Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rezystor do symulacji żarówki 24V 21W

06 Lut 2016 15:17 10914 104
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich,

    Potrzebuję pomocy w doborze lub pomocy w wyliczeniu rezystora która obciąży układ symulując obecność żarówki 24V 21W :)

    W praktyce wygląda to tak, że poprzednie lampy fabrycznie miały żarówki, a ja teraz założyłem również fabryczne ale od poliftowego pojazdu w którym fabrycznie wykorzystano LEDowe.
    Problem polega na tym, że układ pokazuje spaloną żarówkę kierunkowskazu - bo tylko tego dotyczy problem. Reszta lamp nie podlega testowi na spaloną żarówkę.

    Teraz jak dobra lub obliczyć rezystor do obciążenia i zasymulowania tejże żarówki??

    Napięcie 24V
    poprzednia układ: żarówka 24V 21W
    obecny układ: lampa ledowa (kilkanaście diod w lampie i zasilanie wejściowe 24V)
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 19  
    Bardzo proszę o oświecenie mnie z jakiego powodu nagminnie wymienia się żarówki samochodowe fabryczne "zwykłe" na ledowe.
    Czy są jakieś inne przyczyny poza nadążaniem za modą czy efektem wizualnym?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 40  
    Trwałość. Jak dobrej jakości i solidnie wykonana lampa LED to można zapomnieć o wymianie.
  • Poziom 36  
    Na rezystorze 25Ω wydzieli się 23 W ciepła; całkiem sporo, należy go zamocować odpowiednio na karoserii, aby odprowadzić ciepło.

    Może uda się zasymulować żarówkę mniejszym obciążeniem.
    Np. 47Ω to o połowę mniej.
  • Poziom 9  
    Dzięki Xantix :)


    mojepetro...jeśli na prawdę teraz masz dylemat dlaczego zrobiłem na led, a dla czego nie to patrz poniżej :) :
    1. Oryginalne lampy z I lifta, które miałem fabrycznie:
    Rezystor do symulacji żarówki 24V 21W

    2. Oryginalne lampy z II lifta, które założyłem:
    Rezystor do symulacji żarówki 24V 21W
    Jedne i drugie są oryginalne i fabryczne, a wymieniłem dla wyglądu!!! :]

    Xantix, ta lampa jest bardzo dobrej jakości ale też bardzo banalnej konstrukcji.
    Ona ma w sobie tylko elektronikę która przystosowała każdą lampę (biały kwadrat) do podłączenia 24V.

    Każdy z sześciu kwadratów w jednej lampie do oddzielna lampa(wkład) i wsadzone w czerwony korpus tworzą jedną kompletną lampę ale każdy kwadrat ma oddzielną kostkę

    Dodano po 4 [minuty]:

    Adamcyn napisał:
    Na rezystorze 25Ω wydzieli się 23 W ciepła; całkiem sporo, należy go zamocować odpowiednio na karoserii, aby odprowadzić ciepło.

    Może uda się "oszukać" komputer mniejszym obciążeniem.
    Np. 47Ω to o połowę mniej.
    Z odprowadzeniem ciepła nie ma problemu, gdyż po 1. za lampą jest bardzo dużo pustego miejsca, a po 2. stelaż do którego przykręcona jest lampa jest cały metalowy i ma kontakt z plastikowymi elementami lampy tylko w czterech punktach po narożnikach, gdzie są śruby.
  • Poziom 43  
    Adamcyn napisał:
    Może uda się "oszukać" komputer mniejszym obciążeniem.
    Bardzo prawdopodobne, można wykonać próbę łącząc np. trzy żarówki w szereg.
    Xantix napisał:
    Trwałość. Jak dobrej jakości i solidnie wykonana lampa LED to można zapomnieć o wymianie.
    Przejechałem 60 000 km i jeszcze nie wymieniałem żarówek kierunkowskazów. W poprzednim samochodzie wymieniłem raz po kolizji - włókno uległo przerwaniu wskutek wstrząsu.
  • Poziom 40  
    mojepetro napisał:
    Bardzo proszę o oświecenie mnie z jakiego powodu nagminnie wymienia się żarówki samochodowe fabryczne "zwykłe" na ledowe.
    Czy są jakieś inne przyczyny poza nadążaniem za modą czy efektem wizualnym?


    Cytat:
    Przejechałem 60 000 km i jeszcze nie wymieniałem żarówek kierunkowskazów. W poprzednim samochodzie wymieniłem raz po kolizji - włókno pękło od wstrząsu.


    Kolego jak widzisz pytanie kolegi mojepetro dotyczyło ogólnie oświetlenia ledowego a nie tylko żarówek kierunkowskazów. Więc proszę nie szukaj dziury w całym. Druga sprawa - tak, ja też przejechałem dziesiątki kkm bez wymiany żarówek w kierunkowskazach, co nie zmienia faktu, że oświetlenie ledowe jest trwałe.
    Jak ktoś chce to niech se wymienia. Byleby nie robić z auta choinki, a wszystko było zrobione zgodnie z prawem.
  • Poziom 43  
    Temat dotyczy kierunkowskazów.
    monsterq napisał:
    Reszta lamp nie podlega testowi na spaloną żarówkę.
    Można pozostawić kierunkowskazy w spokoju i nie główkować z doborem oporników :)
    Co innego mieć auto z fabrycznym oświetleniem LED a co innego wymieniać na LED, że niby energooszczędne (taki argument a nie trwałość, często czytam na forach samochodowych) i wyrównywać obciążenie opornikiem bo "trzeba oszukać komputer. Dziecinada.
  • Poziom 31  
    Ależ koledzy żadna ale to żadna licząca się firma nie oferuje Lamp ledowych na zamianę za orginalne.
    To samo dotyczy się źródeł światła, nie kupisz zamiennika żarówki np. w5w w technologii led w boszu marelli czy varcie.

    Bo to jest ku.... nielegalne i nie spełniające żadnych norm strumienia świetlnego.

    Więc się dziwię czemu ludzie wsadzają zamiast żarówek ledy i świeci to sobie prawdę powiedziawszy ŹLE.
  • Poziom 9  
    vodiczka napisał:
    Temat dotyczy kierunkowskazów.
    monsterq napisał:
    Reszta lamp nie podlega testowi na spaloną żarówkę.
    Można pozostawić kierunkowskazy w spokoju i nie główkować z doborem oporników :)
    Co innego mieć auto z fabrycznym oświetleniem LED a co innego wymieniać na LED, że niby energooszczędne (taki argument a nie trwałość, często czytam na forach samochodowych) i wyrównywać obciążenie opornikiem bo "trzeba oszukać komputer. Dziecinada.


    Jaka oszczędność....:] nie patrzę na to, a jedyny powód to wygląd bo tylko i wyłącznie ten jedyny detal różni modele między I liftem, a II liftem.

    Tak jak pisałem...na spaloną żarówkę komputer robi test wyłącznie kierunkowskazów, nic więcej.

    Lampy na żarówkach i na ledach są oryginalne, a nie jakieś samoróbki, czy zamienniki.....
    W przypadku lamp na żarówkach za kierunkowskazy odpowiada prosty sterowniczek bazujący na przekaźnikach (mogę wysłać fotkę), a przy ledowych jest do tego sterownik elektroniczny w pełni....

    Wszystko działa jak należy bez żadnych problemów ale denerwuje mnie to, że kiedy po włączeniu kierunkowskazu na desce strzałka zapala się tylko raz - to sugeruje spaloną żarówkę.
    Wszystko poza tym działa i miga jak należy...


    Nie potrzebuję pytań i zastanowień czemu tak, a czemu inaczej bla bla bla....:]
    Mam jasną prośbę i pytanie jakim rezystorem zasymulować żarówkę 24V 21W - tylko to, z z resztą poradzę sobie sam :)
  • Poziom 43  
    monsterq napisał:
    Mam jasną prośbę i pytanie jakim rezystorem zasymulować żarówkę 24V 21W
    Np. takim: TE CONNECTIVITY 4-1625971-0 Rezystor: drutowy z radiatorem; przykręcany; 33Ω; 25W; ±5%
    Dokładnie potrzebujesz 27,4Ω/21W ale takiego nie znajdziesz, 27Ω o mocy nie mniejszej niż 21W też chyba nie.
  • Poziom 9  
    DJ ANNUS napisał:
    Ależ koledzy żadna ale to żadna licząca się firma nie oferuje Lamp ledowych na zamianę za orginalne.
    To samo dotyczy się źródeł światła, nie kupisz zamiennika żarówki np. w5w w technologii led w boszu marelli czy varcie.

    Bo to jest ku.... nielegalne i nie spełniające żadnych norm strumienia świetlnego.

    Więc się dziwię czemu ludzie wsadzają zamiast żarówek ledy i świeci to sobie prawdę powiedziawszy ŹLE.



    Jesteś w dużym błędzie :) Jest wiele lamp kształtem identycznych i z tego samego, identycznego modelu pojazdu, a różnią się jedynie tym, że są wersje LED i są też wersje na klasycznych żarówkach :)
  • Poziom 43  
    27Ω/25W też znalazłem: ARCOL HS25-27RJ Rezystor: drutowy z radiatorem; przykręcany; 27Ω; 25W; ±5%
  • Poziom 31  
    monsterq napisał:
    a różnią się jedynie tym, że są wersje LED i są też wersje na klasycznych żarówkach


    Podaj jakiś typ który nie pochodzi z dalekiego wschodu i z ryżowych pól.

    Kolego łatwiej wydłub kontrolkę spalonej żarówki jak nie masz info na displayu.
  • Poziom 36  
    vodiczka napisał:
    Bardzo prawdopodobne, można wykonać próbę łącząc np. trzy żarówki w szereg


    A jak się nie uda, to można zastosować żarówkę 24V 21W.
    Będzie się grzała mniej niż rezystor, bo kilkanaście procent dostarczonej energii wydzieli się jako światło.

    vodiczka napisał:
    Dokładnie potrzebujesz 27,4Ω/21W ale takiego nie znajdziesz, 27Ω o mocy nie mniejszej niż 21W też chyba nie.


    Bardzo dokładnie Kolega wyliczył, ale jak już tak dokładnie liczymy, to należy uwzględnić moc pobieraną przez LED.
  • Poziom 43  
    Adamcyn napisał:
    Jak już tak dokładnie liczymy, to należy uwzględnić moc pobieraną przez LED
    Nie, jeżeli mówimy o symulacji żarówki a nie dopasowaniu do LED.
    Opornik 33Ω, który podałem jako pierwszy powinien być OK jako bocznik LED.

    Adamcyn napisał:
    A jak się nie uda, to można zastosować żarówkę 24V 21W.
    Nie można, autor tematu nie chce żarówki. :D
    Nie polecam jej nawet z tyłu reflektora, żarówka jako opornik? Toż byłby obciach gdyby koledzy zajrzeli pod maskę. Opornik ma być śliczny - metaliczny (z radiatorem) - to jest właściwy design. :|
  • Poziom 35  
    Moim zdaniem niema sensu wstawianie LED i rezystora aby oszukać komputer. Oszczędności energii nie będzie żadnej, bo co się oszczędzi na żarówce, to zje rezystor. Poprostu kto chce bezproblemowo zamontować żarówki ledowe w samochodzie gdzie jest kontrola żarówek, powinien te żarowki zasilić z dodatkowej instalacji ze swoimi bezpiecznikami i nie będzie żadnych problemów.
    Ogólnie popieram wymianę na ledowe tylko żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej i to tylko wtedy, gdy są zamontowane na klapie bagażnika. W tym przypadku często ulegają uszkodzeniu od wstrząsów przy zamykaniu klapy. Tylko tu ledy się sprawdzają. Postojowe ledy, to tylko chęć nadążenia za modą. Swego czasu też się "zapaliłem" do tego, jednak prawda jest taka, że lampa przystosowana do zwykłych żarówek niezbyt się nadaje do ledów. Żle to świeci i wygląda.
    Żarówki tak naprawdę są bardzo trwałe, np. żarówki kierunkowskazów wymienilem po około 200000 km i 15 latach tylko dla tego, że wyblakła pomarańczowa farba na bańkach.
  • Poziom 9  
    Marian B napisał:
    Moim zdaniem niema sensu wstawianie LED i rezystora aby oszukać komputer. Oszczędności energii nie będzie żadnej, bo co się oszczędzi na żarówce, to zje rezystor. Poprostu kto chce bezproblemowo zamontować żarówki ledowe w samochodzie gdzie jest kontrola żarówek, powinien te żarowki zasilić z dodatkowej instalacji ze swoimi bezpiecznikami i nie będzie żadnych problemów.
    Ogólnie popieram wymianę na ledowe tylko żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej i to tylko wtedy, gdy są zamontowane na klapie bagażnika. W tym przypadku często ulegają uszkodzeniu od wstrząsów przy zamykaniu klapy. Tylko tu ledy się sprawdzają. Postojowe ledy, to tylko chęć nadążenia za modą. Swego czasu też się "zapaliłem" do tego, jednak prawda jest taka, że lampa przystosowana do zwykłych żarówek niezbyt się nadaje do ledów. Żle to świeci i wygląda.
    Żarówki tak naprawdę są bardzo trwałe, np. żarówki kierunkowskazów wymienilem po około 200000 km i 15 latach tylko dla tego, że wyblakła pomarańczowa farba na bańkach.



    Booooszzzz....:] Następny nie czyta mojego postu ze zrozumieniem :D
    Nie żartuj sugerując, że wymieniam te lampy bo taka moda....:D
    Ta moda zbyt drogo kosztuje bo jedna taka lampa ledowa do autobusu kosztuje 3800zł netto SZTUKA !!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    Adamcyn napisał:
    vodiczka napisał:
    Bardzo prawdopodobne, można wykonać próbę łącząc np. trzy żarówki w szereg


    A jak się nie uda, to można zastosować żarówkę 24V 21W.
    Będzie się grzała mniej niż rezystor, bo kilkanaście procent dostarczonej energii wydzieli się jako światło.

    vodiczka napisał:
    Dokładnie potrzebujesz 27,4Ω/21W ale takiego nie znajdziesz, 27Ω o mocy nie mniejszej niż 21W też chyba nie.


    Bardzo dokładnie Kolega wyliczył, ale jak już tak dokładnie liczymy, to należy uwzględnić moc pobieraną przez LED.


    Żarówka???? :D no widzę, że idziecie po całości :D
    Dlaczego jestem na NIE?:
    - bo nie ;d
    - bo to największa prowizorka na jaką nigdy bym nie wpadł
    - ogólna estetyka

    Dodano po 1 [minuty]:

    DJ ANNUS napisał:
    monsterq napisał:
    a różnią się jedynie tym, że są wersje LED i są też wersje na klasycznych żarówkach


    Podaj jakiś typ który nie pochodzi z dalekiego wschodu i z ryżowych pól.

    Kolego łatwiej wydłub kontrolkę spalonej żarówki jak nie masz info na displayu.


    jeśli chodzi o autokary to Setra i Vanhool, a jeśli mowa o autach osobowych to najwięcej modeli aut w dwóch wariantach lamp ma Audi ;p
  • Poziom 31  
    Kolego załóż 1000 mikro/50V zgodnie z polaryzacją i zamknij temat.
  • Poziom 43  
    monsterq napisał:
    no widzę, że idziecie po całości
    Chyba kolega nie doczytał, że proponowałem trzy żarówki szeregowo na próbę aby sprawdzić czy nie można zastosować opornika o większej oporności i mniejszej mocy niż ten który podałem - 33Ω/25W. Czego jeszcze kolega oczekuje, jeżeli niczego to dziękuję i dobranoc :|
  • Poziom 35  
    Jeżeli taka jedna lampa ledowa koszuje 3800 zł, to po co na silę ją pchać do pojazdu? Zwykłe żarowki są wystarczająco trwałe i mniej kłopotliwe, a przede wszystkim totalna taniocha. Dokładanie rezystora przy zamianie żarówki 21W na ledową aby oszukać komputer to bezsens.
  • Poziom 29  
    Jeszcze jest jeden argument za stosowaniem LED-ów ale w światłach stop.
    Żarówka rozświetla się około 0,5s, a LED praktycznie bezzwłocznie.
    Przy np. 100km/h, 0,5s wcześniej wyhamowany samochód za innym gwałtownie hamującym daje nam około 14m zapasu. Oczywiście przy takim samym czasie reakcji kierowcy.
  • Poziom 31  
    A co tu za zlot myślących inaczej? LEDy was tak przyciągnęły? :D

    No co za ...............

    Autor nie wstawił LEDów bo taka moda, autor wstawił lampy od nowszego modelu bo mu się bardziej podobają klosze! No chyba (cenzura) nie będzie przerabaiał teraz nowych lamp LEDowych pod żarówki :D

    Czy ludzi potrafiący czytać ze zrozumieniem już wymarli? ;/
  • Poziom 36  
    DJ ANNUS napisał:
    Kolego załóż 1000 mikro/50V zgodnie z polaryzacją i zamknij temat.

    Zapewne spory prąd ładowania kondensatora podczas załączenia (przez ułamek sekundy) ma zasymulować włókno żarówki.
    Sprawdza się to w praktyce?
  • Poziom 9  
    jutro podłączę jedną żarówkę by sprawdzić, czy jedna żarówka wystarczy by komputer nie wykrywał spalonej żarówki.

    Dodam, że w starej lampie w kierunkowskazie są dwie żarówki na jedną stronę :)
  • Poziom 36  
    monsterq napisał:
    Żarówka???? no widzę, że idziecie po całości
    Dlaczego jestem na NIE?:
    - bo nie ;d
    - bo to największa prowizorka na jaką nigdy bym nie wpadł
    - ogólna estetyka


    Kolega vodiczka już wcześniej trafnie przewidział, że nie zaakceptujesz żarówki, ale:

    - jeżeli komputer sprawdza opór żarówki w stanie zimnym (sądzę, że ok. 2Ω ale zmierz) to rezystory się nie sprawdzą.
  • Poziom 29  
    Te 2 Ohmy, a dokładnie to 0,6 Ohma to jest stan nieustalony, myślę, że komputer bierze pod uwage rzeczywistą rezystancję w czasie pracy. Rezystory do symulacji żarówek stosuje sie od lat...
  • Poziom 9  
    zamówiłem na próbę sztukę 33Ω 25W którą polecił vodliczka.
    Rezystor nie powinien się zbytnio grzać ponieważ on będzie działał tylko w momencie migania kierunkowskazów, a system nie robi testu żarówek jeśli są wyłączone.

    Ten tester żarówek to jest bardzo proste rozwiązanie, żaden skomplikowany układ.
  • Poziom 29  
    Oczywiście, że prosty. Mierzy tylko spadek napięcia na oporniku szeregowym.