powinny mieć 5W więc się zapewne przepalają. Zobacz na rysunku na kółko z krzyżykiem koło napisu "postojowe".

  • Poziom 20  
    A co mam moc do przepalania się żarówki? 3 czy 5 wat to kwestia poboru energii. Stawiałbym bardziej na problem z polaryzacją lub z tym, że mają za małą moc i komp samochodu wyłącza je bo traktuje je jako spalone. Trzeba by się upewnić czy na pewno są spalone czy tylko nie świecą.
  • Poziom 15  
    Możesz sprawdzić ile jest woltów w gnieździe? Sprawdź też natężenie (tylko szeregowo!) z rezystorem 10k zobaczymy czy napięcie jest stałe.
    Sprawdź też bezpieczniki.
    A jak samochód ma komputer to kiepsko bo nie wiadomo jak zareaguje na te żarówki. Możesz je zobaczyć na jakimś innym źródle zasilania czy działają?
  • Poziom 6  
    Nie są spalone, gasną bo komp je odłącza. Na tyle auta mam 4 szt pozycyjne i ledy działają w zestawieniu 2ledy +2 standardowe t10

    Dodano po 43 [sekundy]:

    Żarówka wg producenta ma 4,2 W
  • Poziom 15  
    Może jest to spowodowane oporem tych żarówek (za duży lub za mały) można obejść komputer ale to trudne i ryzykowne. Może trzeba dać jakiś rezystor aby zmylić komputer.
  • Poziom 6  
    dokładnie, od poczatku prosze o wyliczenie rezystora, ze wzoru wychodzą mi dziwne wartosci :(
  • Poziom 15  
    A jak to liczysz? Bo ja też miałem problemy z skomplikowanymi układami.
    Trzeba policzyć każdy jeden opór w obwodzie więc będzie trudno.
    I jeszcze trzeba uwzględnić wszystko co żarówka ma w środku, więc to trochę graniczy z cudem.
  • Poziom 6  
    W kalkulatorze dla 1 białej diody wychodzi :
    Rezystor powinien mieć wartość: 420Ω
    Wymagana moc rezystora: 168mW

    a dla 5 diód mam wiadomość:
    To nie zadziała - napięcie zasilania nie przekracza napięcia przewodzenia diod(y)!

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://kalkulor.pl/rezystor-do-led
  • Poziom 43  
    jas2010 napisał:
    dokładnie, od poczatku prosze o wyliczenie rezystora, ze wzoru wychodzą mi dziwne wartosci

    Jeżeli to są LED na 12V to mają wbudowany opornik albo ogranicznik prądu. Jaki jeszcze opornik chcesz dobrać?
  • Poziom 6  
    A nie maja małego oporu i komputer ( Canbus) widzi je jako przepalone i wtedy odcina prąd?
    Ja tak to widze. Podsumuje co wiem o żarówce:
    Moc 4,2W
    Napięcie 12V
    Prąd max przewodzenia 60mA
    barwa biała - ok 3,6 V na diode (jest pięć)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Uczeń
    Witam
    Mi sie wydaje ze problem z tymi ledami spowodowany jest jednym ukladem scalonym ktory znajduje sie w module komfortu lub module BSI.
    Przerabialem to niedawno w moim aucie.
    Po wstawieniu wszystkich zarowek LED wewnatrz auta jak i w bagazniku, po zamknieciu pilotem auta, zarowki sie lekko zarza. Pomiar napiecia w takim przypadku to okolo 6-7V. Wymienilem jedna zarowke na stara rurkowa i jest ok. Teraz gasna wszystkie do zera.
    Dodam ze w moim module jest to uklad U4791B i jest chyba nazwany monitorem do awarii lamp samochodych czy cos w tym stylu.
    Uklad sprawdza zadany prog poboru pradu, a po wymianie zarowek zwyklych na LED jest pewnie mniejszy, wiec stad problemy z ewentualnymi bledami badz wylaczaniem lamp z zarowkami LED.
    Pozdrawiam
  • Poziom 6  
    WoZaj napisał:
    Wg podanego przez Ciebie linku ta żarówka LED pobiera moc 3W.
    Powinieneś mieć dla CAN obciążenie 5W.
    Czyli robisz tak:
    Tą żarówkę LED-ową (NIC W NIEJ NIE ZMIENIASZ) podłączasz w miejsce starej żarówki.
    Od strony wtyczki podłączasz RÓWNOLEGLE dodatkowy opornik.
    Ponieważ musisz na nim wytracić 2W to opornik ten powinien być o mocy co najmniej 3W (najlepiej 5W) i powinien być wartości 75 Om.
    Opornik będzie ciepły.
    I to wszystko.


    to ma sens :-) na tej stronce ma więcej ta sama żarówka
    http://www.ledlumen.pl/produkt-1693-samochodowe.html

    dla 12V nie daje się opornika 0,25W? gdzies cos czytałem, ale moge sie mylić

    Dodano po 3 [minuty]:

    mendozek666 napisał:
    Witam
    Mi sie wydaje ze problem z tymi ledami spowodowany jest jednym ukladem scalonym ktory znajduje sie w module komfortu lub module BSI.
    Przerabialem to niedawno w moim aucie.
    Po wstawieniu wszystkich zarowek LED wewnatrz auta jak i w bagazniku, po zamknieciu pilotem auta, zarowki sie lekko zarza. Pomiar napiecia w takim przypadku to okolo 6-7V. Wymienilem jedna zarowke na stara rurkowa i jest ok. Teraz gasna wszystkie do zera.
    Dodam ze w moim module jest to uklad U4791B i jest chyba nazwany monitorem do awarii lamp samochodych czy cos w tym stylu.
    Uklad sprawdza zadany prog poboru pradu, a po wymianie zarowek zwyklych na LED jest pewnie mniejszy, wiec stad problemy z ewentualnymi bledami badz wylaczaniem lamp z zarowkami LED.
    Pozdrawiam



    może to wystarczyłoby
    http://www.sklepledowy.pl/pl_PL/p/Rezystor-0,25W-560ohm-dla-Zarowek-Led/525
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Nie zrozumiales, to miało byc dla kolegi mendozek666

    to jaki mam sprawdzić? 1W i ile Omów?
    Zależy mi na bezpiecznej pracy żarówek, Canabusa dokończe oszukiwać Vagiem(kontrolka spalonej żarówki)

    Dodano po 4 [minuty]:

    cena filterka 20zł :(
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Koledzy. Jaki sens wymieniać zwykłą żarówkę na LED a potem wstawiać opornik (oszukujący komputer) który bezużytecznie zużywa energię akumulatora?
    To tak jakby w mieszkaniu wymienić żarówki na energooszczędne i włączyć na stale mały grzejnik :)
  • Poziom 6  
    Wymieniłem mijania na porządny kit 50W. CREE i jest za duży kontrast miedzy nimi.
    Przyznam, ze dużo większa widoczność na Ledach jest.
    Wszystkie odblaski na drodze, znaki. Ogólnie przyjemniejsza jazda :-)
  • Poziom 43  
    Temat dotyczy postojowych a nie mijania.
  • Poziom 6  
    vodiczka napisał:
    Temat dotyczy postojowych a nie mijania.


    Podaje powód wymiany pozycyjnych.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Podłączałem ledy bez modułu - 3 kabelki z lamp + i - oraz + sterownia.
    + sterowanie podłączony do lampy postojowej
    - podłączony do akku.
    + po stacyjce do modułu zapłonu w kabinie pod schowkiem.

    Niestety nie działają prawidłowo.
    Po przekręceniu klucza świecą LED jest ok. Po odpaleniu silnika też jest ok. Niestety po włączeniu świateł LED-y nie gasną a przygasają i mrugają lub słabo świecą:/

    Żarówki postojowe nie LEDy ...no może w tyle są LEDy jeśli to ma znacenie.

    Gdzie siedzi diabeł?

    Link do (chyba dokładnie takich jak moje):
    Link usunięto/trymer01
    Moderowany przez trymer01:

    Regulamin, pkt 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.
    3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.

  • Poziom 21  
    jackins napisał:
    Witam,
    Podłączałem ledy bez modułu - 3 kabelki z lamp + i - oraz + sterownia.
    + sterowanie podłączony do lampy postojowej
    - podłączony do akku.
    + po stacyjce do modułu zapłonu w kabinie pod schowkiem.

    ...


    Czy to sterowanie nie powinno być podłączone do + lamp mijania?
    Pomijam fakt że to nie ma nic wspólnego z tym tematem.
    Tu piszemy o czymś innym.